2008-04-20, 20:48
Medlem
Inga nya förhör planerade med AE förän slutet på veckan.

Min gissning är att man redan nu fått in nya uppgifter som indikerar fler grova brott och man bearbetar detta innan nya förhör hålls.
Citera
2008-04-20, 21:31
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Inte första gången i Gästrikland som en familj som tar emot fosterbarn avlar fram en mördare - även kannibalens familj tog emot fosterbarn, nu var även kannibalen adopterad, men ändå. Det kan inte vara lätt att dela sin föräldrar med massa snoriga ungar.
Framför allt inte om dom snoriga ungarna är struliga ungar på glid. Kanske nån gav sig på AE i ett obevakat ögonblick, vem vet?
Citera
2008-04-20, 21:34
Medlem
Citerar en skribent och fritt för var och en att tolka densamma:

"Lätt att hata
Jag tänker att hata Eklund är lätt. Att ge efter för primitivt raseri är lockande och att över en fredagsgrogg enas om ett lämpligt straff är ingen konst.

Men Englas mamma talar om frid och kärlek i dotterns namn.

Och när häktningsbeslutet hade tillkännagetts såg Anders Eklund mot lagman Lars Eklycke och bockade helt kort och korrekt medan han reste sig för att gå ut."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/article2290761.ab

Vad fint att Eklund uppträdde så korrekt där i (DET!) "lagrummet" till skillnad då mot för Svensson där i vardagsrummet
Är det månne blott "groggen" det hänger på, då? Eller vad vill skribenten egentligen ha sagt?
Tråkigt bara att Eklund inte lyssnade till Svensson aka Media från första början...
Senast redigerad av Tort 2008-04-20 kl. 21:37.
Citera
2008-04-20, 21:37
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
"Lätt att hata
Jag tänker att hata Eklund är lätt. Att ge efter för primitivt raseri är lockande och att över en fredagsgrogg enas om ett lämpligt straff är ingen konst.

Men Englas mamma talar om frid och kärlek i dotterns namn.

Och när häktningsbeslutet hade tillkännagetts såg Anders Eklund mot lagman Lars Eklycke och bockade helt kort och korrekt medan han reste sig för att gå ut."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/article2290761.ab

Vad fint att Eklund uppträdde så korrekt där i (DET!) "lagrummet" till skillnad då mot för Svensson där i vardagsrummet
Är det månne blott "groggen" det hänger på, då? Eller vad vill skribenten egentligen ha sagt?
Tråkigt bara att Eklund inte lyssnade till Svensson från första början.

Att man inte ska sänka sig till gärningsmannens nivå, antar jag.
Citera
2008-04-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Jag vet åtminstone en kille här hemma som hotat honom till livet en gång och bett honom flytta så långt härifrån han bara kunde.

Men det var allt som hände?

Citat:
Nu kommer jag inte ihåg om det skrevs nåt här eller om jag hörde det av nån här hemma, men tydligen satte Eklunds pappa ofta på mamman inför ögonen på barnen.
Alltså, jag har ingen källa på detta men jag vet att nån sagt det.

Det nämndes som ett rykte i Engla-tråden: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10819679&postcount=7092
Citera
2008-04-20, 22:15
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Men det var allt som hände?
Bara det jag vet om.
Citera
2008-04-20, 22:16
Medlem
Osannolikt

Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Inte första gången i Gästrikland som en familj som tar emot fosterbarn avlar fram en mördare - även kannibalens familj tog emot fosterbarn, nu var även kannibalen adopterad, men ändå. Det kan inte vara lätt att dela sin föräldrar med massa snoriga ungar.

Stopp och belägg, mycket har människor missat när det gäller AE, men att han skulle vara kannibal? Var har du hört det någonstans? Menar du att brorsan också är adopterad? Märkligt, Som jag har förstått det växte AE och hans bror upp ensamma med sina föräldrar.
Citera
2008-04-20, 22:27
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadensia
Stopp och belägg, mycket har människor missat när det gäller AE, men att han skulle vara kannibal? Var har du hört det någonstans? Menar du att brorsan också är adopterad? Märkligt, Som jag har förstått det växte AE och hans bror upp ensamma med sina föräldrar.

Nej, AE är nog inte kannibal. Däremot är Lennart Persson från Furuvik kannibal! Han som dödade sin två fostersystrar 2005.
Citera
2008-04-20, 22:32
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Det kan inte vara Eklund dom menar, utan en annan. Finns några kända fall av kannibaler i Sverige, men jag minns inte vem som är uppväxt/bodde i Gästrikland.

EDIT: lite sen...
Citera
2008-04-20, 22:42
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGIO
Intuitivt sagt.

AE har haft kontakt med E på nätet och han har fått henne att cycla ensam den dagen genom att säga att han vill träffa henne. Och E har övertalat sin mamma att få cycla ensam hem för första gången och det visste AE. AE rekade naturligtvis lite i området innan med sin thaibrud.

Nja, nu är det väl i och för sig så att E skulle cykla "själv" hem för första gången på säsongen, men hon cyklade inte ensam mer än någon kilometer. Den kilometern tar väl inte E mycket mer än fem minuter att cykla.

På vägen dessförinnan uppehöll sig hon och fler av flickorna vid glasskiosken en ganska lång stund vilket inte stämmer med ett uppgjort möte. Däremot kan ju liderlige AE ha iakttagit dem där.

Tror glasskiosker är farligare än internet för små flickor.
Citera
2008-04-20, 23:01
Medlem
Citat:
Bara det jag vet om.

Ok, du kanske kan höra runt lite med de du känner där om någon vet något?

Har du fått veta något mer angående brännmärken och deras uppkomst?
Citera
2008-04-20, 23:12
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Tack för länkarna. Har läst artikeln. Vad ska man säga? Jag är helt mållös.

AE har kanske haft liknande känslor, att han bara måste, och när det första mordet är begått så försvinner kanske spärrarna.

Jo, fast AE verkar ju ha skött jobb och hem, medans Lennart Persson verkar ha varit mer av en lodis. Tycker att AE påminner lite mer om Hagamannen, lite Jekyll/Hydesyndromet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in