2008-04-15, 23:30
Medlem
Mr.Zebs avatar
appro på texter... en kompis skrev en text för många herrans år sedan och det skulle bli en rapp i ett ploj band som han hade...
dock blev det ingen inspelning, vilket antagligen var bra... men här är den... en dikt om två kära män... på den tiden den skrevs trodde man att swanen var bosses bitch...

Citera
2008-04-16, 03:53
Medlem
cynthias avatar
John Blund gjorde han bra.
Citera
2008-04-16, 07:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Men han är väl runt 130-140 år vid det här laget, så det är ganska naturligt att han sjunger på sista charaden.
Citera
2008-04-16, 07:39
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
My God!! Nittiotalet ringde och ville ha tillbaka sitt skämt, eller var det till och med åttiotalet?
70-talet! Absolut 70-talet. Men man blir lätt nostalgisk när man tänker på Lennart.
Citera
2008-04-16, 12:09
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Hamstern var Richard Gere...
Har Lennart Swahn haft Richard Gere i analen? Hur hittade dom varandra?
Citera
2008-04-16, 18:03
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det där var väl långt ifrån genialt Humbug....möjligtvis småkul.
Lennart Swahn är en av de sista relikerna från gamla ångteve att ge upp, och som sen 60-talist kan jag inte låta bli att känna ett nostalgiskt stick i hjärtat...nu är man verkligen gammal

Ja, genial var kanske att ta i, men det är en av de låtar som jag vuxit upp med. På både gott och ont.

Jo, Swahn är inte bara en relik - han är en klassisk symbol för den statliga televisionen. Vem minns inte Gester med Gester, ett program som präglat helgunderhållningen under min barndom. Tyckte dock att programmet tappade sin glans under de åren.
Citera
2008-04-16, 18:12
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ja, genial var kanske att ta i, men det är en av de låtar som jag vuxit upp med. På både gott och ont.

Jo, Swahn är inte bara en relik - han är en klassisk symbol för den statliga televisionen. Vem minns inte Gester med Gester, ett program som präglat helgunderhållningen under min barndom. Tyckte dock att programmet tappade sin glans under de åren.
Menar du inte Gäster med Gäster?
Citera
2008-04-16, 19:08
Medlem
Spoke_islands avatar
Gäster med gester hette det!!!!!
Citera
2008-04-18, 17:00
Bannlyst
...

Är han dö än?
Citera
2008-04-18, 17:07
Medlem
nostashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Äsch, det var ju trist. Då blir det kanske inga fler historier om Lennart. Vem minns inte med värme den myt som florerat i årtionden om att Lennart ska ha kommit in till SÖS (tror jag det var, det varierar nog) med ett stearinljus uppkört i ändalykten. Aja, hang in there Lennart.

En morot var det enligt säkra källor (en välkänd musik producents dotter berättade för mig)
Citera
2008-04-18, 17:56
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostash
En morot var det enligt säkra källor (en välkänd musik producents dotter berättade för mig)
Då prickar jag för det på listan med säkra saker i Lennarts ändtarm! Hmmm... få se nu... Nummer 22 på grönsakslistan och nummer 134 på totallistan. Alla är givetvis från säkra källor!
Citera
2008-04-18, 18:15
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostash
(en välkänd musik producents dotter berättade för mig)
Eller varför inte en kompis, vars bror jobbar på stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in