2011-02-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammzi
Ja, och nu kommer Peter ut om 4 år och har skaffat sig nya kontakter och nu ska tjackpriset bla, bla, bla. Alla korkade pundare snackar om det där.

OnT:

Jag har hört om ett mord som lär ha ägt rum i Klintehamn och en Leif Dellevik eller liknande ska ha varit skyldig. Jag har sett en bild på den mördade och uppskattar att mordet borde ha ägt rum på 80-talet någon gång. Mördaren var hennes make och han lär ha varit fiskare.

Är det någon som vet något om det?

Vilken ålder ska den mördade kvinnan ha haft? 1986 mördades en 19-årig kvinna och 1988 en 28-årig kvinna. I första fallet dömdes GM till fängelse och i andra fallet till psykvård.
Citera
2011-03-06, 20:47
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Vilken ålder ska den mördade kvinnan ha haft? 1986 mördades en 19-årig kvinna och 1988 en 28-årig kvinna. I första fallet dömdes GM till fängelse och i andra fallet till psykvård.

Av de du nämner måste det vara 28-åringen. Ok, psykvård säger du, men om personen kommit ut därifrån så har han säkert bytt namn, eller hur?
Citera
2011-03-06, 20:56
Medlem
Robacks avatar
Citat:

Det är 1986 och LD var gärningsman. Södra Gotland. Kom ut efter ett tag. Numera avliden. Bilolycka.
Citera
2011-03-06, 22:49
Medlem
Citat:

Vart skedde morden på dessa personer? namn på offer? och vad hette han som mördade 19-årngen?
Citera
2011-03-12, 00:45
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moorgan
Vart skedde morden på dessa personer? namn på offer? och vad hette han som mördade 19-årngen?

Enligt tidigare postare var det LD som mördade 19-åringen och detta skall ha skett i Klintehamn.
Citera
2011-03-12, 15:30
Medlem
Citat:

Har inga namn på mördarna. Har gjort sökningar i SDB och kommit fram till följande: 19-åringen som mördades 1986 borde vara en Mia Jönsson och 28-åringen som mördades 1988 borde vara Karin Susanna Melander.

Var på Gotland dessa skedde vet jag inte på rak arm.
Citera
2011-03-12, 19:27
Medlem
Citat:
Har inga namn på mördarna. Har gjort sökningar i SDB och kommit fram till följande: 19-åringen som mördades 1986 borde vara en Mia Jönsson och 28-åringen som mördades 1988 borde vara Karin Susanna Melander.

1988 skedde ett mord i Hemse, dräparen var en känt psykfall.
Citera
2011-03-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
1988 skedde ett mord i Hemse, dräparen var en känt psykfall.

Vet du vad han heter? bor han kvar här i Hemse?
Citera
2011-03-15, 06:14
Medlem
rammzis avatar
Citat:

Då mordet jag eftersökte visar sig faktiskt ha ägt rum tror jag på min IRL-källa och säger att Mia Jönsson skjöts till döds med ett hagelgevär i Klintehamn. Efternamn på offret stämmer.

Jag undrar lite om Leif Delleviks bilolycka, om någon skulle ha info om detta skulle jag vara intresserad.
Citera
2011-03-15, 07:37
Medlem
Citat:
Då mordet jag eftersökte visar sig faktiskt ha ägt rum tror jag på min IRL-källa och säger att Mia Jönsson skjöts till döds med ett hagelgevär i Klintehamn. Efternamn på offret stämmer.

Jag undrar lite om Leif Delleviks bilolycka, om någon skulle ha info om detta skulle jag vara intresserad.

Mycket riktigt sköts Mia Jönsson med hagelgevär, mordet skedde utanför bostaden i Rontehamn.
GM dömdes till ett "långvarigt" fängelsestraff. Källa: NKK 1998

Vet inte mer om LD:s bilolycka än att det skedde 1991.
Citera
2011-03-22, 09:38
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Vet du vad han heter? bor han kvar här i Hemse?

Ja, hemsemordet 1988 är intressant, det vill jag veta mer om.
Citera
2011-03-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ja, hemsemordet 1988 är intressant, det vill jag veta mer om.

Funderar på om hans förnamn börjar på U? man vill ju veta vad man har för grannar här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in