Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-04-25, 23:28
Medlem
Helvetespoets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Förstår inte varför alla klagar? För mig flyter det på skit bra!

Jävla tomtar alltså...

För 1-2 h sen funkade det inte.
Citera
2013-04-26, 09:09
Medlem
Bajsnegers avatar
Calm your tits, grabbar!
Uppdatera bara flash så ska ni se att det funkar.
Citera
2013-04-26, 13:07
Medlem
paperfaces avatar
Skulle lägga upp en video. Den var på 17 minuter. Det stod då att den var för lång.
Har också blivit spärrad någon gång pga "copiwrajt"... Minns inte ens vad det var nu. Typ Misfits kan jag tänka mig.

Hur kommer det sig att jag då kan hitta fulla filmer, exempel "The Rock" på youtube som innehåller både upphovsmaterial samt är för lång? Och jag får inte ens lägga upp ett klipp på 17 minuter?
Citera
2013-04-26, 13:52
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Skulle lägga upp en video. Den var på 17 minuter. Det stod då att den var för lång.
Har också blivit spärrad någon gång pga "copiwrajt"... Minns inte ens vad det var nu. Typ Misfits kan jag tänka mig.

Hur kommer det sig att jag då kan hitta fulla filmer, exempel "The Rock" på youtube som innehåller både upphovsmaterial samt är för lång? Och jag får inte ens lägga upp ett klipp på 17 minuter?

När det är hela filmer uppe så är det väll Youtube som har köpt rättigheterna till filmen för att den ska få visas på YT eller liknande. Alla börjar med en tidsgräns på 15 min om jag inte missminner mig men med tiden så kommer man kunna lägga upp längre.

Vet inte exakt hur det funkar.
Citera
2013-04-26, 16:13
Medlem
Ston366s avatar
Ibland när jag kollar på youtube så kan videos börja om från början helt plötsligt. När detta händer brukar youtube buffra väldigt segt även fast mitt internet funkar som det ska. Jag använder chrome och har adblock som ända tillägg.

Någon som vet vad som kan vara fel? Blir helt jävla rabiat när det börjar spöka så där.
Citera
2013-04-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
När det är hela filmer uppe så är det väll Youtube som har köpt rättigheterna till filmen för att den ska få visas på YT eller liknande. Alla börjar med en tidsgräns på 15 min om jag inte missminner mig men med tiden så kommer man kunna lägga upp längre.

Vet inte exakt hur det funkar.
Det stämmer mycket bra och man kan utöka antal minuter:

https://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=sv&hlrm=en&answer=71673
Citera
2013-04-26, 20:42
Medlem
Finns det någon inställning som gör att videor sätts på i högsta tillgängliga upplösning som möjligt?
Lite jobbigt att varje gång behöva klicka på kugghjulet.
Citera
2013-04-26, 22:44
Medlem
Hur mycket är en visning värd på youtube i pengar? Låt oss säga att någon har en miljon visningar. Hur mycket kan han tjäna på det?
Citera
2013-04-26, 23:05
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
När jag bytte operatör till Telia och SmartSurf fick jag stora problem med YouTube. Det tog en oändligt lång tid för länkade klipp att laddas in och sen när man ville titta på något så bara det hackade och även om jag gick direkt in på YouTube så hackade det även där.

För mig var problemet SmartSurf alltså F-Secure som var boven. Jag kopplade upp mig på min gamla dator med Panda och allt gick som smort.

Jag avinstallerade F-Secure och in med Pandan och vips så var problemet löst. Kanske någon annan som har F-Secure som har samma problem så kanske det löses med ett annat antivirusprogram.
Citera
2013-04-27, 00:53
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Hur mycket är en visning värd på youtube i pengar? Låt oss säga att någon har en miljon visningar. Hur mycket kan han tjäna på det?

Du tjänar på att folk gillar,favoriserar och prenumererar på dig. Det är dom "bra" pengarna sen så kommer ju de "lite" pengar från visningarna också men som jag sa så är det dom andra faktorerna som drar in mest!
Citera
2013-04-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w33dz
Finns det någon inställning som gör att videor sätts på i högsta tillgängliga upplösning som möjligt?
Lite jobbigt att varje gång behöva klicka på kugghjulet.
Inställningar -> Uppspelning -> Klicka i rutan vid 'Spela alltid HD på helskärm (om tillgängligt)'

Edit: "Välj alltid den bästa kvaliteten baserat på min anslutning och spelarens storlek." Rutan kan du också klicka i.
Citera
2013-04-27, 15:12
Medlem
searchfunctions avatar
Vad är nu detta. Har hänt ett par gånger de senaste dagarna. Jag tittar på en video på youtube som är säg 40 min lång. Plötsligt stoppar uppspelningen som om videon hade slutat och visar säg 5:11/5:11. Uppdaterar sidan och det börjar spela från 5:11 och visar nu 5:11/40:00. Några minuter senare - samma skit händer. Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in