Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Precis min tanke oxå!
Fast min tanke var inte att han vill provocera,utan mer drömma sig tillbaka till den stund som han hade engla i sitt våld.

Jag kanske var otydlig. Inte att han medvetet gör det för att provocera. Däremot är det mycket provocerande om så sker.
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Inga nya förhör planerade med AE förän slutet på veckan.
Min gissning är att man redan nu fått in nya uppgifter som indikerar fler grova brott och man bearbetar detta innan nya förhör hålls.
Det tror jag också.
Någon konstaterade säkert i Englatråden ungefär följande.
Eftersom SKL bara har fått DNA-träff mot Pernillamordet har AE uppenbarligen inte kunna bundits till några andra brott via DNA.
Så fungerar det inte. DNA-jämförelsen i Pernillafallet hade
förtur förrförra veckan. Det blixtbehandlades. AE sitter nu i säkert förvar och det är inga problem att omhäkta honom så länge det behövs. DNA-jämförelser mot andra ouppklarade eventuellt AE-relaterade brott är helt enkelt inte utförda eller klara än.
DNA-registret fungerar inte riktigt som en del verkar tro. Exempelvis testas inte DNA från olika olösta brottsfall mot varandra på det viset. För närvarande ligger betydligt mer högprioriterade ärenden hos SKL. Mordfall och andra grova brott där det är verkligt bråttom, annars kan de misstänkta gärningsmännen som sitter häktade utan vare sig teknisk bevisning, foton eller erkännande, släppas på fri fot. De fallen måste gå före.
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Precis, AE tackade ju och tog emot när det erbjöds.

Därför dömdes Anders Eklund aldrig till vård
Trots upprepade sexbrott dömdes Anders Eklund aldrig till vård. En förklaring kan vara att de personutredningar som gjordes på honom inte visade på någon återfallsrisk.
länk
Kom något intressant (läs nytt) fram i
Agenda igår?
Repristiderna för oss som inte hade möjlighet att se programmet:
SVT1 Måndag 21 april 2008 kl 12.05
SVT24 Tisdag 22 april 2008 kl 23.15