2008-04-17, 21:52
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moisej
Skulle du inte kunna vara hygglig och slänga ut L-M Johansson härifrån. Det är faktiskt rätt störande med en pubertal fjant som, antar jag, sitter och smårunkar och klämmer finnar medan han låtsas vara polis och skitar ner tråden med sina tröttsamma inlägg. Det finns nog INGEN här som tror att han är riktig polis.

Det är er ensak vad ni tror/inte tror.

Försöker bara bidra i den utsträckning jag kan.
Citera
2008-04-17, 21:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moisej
Skulle du inte kunna vara hygglig och slänga ut L-M Johansson härifrån. Det är faktiskt rätt störande med en pubertal fjant som, antar jag, sitter och smårunkar och klämmer finnar medan han låtsas vara polis och skitar ner tråden med sina tröttsamma inlägg. Det finns nog INGEN här som tror att han är riktig polis.
Nej det tänker jag inte göra. Jag har ingen aning om L-M Johansson är polis eller inte och det är dessutom inte förbjudet att ljuga vare sig om sitt yrke eller andra saker på FB. Om det var en regel, som dessutom gick att kontrollera, blev det inte många medlemmar kvar här...

// Mod
Citera
2008-04-17, 21:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har raderat några OT-inlägg.

reproach ombedes höja nivån på sina inlägg rejält!

// Mod
Citera
2008-04-17, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Hur? Den frågan kan väl inte vara off-topic. Hur ska man undvika nya Anders Eklund-fall?

Äckel som AE som återkommer i flera våldsamma kvinnobrottsmål ska låsas in för gott på ett tidigt stadium. Det är ett bra sätt att undvika en massa tårar hos anhöriga som detta avskum mördat.
Citera
2008-04-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIQ
Det jag tycker är obehagligt med denne man är att han inte verkar ha taskig barndom, snarare rätt idyllisk med morsa som var hemmafru och farsa som tog med ungarna i lastbilen på helgerna.

Det verkar som han spårat ur enbart på grund av sitt taskiga utseende och att han blivit biter för han inte fått tjejer.

Vad säger det? Jo att vem som helst som har haft lite otur med det motsatta könet kan utvecklas helt tokigt, och bli potentiell mördare och sexbrottsling. Skrämmande tycker jag.

Man hade liksom velat att han skulle haft taskig barndom. Man vill ha en bättre förklaring än att han hafr otur med det motsatta könet.

Det var rörande när brorsan eftertänksam påpekade att det var tur att deras föräldrar var döda så det slapp uppleva det här. Jag lider verkligen med hans bror.

Min uppfattning är att det inte handlar om uppväxt eller bakgrund. Jag tror det handlar om avsaknaden av empati. Vissa saknar dessa fundamentala spärrar som vi andra tar för givet och då finns det inga inre röster som säger vad som är rätt och fel.
Citera
2008-04-17, 22:15
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Min uppfattning är att det inte handlar om uppväxt eller bakgrund. Jag tror det handlar om avsaknaden av empati. Vissa saknar dessa fundamentala spärrar som vi andra tar för givet och då finns det inga inre röster som säger vad som är rätt och fel.

Håller med. Jag tror att han hade varit ett svin även om han hade haft utseendet med sig. Kombination av hög och snedvriden sexdrift och avsaknad av empati. Att han sedan kan bete sig normalt tillsammans med vänner och familj är tack vare den normala uppväxten.
Citera
2008-04-17, 22:25
Medlem
constants avatar
Om AE på P1 nu...
Citera
2008-04-17, 22:30
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Eller, det är det säkert och vissa tänder till och med på dem.

Det finns många exempel på hur dessa översvämmas av kärleksbrev.

Ett exempel är Juha Valjakkala. Var det inte en "käresta" som hjälpte honom när han flydde till Sverige från fängelset ?.

Ett annat är Lars-Inge Svartenbrandt. En av hans "beundrarinnor" gifte ju sig och skaffade barn med honom när han kom ut efter en "volta".
Citera
2008-04-17, 22:33
Medlem
egots avatar
fantombilden

när och av vem gjordes denna iakttagande av gm till pernilla mordet?

gick han längs vägen innan eller från gångtunneln där pernilla hittades?

den är lik i kroppshållning och så (bakifrån), när det gäller vallningen efter våldtäktsförsöket.
Citera
2008-04-17, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Ett exempel är Juha Valjakkala. Var det inte en "käresta" som hjälpte honom när han flydde till Sverige från fängelset ?.

Ett annat är Lars-Inge Svartenbrandt. En av hans "beundrarinnor" gifte ju sig och skaffade barn med honom när han kom ut efter en "volta".

Ett tredje exempel är Bobbys styvfar, Eddy Larsson, som också har fått en hel del beundrarbrev från fruntimmer som är mer eller mindre "förälskade" i honom. Om vi drar en internationell paralell så kan det nämnas ett fall i USA där en kvinna blev kär i en man som sitter i en "Death Row"-cell i väntan på att avrättas. Tror till och med att de är förlovade eller även gifta. Gick en dokumentär om detta fenomen för inte alltför längsedan på TV4 eller TV4 Fakta.

Det kommer alltid att finnas tjejer/kvinnor som dras till brottslingar av den här kalibern, och Anders Eklund lär utan tvekan även han få sin sin beskärda del av den kakan.
Citera
2008-04-17, 22:52
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot

den är lik i kroppshållning och så (bakifrån), när det gäller vallningen efter våldtäktsförsöket.

En tonårstjej som gick på vägen bredvid. Hon blev rädd och sprang hem. Kontaktade senare polisen. Tur var väl det, farligt att ingripa och vad kunde hon ha gjort mot en vuxen stor man? Hon kunde inte veta om han hade vapen dessutom.
Citera
2008-04-17, 22:53
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot

Tro fan den är lik eftersom det är AE som avtecknats på fantombilden!

Det var ett 16-årigt vittne som såg när AE satt gränsle över Pernilla Hellgren och så var det något vittne i en taxi som såg när AE förföljde Pernilla. De har gått längs bilvägen och inte genom tunneln. Många tidningar skriver fel när det skriver att hon blev överfallen i tunneln, om blev överfallen på bron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in