Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2018-05-01, 11:57
Medlem
0Z8Ss avatar
Youtube beter sig lite märkligt.

Än så länge har jag noterat två olika buggar som är ständigt återkommande:

1. Har jag byggt upp lite youtubehistorik i webbläsaren, och trycker på "Visa föregående sida"-knappen, så går den inte tillbaka på föregående klipp, utan hela vägen tillbaka till den senaste hemsida jag besökte innan jag besökte youtube. Ex: har jag varit på flashback och sedan slår över till youtube på samma flik, tittar på 10 olika klipp och vill sedan gå tillbaka till det nionde klippet, och trycker således på "visa föregående sida" antingen genom att klicka på själva knappen eller dra med fingrarna på det specifika sätt över musplattan, så går den hela vägen tillbaka till flashback. Om jag dessutom klickar på "visa föregående sida" och håller i, så att en spalt dyker upp som visar alla de senaste besökta sidorna, så finns inte diverse youtube-klipp registrerade.

2. Är jag inne på youtube och klickar jag på en länk jag vill se, så startar inte klippet. Sidan laddar visserligen om för klippet, men det är som att sidan fastnar i frysläge och istället för att klippet automatiskt sätts igång (som det skall göra) så fylls videorutan av det föregående klippet thumbnail och med en stor playbutton i mitten. Ingenting biter då, så jag måste uppdatera sidan för att klippet skall sättas igång. Detta sker inte regelbundet, utan lite då och då.

Det har varit på detta sättet sedan i höstas, och jag vet inte vad som är problemet. Dessa fenomen är bara drabbat youtube, och ingen annan sida.

Är det någon annan därute som känner igen detta?
Senast redigerad av 0Z8S 2018-05-01 kl. 12:04.
Citera
2018-05-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onthewayhome
Tack för svar, jo det rör sig om cirka 15.000 kr så det känns lite konstigt att ta ut så mycket intäkter från material man inte själv skapat...

Jo förstår det, jisses vad mycket för tyngdlyftningsvideor ändå med tanke på YouTubes nuvarande reklamsituation! Vet inte hur det blir med beskattning och så men lägg det inte i egen ficka om du inte känner dig bekväm med det - jag venne, ge bort det till välgörenhet eller nåt haha.
Citera
2018-05-02, 00:07
Medlem
SektenAnderssons avatar
hur kommer det sig att så extremt många videos har fejkbilder på sig, alltså bilden på själva klippet så har dom tex photoshopat in en person eller ett objekt osv, måste vara för att få fler viewers eller ?
Citera
2018-05-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
hur kommer det sig att så extremt många videos har fejkbilder på sig, alltså bilden på själva klippet så har dom tex photoshopat in en person eller ett objekt osv, måste vara för att få fler viewers eller ?

Ja, det är clickbait för flera views
Citera
2018-05-16, 09:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
varför hörs bara musiken o inte texten på vissa videos?

Händer oftare numera med typ obskyra, ej rumsrena låtar. ngn som vet?
Citera
2018-05-19, 23:28
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Youtube har slutat fungera. Det är en sån där cirkelpil som snurrar/laddar hela tiden. Har varit så sedan middagstid här. Fler som har samma problem eller vet vad det kan bero på?
Citera
2018-05-20, 12:47
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Youtube har slutat fungera. Det är en sån där cirkelpil som snurrar/laddar hela tiden. Har varit så sedan middagstid här. Fler som har samma problem eller vet vad det kan bero på?

Nu fungerar det som det ska igen. Felet måste nog rimligtvis ha legat i min laptop. Nej, jag glömde att testa om Youtube fungerade på nån annan enhet i wifi:n.
Citera
2018-05-22, 23:44
Medlem
Aritzos avatar
Jag har flera video över 300k visningar, går det att tjäna pengar på dom på något sätt? Hur isånafall?
Citera
2018-05-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Jag har flera video över 300k visningar, går det att tjäna pengar på dom på något sätt? Hur isånafall?

Du får ansöka om det. Dock är det nya regler nu ang att få tjäna pengar där jag står i kö som väldigt många andra gjort sedan flera månader tillbaka. Du ska ha 1000 prenumeranter, samt 240.000 visnings minuter / 4000 visningstimmar under en 12 månaders period för att bli "antagen" ifall dina videos följer reglerna, samt så måste man vara aktiv uppladdare.
Senast redigerad av JulBanditen 2018-05-23 kl. 17:40.
Citera
2018-05-24, 12:35
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Du får ansöka om det. Dock är det nya regler nu ang att få tjäna pengar där jag står i kö som väldigt många andra gjort sedan flera månader tillbaka. Du ska ha 1000 prenumeranter, samt 240.000 visnings minuter / 4000 visningstimmar under en 12 månaders period för att bli "antagen" ifall dina videos följer reglerna, samt så måste man vara aktiv uppladdare.

Aa såg det. Fan också!
Hade jag ansökt för 10 år sen när jag la upp mina video då hade jag nog fått några slantar.
Citera
2018-05-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Aa såg det. Fan också!
Hade jag ansökt för 10 år sen när jag la upp mina video då hade jag nog fått några slantar.

Nya reglerna kom ju i mars. Innan dess var det 10.000 visningar totalt på kanalen så fick man tjäna pengar Lite små drygt att dom tog bort det. Min kanal står och väntar på granskning och har gjort det sen slutet av mars och Youtube bara skjuter fram tiden hela tiden då alla kanaler bör ha granskats klart, sjukt segt med att bara vänta.

Men om du inte har antalet nådda visningsminuter eller prenumeranter än så är det bara att börja lägga upp flera videos nu så du kommer ikapp
Citera
2018-05-25, 16:23
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Nya reglerna kom ju i mars. Innan dess var det 10.000 visningar totalt på kanalen så fick man tjäna pengar Lite små drygt att dom tog bort det. Min kanal står och väntar på granskning och har gjort det sen slutet av mars och Youtube bara skjuter fram tiden hela tiden då alla kanaler bör ha granskats klart, sjukt segt med att bara vänta.

Men om du inte har antalet nådda visningsminuter eller prenumeranter än så är det bara att börja lägga upp flera videos nu så du kommer ikapp

Herregud, att jag fick för mig och bli aktiv på youtube igen för första gången på 10 år var bara LITE för sent. Fan att jag inte började innan mars .

Men 1000 prenumeranter känns omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in