2008-04-17, 09:03
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
I en sådan här tråd...

Kan man helt enkelt önska honom en lång och plågsam tortyr, (inte död - för billigt)...

Fy fan, mina knogar har mycket på sitt samvete, skulle inte 'hesitate' en sekund att ge denna dåre en läxa, som han skulle be för sitt liv, jag skulle inte tveka en endaste sekund att göra honom den gärningen, men som sagt, för billigt, denna lirare skall plågas till det grövsta...

Är du kanske en av dem som sitter och hotar advokaten också?
Jag har funderat över varför det är övervägande män som gör sig skyldig till grova våldsdåd och även män som öser ur sig primitiva känslor om hur man ska straffa dessa brottslingar.

Det har kanske med testosteronet att göra.....
Citera
2008-04-17, 09:16
Medlem
AnnaMs avatar
Angående polisen som tipsade Eklund

Det står ju in tidningarna om denne trafikpolis som tipsade Eklund flera timmar innan han greps och att han då kunnat undanröja bevis.
Hur lång tid kan det ta för en långtradare att ta sig från Gästrike Hammarby och ner till Hallandsåsen. Jag förmodar att Eklund redan var på väg ner när han blev uppringd.
Vad är det då för bevis han kan ha undanröjt?
Det står ingenstans om tidpunkten han har blivit uppringd, bara att det var tidigare under dagen.
Citera
2008-04-17, 09:23
Medlem
Marmoths avatar
Jag har så sjukt jävla svårt att acceptera hans "det var inte meningen, det bara hände"-snack med tanke på denna digra lista (och det finns ju risk för mer också ) :

Citat:
Erkänt
Sandviken. Anders Eklund erkände i förrgår ett våldtäktsförsök på en 22-årig kvinna den 8 juli 2006. Kvinnan var på väg hem efter en festkväll.

Stjärnsund. Engla Höglund, 10, fördes bort när hon cyklade hem från fotbollsträningen den 5 april. Hennes kropp hittades utanför Torsåker efter att Eklund pekat ut platsen. I söndags erkände han att han dödat henne.

Falun. Pernilla Hellgren, 31, var på väg hem till sin mamma efter en festkväll den 4 juni 2000. Hon överfölls i en gångtunnel och hittades senare mördad. I söndags erkände Anders Eklund att han dödade henne.

Dömd
Gävle: Våldtäktsförsök. Anders Eklund krypkörde med sin bil efter en 22-årig kvinna i Gävle den 16 oktober 1994. Han överföll henne sedan i en park, tog strypgrepp och försökte våldta henne.

Sandviken: Sexuellt ofredande. Anders Eklund blottade sig för en kvinnlig joggare den 20 juli 2000.

Torsåker: Misshandel. Den 29 oktober 1994 mötte Anders Eklund en 28-årig kvinna på en festlokal i Torsåker. Han drog in henne på toaletten och gav henne ett knytnävsslag i ansiktet.

Torsåker: Köpte ut alkohol. Malin Norling var 15 när Eklund sexantastade henne. ”Han tog mig på brösten och var innanför trosorna”, säger hon. Eklund dömdes för att ha köpt ut vin till henne .

Strömsund: Misshandel. Anders Eklund överföll och misshandlade en 16-årig berusad flicka den 23 juli 1995. Hon uppfattade det som våldtäktsförsök. Eklund dömdes för misshandel.

Torsåker: Sexuellt tvång. Den 21 mars 1998 försökte Eklund tvinga till sig sex av en 16-årig flicka i hennes säng på en fest. Han åtalades för våldtäktsförsök men dömdes för sexuellt tvång.

Visst, det är kanske advokatens vinkling via media men det känns bara så dåligt.
Citera
2008-04-17, 09:27
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Det står ju in tidningarna om denne trafikpolis som tipsade Eklund flera timmar innan han greps och att han då kunnat undanröja bevis.
Hur lång tid kan det ta för en långtradare att ta sig från Gästrike Hammarby och ner till Hallandsåsen. Jag förmodar att Eklund redan var på väg ner när han blev uppringd.
Vad är det då för bevis han kan ha undanröjt?
Det står ingenstans om tidpunkten han har blivit uppringd, bara att det var tidigare under dagen.

I Pernillafallet plockade han med sig souvenirer. Vi vet inte vad han använde dem till. AE ställde knappast upp dem på en hylla, eller... jag ångrar mig, de kan ha stått framme på vardagsrumsbordet när bror och vänner hälsade på. Deras förnekelse har ju varit total.

Vad jag vill få fram är att vi vet inte om han eventuellt kan ha använt souvenirerna på något perverst sätt under sina långa lastbilskörningar. Han är känd för att runka i damtrosor. Vi vet inte vad som eventuellt saknades från Engla.
Citera
2008-04-17, 09:30
Medlem
Kundalinis avatar
Jag tror inte advokaten känner sig speciellt bekväm med att försvara Anders Eklund, utan känner nog samma slags avsky inför honom som alla vi andra.

Men samtidigt är det hans jobb - vad skall han göra? Han är ofentlig försvarare och då ligger det på honom att föra klientens talan och tillsammans med övriga jurister komma så nära sanningen som möjligt. I Sverige är ju inte advokatrollen att med alla medel få sinkklient frikänd.

Det finns betydligt värre advokater i det här landet. Jag tycker snarare lite synd om Kyrö som skall försvara det här aset.
Citera
2008-04-17, 09:33
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
I Pernillafallet plockade han med sig souvenirer. Vi vet inte vad han använde dem till. AE ställde knappast upp dem på en hylla, eller... jag ångrar mig, de kan ha stått framme på vardagsrumsbordet när bror och vänner hälsade på. Deras förnekelse har ju varit total.

Vad jag vill få fram är att vi vet inte om han eventuellt kan ha använt souvenirerna på något perverst sätt under sina långa lastbilskörningar. Han är känd för att runka i damtrosor. Vi vet inte vad som eventuellt saknades från Engla.
Så kan det ju naturligtvis vara.
Citera
2008-04-17, 09:35
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Är du kanske en av dem som sitter och hotar advokaten också?
Jag har funderat över varför det är övervägande män som gör sig skyldig till grova våldsdåd och även män som öser ur sig primitiva känslor om hur man ska straffa dessa brottslingar.

Det har kanske med testosteronet att göra.....

Ibland undrar jag vad som är läskigast. Att det finns folk som vill göra slut på mördare eller att det finns folk som tycker synd om dessa.
Citera
2008-04-17, 09:41
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
Ibland undrar jag vad som är läskigast. Att det finns folk som vill göra slut på mördare eller att det finns folk som tycker synd om dessa.
Det är knappast någon som sitter här och tycker synd om grova brottslingar. Eller, det är det säkert och vissa tänder till och med på dem.
Citera
2008-04-17, 09:50
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Gävlepolisen skickade in mobilbilden från våldtäktsförsöket till TV3:s program men Efterlyst tog aldrig upp fallet. Löjligt att klaga på dem. Det begås så väldigt många brott, och betydligt grövre, i landet. Efterlyst tar bara upp någon promille. Det skulle behöva sändas flera timmar varje dag ifall allt som händer inte skulle ha en chans att komma med.

Mordet på Pernilla var inte planerat, sa AE i förhör i går. Det inser man av tillvägagångssättet.

Sandviken/Gävle har väl morgontidningar. Att polisen inte skickade bilder till dessa tidningar? Ansiktet kanske hade blivit blurrat iofs.
Citera
2008-04-17, 09:53
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Gävlepolisen skickade in mobilbilden från våldtäktsförsöket till TV3:s program men Efterlyst tog aldrig upp fallet. Löjligt att klaga på dem. Det begås så väldigt många brott, och betydligt grövre, i landet. Efterlyst tar bara upp någon promille. Det skulle behöva sändas flera timmar varje dag ifall allt som händer inte skulle ha en chans att komma med.

I just det här fallet hade det naturligtvis varit bra om AE:s suddiga nylle visats. Han hade tagits in, förhoppningsvis, fått lämna DNA och knutits till Pernillamordet redan 2006. Engla hade levt. Men det är inte Efterlysts fel. Via det programmet har polisen fått in tips om Pernillas mördare. De kunde ha tagit tag i dem. hade Englas liv räddats.

http://gd.se/Article.jsp?article=132070
TV4.se

.

Hur kommer det sig att de skickade in till Efterlyst, men inte "brydde sig" om att skicka vidare bilden till angränsande län-poliser, t.ex. Dalarnas? Ser ut som att de försöker rädda sitt arsle genom att säga att de skickade åtminstone in det till Efterlyst.
Citera
2008-04-17, 10:07
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag tror inte advokaten känner sig speciellt bekväm med att försvara Anders Eklund, utan känner nog samma slags avsky inför honom som alla vi andra.

Men samtidigt är det hans jobb - vad skall han göra? Han är ofentlig försvarare och då ligger det på honom att föra klientens talan och tillsammans med övriga jurister komma så nära sanningen som möjligt. I Sverige är ju inte advokatrollen att med alla medel få sinkklient frikänd.

Det finns betydligt värre advokater i det här landet. Jag tycker snarare lite synd om Kyrö som skall försvara det här aset.
Om det är mitt inlägg du svarar på så nej, jag anklagar ingen advokat för något utan ser dem som nödvändiga i ett rättsamhälle.

Däremot så tycker jag bara att uttalanden som "det inte var hans avsikt att döda henne" blir så löjliga då hon ju faktiskt är död och i mina ögon mördad.

Anders Eklund är en idiot med en oerhört osund inställning till kvinnor så det håller liksom bara inte i mina ögon...
Citera
2008-04-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Eftersom detta inte handlar om Engla,så slirar jag in här!
Rattlesnake tog i Engla-tråden upp en intressant sak.Det om thaitjejen.

Jag själv tycker att det varit märkvärdigt tyst om denna presumtiva "flickvän"till AE.

Nu undrar jag följande....Hur kommer det sig att en vägkrog tillåter sexuella aktiviteter?(Ägaren själv har ju sagt att AE+Thaitjej besökt duchen.)
Kan denna krog(Lappens)fungera som ett chickenhouse?

Och i så fall,kan då lappens ägare ses som en hallick?

Och vilka fler är kunder där? Som väljer en smaskig efterrätt i en dusch?
Kan det vara,som rattlesnake spånade om,att "tusse batong"tillhör gänget som gillar efterrätt?

Och därför är väldigt intresserade av att inget läcker ut om vilken roll som Lappens har.

Och att murvlarna är tillsagda att inte gräva i denna Thaitjejs förehavande och låtande,och absolut inte vilken form av relation AE och Thaitjejen hade?

Att "Tusse" har en hel del att stå till svars för,gällandes den prestige som en sketen länsgräns gett upphov till,har ju nu kommit i öppen dager.Lite av barnramsan...-"Ni får inte leka på våran gård".
Om nu de dessutom måste kontrollera OM Lappens är ett "syndens näste"med ägarens goda minne.....

Ni som bor runt omkring,har ni haft några funderingar i de banorna?Har ni märkt av någon mysko trafik av det syndiga slaget,eller är detta ställe ett pittoreskt mathak som på sin höjd har ett svärmande par eller två?

Jag har också funderat på thaitjejen. Att ingen murvel lyckas få ett uttalande ifrån en så pass tung "nyckelperson" som en flickvän som träffat AE precis före dådet??!!!! Nej, istället har t ex Aftonbladte i gårdagens tidning ett stort uppslag med en tjej det aldrig talats om tidigare. En tjej på drygt 20 som åkte utomlands med AE för 6 år sedan. Förvisso beskriver tjejen de som bara vänner, men ....det kändes lite märkligt ändå. Ett uppslag med thaitjejen hade varit intressantare. Jag drog slutsatsen att det är något skumt med thaitjejen, nå´t är jävligt skumt. "Kompisen" på uppslaget beskrev hur AE betalat redsan till kanarieöarna för 6 år sedan. Dessutom hade han ofta gett kompisen presenter, en hel soffa t o m. Får lite "köpa-kärlek-för-pengar-vibbar" så helt fel ute är du nog inte då det gäller thailändskan. Thailändskan kanske är ett fnask. Hon träffar av säkerhetsskäl bara sina kunder på vägkrogar. AE som är extra generös brukade kanske i samband med det också bjussa henne på mat?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in