Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-03-11, 13:19
Medlem
Kakhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsken
Jag blir sjukt irriterad på youtube!

När jag kollar på en del videor så kan allt funka på bra i någon minut, sen helt plötsligt startar videon om.

Lika så om jag kollar på längre videor, 10min+ så kan videon sluta spela efter kanske 2min så står det nere vid tidslinjen som visar hur långt du har kollat samt hur långt som är kvar ''02:00/02:00'' så måste jag starta om hela videon igen.

Det fungerar bättre på mobilen, där är det nästan helt felfritt men på datorn så krånglar minst 50% av alla videor jag tittar på.

händer exakt samma för mig. finns det något man kan göra åt det?!
Citera
2013-03-11, 18:24
Medlem
users avatar
Hur kan man se om någon har gillat ens kommentarer, eller svarat på dom.
Citera
2013-03-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user
Hur kan man se om någon har gillat ens kommentarer, eller svarat på dom.
Jag tror inte att man får någon underrättelse när någon har gillat en kommentar, däremot så får man en underrättelse när någon har svarat på en kommentar som man skrivit. En underrättelse skickas till inkorgen.
Citera
2013-03-11, 19:00
Medlem
users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Jag tror inte att man får någon underrättelse när någon har gillat en kommentar, däremot så får man en underrättelse när någon har svarat på en kommentar som man skrivit. En underrättelse skickas till inkorgen.
Haha, "underrättelse" låter väldigt dramatiskt. Men det var ju synd, jag skriver jämt massa fyndiga kommentarer men glömmer på vilka videos.
Citera
2013-03-12, 14:01
Medlem
baconskates avatar
Igår slutade Youtube fungera helt för mig och har sedan dess bara stått "An error ocurred, try again later". Har googlat lite på det och hittar ingen lösning. Någon som vet hur man löser det?
Citera
2013-03-13, 21:43
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Hejsan!
Varför har dom tagit bort de klipp på högerkanten som är liknande det klippet man kollar på. Alltså att man lätt kan klicka sig vidare på klipp från samma artist osv. Ibland kan det vara relevanta klipp men som oftast är det massa test och skitartister man aldrig skulle kolla på.

Jag förstår att det säkert är sponsrat men finns det något sätt att få det som förr?
Citera
2013-03-13, 21:47
Medlem
Wosps avatar
Någon annan som tycker att YouTube har varit extra seg dom senaste dagarna. Trodde till en början att det var för att jag hade börjat köra med VPN igen, men när jag kollar min data trafik så tar den bara emot drygt 600 kb i sekunden på 720p video, utan så brukar den nyttja hela linan tills klippet är färdigladdat i vanliga fall, dock så brukar jag med VPN kunna tanka i 4-5 mb i sekunden så tror inte att det ska vara problemet.

Men det som verkligen fick mig att tro att det inte var pgr av VPN et, var att jag satt och kollade på mobilen över Wi-Fi har 100/10 sina och det laggade ihop hela tiden. Prövade omstart av routern och allt de vanliga.
Citera
2013-03-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kanake
Hejsan!
Varför har dom tagit bort de klipp på högerkanten som är liknande det klippet man kollar på. Alltså att man lätt kan klicka sig vidare på klipp från samma artist osv. Ibland kan det vara relevanta klipp men som oftast är det massa test och skitartister man aldrig skulle kolla på.

Jag förstår att det säkert är sponsrat men finns det något sätt att få det som förr?

Har en liknande fråga, tycker relevanta klipp på högersidan har blivit betydligt mycket sämre på senare tid. Jag har kollat väldigt mycket på t.ex. X Factor och Idol-klipp och kollar jag på något totalt orelevant så får jag lik förbannat upp massor av tips på X Factor och Idol-klipp för att jag tittat på det. Jag vill ha relevanta tips till det klippet jag kollar på JUST NU och inte sådant jag kollat på förut.
Citera
2013-03-20, 20:06
Medlem
swimmingpools avatar
Hur ska man kunna se de nya eller mest populäraste videorna om man är inloggad? Går ju knappt när man inte är inloggad heller, bara på min ipad.
Citera
2013-03-20, 20:12
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
Igår slutade Youtube fungera helt för mig och har sedan dess bara stått "An error ocurred, try again later". Har googlat lite på det och hittar ingen lösning. Någon som vet hur man löser det?

Om du använder dig av IE (Internet Explorer)

Gå in på verktyg (alt + x) sedan Internetalternativ och därefter väljer du avancerat-fliken, klicka på återställ och starta om datorn. Detta återställer inställningar i internet Explorer, detta är ingen permanent lösning på ditt problem bara så du är medveten om det.

Det finns säkerligen andra lösningar beroende på vilken internet webläsare du använder dig utav, googla.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur ska man kunna se de nya eller mest populäraste videorna om man är inloggad? Går ju knappt när man inte är inloggad heller, bara på min ipad.

Vad menar du med de populäraste videorna? Allmänt eller de som du prenumererar på
Senast redigerad av sjpatrik 2013-03-20 kl. 20:16.
Citera
2013-03-20, 22:41
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Vad menar du med de populäraste videorna? Allmänt eller de som du prenumererar på
Alltså de som jag inte prenumererar på. Utan vad som är allmänt hett just nu bland folk.
Citera
2013-03-22, 13:12
Medlem
users avatar
Vad har youtube för problem egentligen??? Jag brukar kolla på dokumentärer på youtube som är i snitt en timme långa. Det blir alltid problem med buffringen, jag kan kolla 10-15 minuter sen slutar det ladda och jag måste uppdatera sidan eller spola fram eller tillbaka någon sekund så börjar det ladda igen. Det är störande eftersom jag har en bra internetuppkoppling och kortare klipp laddar skitfort. Finns det något man kan göra åt detta störningsmoment?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in