• 1
  • 2
2008-04-15, 17:51
Bannlyst
Kenna jag vill veta mer om gotländska mord /försvinnanden

sven sjögren försvunnen sen 70-talet

fröjelmordet på 50 talet

fröjelmorden 2 knarkare

vill veta mer om dom här morden och även andra mord/försvinnanden
Citera
2008-04-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alistair_
Kenna jag vill veta mer om gotländska mord /försvinnanden

sven sjögren försvunnen sen 70-talet

fröjelmordet på 50 talet

fröjelmorden 2 knarkare

vill veta mer om dom här morden och även andra mord/försvinnanden
Fröjelmordet är perskriberat,men gärningsmannen ska ha bekänt för en viss präst-Fröjel morden 2 knarkare,ena sitter på 10 år den andre på Livstid..Sven Sjögren??
Citera
2008-04-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins
Fröjelmordet är perskriberat,men gärningsmannen ska ha bekänt för en viss präst-Fröjel morden 2 knarkare,ena sitter på 10 år den andre på Livstid..Sven Sjögren??
Gå till Biblioteket o läs lokaltidningen..dom har arkiverat dagstidningar!
Citera
2008-04-16, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins

sven sjögren var en gotländsk lantbrukare i ca 60 årsåldern som ägde attraktiv mark vid lummelunda grottorna och han som ägde minkfarmen ville köpa marken men fick inte å han antogs ha mördat honnom "hans båt försvann i samma veva och man trodde att han sänkt båten med sven i men båten eller sven har alldrig hittats ... tror jag
Citera
2008-04-16, 20:58
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Glöm inte mordet på Visby Hotell....
Citera
2008-04-17, 15:37
Medlem
Citat:
sven sjögren var en gotländsk lantbrukare i ca 60 årsåldern som ägde attraktiv mark vid lummelunda grottorna och han som ägde minkfarmen ville köpa marken men fick inte å han antogs ha mördat honnom "hans båt försvann i samma veva och man trodde att han sänkt båten med sven i men båten eller sven har alldrig hittats ... tror jag
Han blev nermald till minkmat hörde jag..
Citera
2008-04-18, 07:21
Medlem
Angående morden i Fröjel.

Den som utförde morde kallades P.G. Tungmissbrukade mest känd för att ha sprängt en tankbil i Klintehamn. Drog i sig 1 gram om Amfetamin om dagen. Han visste hur man tillverkar bomber och hade råkat spränga av sig en bit av fingret för länge sen.

Killen som blev dömt till 6 år för medhjälp till morden kallades Dum-micke. Och precis som hans smeknamn antyder så var han ganska korkad.

Han som blev mördad kallades Bölla. Också tungmissbrukare som var tjallare och kleptoman. Han stal allt han kommer över. Han var inte speciellt omtyckt av knarkarna på Gotland. Fått höra av en gubbe som sa att alla var överrens om att det var rätt person som dog. Hans fru vet jag ingenting om.

Vad jag har fått höra så hade Bölla en tid tidigare tjallat på en annan knarkare som fått för sig att råna en buss ute på landet. Och att han stulit 1 gram tjack och 200 kr av P.G
Citera
2008-04-18, 21:04
Bannlyst
[quote=Gaedecke]Angående morden i Fröjel.

Den som utförde morde kallades P.G. Tungmissbrukade mest känd för att ha sprängt en tankbil i Klintehamn. Drog i sig 1 gram om Amfetamin om dagen. Han visste hur man tillverkar bomber och hade råkat spränga av sig en bit av fingret för länge sen.

jo P.G. känner man ju till han bodde typ 100 meter ifrån mig förut innan han flyttade han körde även runt i vår gammla volvo.. hehe ett riktigt stolpskott det där. när skedde det där med tankbilen?
Citera
2008-04-19, 01:25
Medlem
[quote=alistair_]
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Angående morden i Fröjel.

jo P.G. känner man ju till han bodde typ 100 meter ifrån mig förut innan han flyttade han körde även runt i vår gammla volvo.. hehe ett riktigt stolpskott det där. när skedde det där med tankbilen?
Var inte nån Lena H. från Klintehamn inblandad oxå? de var nån tjackskuld?
Citera
2008-04-20, 00:04
Medlem
[quote=theGlimmerTwins]
Citat:
Var inte nån Lena H. från Klintehamn inblandad oxå? de var nån tjackskuld?
eller Lelle H ??
Citera
2009-03-16, 20:28
Medlem
Saning

Jag har fått en utskrift av en diskussion som ägde här 2008-04-15 till 2008-04-18. Det var en person som kallade sig "alistair" han ville veta mer om gotländska mord/försvinnanden. I deskussion kom det svar "Gaedecke",denna person vet inte speciellt mycket om det han säger. Det är nämligen mig(Peter Grönkvist) som han yttrar sig om. Han säger att jag är känd som "P.G". Ja det stämmer,men så säger han att jag är mest känd för att ha sprängt en tankbil i Klintehamn. Det är rakt igenom en lögn, vad jag vet så har jag aldrig sprängts något sådan i Klintehamn, någonsin, och definitivt inte av mig. Vidare så skriver han att jag drog i mig 1 gram amfetamin om dagen, det är också fel. Vid tillgång till "normal-starkt" amfetamin så kan jag erkänna att jag konsumerade ½ gram/dygn. Här vill jag tillägga att jag är diagnosticerad med krafitig ADHD, vissa instanser i samhället anser att den förbrukningen kan kallas "självmedicinering". PÅ grund av att det är ett intag av EJ receptförskriven medicinering så klassas det per automatik som missbruk. "Gaedecke" har rätt i att jag har kunskap i att tillverka språngämnen och att jag har sprängt bort en del av mitt ringfinger. Han nämner att jag hade en medåtalad som dömd till 6år för medhjälp till morden. det är fel,även han blev dömd för mord medelst människorov och domen blev 10år för honom. :sedan skriver han om bölla(ett av mordoffren) hade tjallat på en knarkare som rånat en buss ute på landet. Inte riktigt rätt, han tjallade på två personer som stal biljettkassan i en buss som stod still i Hemse. alltså inget rån. Därefter skriver han att Bölla ska stulit 1 gram amfetamin och 200kr av mig, det är fel, Bölla gjorde mycket konstiga saker men han stal aldrig 1 gram och 200kr av mig, det var bra mycket mer än så. Sedan förekommer det ett inlägg från en som kallar sig "the GlimmerTwins". Denna person antyder att Lena H från Klintehamn ska varit inblandad, möjligtvis genom någon tjackskuld. Detta kan jag helt och hållet dementera, jag känner nämligen denna Lena mycket väl, hon hade absolut ingenting med mordet i Fröjel att göra, inte på några sätt. Summan av det hela är att man ska inte tro på vad som skrivs i dessa sajter, och till alla er kommenterar andra personer: Se till att ni kommer med fakta, och inte en massor skvaller och skitsnack! Eftersom jag inte har någon tillgång till föra diskussion på nätet, Kumlaanstalten tillåter INGA nätdiskussion,så är vem som helst välkommen med sina frågor direkt till mig. Jag ger ärliga och sanna svar på dessa(seriösa) frågor. Peter Grönkvist E-huset 69281 KUMLA
Citera
2011-02-28, 10:09
Medlem
rammzis avatar
Ja, och nu kommer Peter ut om 4 år och har skaffat sig nya kontakter och nu ska tjackpriset bla, bla, bla. Alla korkade pundare snackar om det där.

OnT:

Jag har hört om ett mord som lär ha ägt rum i Klintehamn och en Leif Dellevik eller liknande ska ha varit skyldig. Jag har sett en bild på den mördade och uppskattar att mordet borde ha ägt rum på 80-talet någon gång. Mördaren var hennes make och han lär ha varit fiskare.

Är det någon som vet något om det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in