• 1
  • 2
2008-04-14, 22:31
Medlem
pedepoes avatar
Hejsan!

Har försökt att hitta liknande trådar men utan lycka!

Imorgon ungefär klockan 17:00 har jag ställt upp i ett såkallat "krämbulle-rejs". Det går ut på att äta så många krämbullar man orkar på 45 minuter utan att spy.

Någon som vet vad jag ska göra för att ladda? Har hört att man ska äta sjuka mängder för att sedan spy upp det innan tävlingsstart, men det är inget alternativ för mig. Ätar man ingenting så krymper väl magsäcken?

Någon som har något bra tips på hur jag ska kunna klämma så många krämbullar som möjligt?!
Citera
2008-04-14, 22:33
Medlem
dantisens avatar
Testa att äta lite jäst innan då borde magsäcken svälla lite iallefall.
Citera
2008-04-14, 22:43
Medlem
Att dricka en massa vatten ett par timmar innan tävlingen?

Det där med jästen skulle väl kunna fungera (såvida inte magsyran tar död på jästbakterierna?), men frågan är väl hur aptiten påverkas.

Annars är det väl bara att fasta fram tills kl.17.

Sedan har man hört saker som att nikotin och koffein snabbar på metabolismen (vilket ju inte nödvändigtvis innebär att maten lämnar magsäcken snabbare, dock). Med tanke på att tävlingen är hela 45 minuter lång kanske kedjerökning, koffeintabletter, jäst och fasta hela dagen innan tävlingen vore något?

EDIT; Vad fan är en krämbulle för någonting, förresten? Är det samma sak som ett vaniljhjärta, fast formad som en bulle istället? Eller är det mer som en donut med fyllning?
Citera
2008-04-14, 22:44
Medlem
Akta så att du inte går in i väggen, bättre att ta det lite lugnt i början för att sedan öka om du inte ätit på länge.
Citera
2008-04-14, 22:53
Medlem
pedepoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weilöv

Det där med jästen skulle väl kunna fungera (såvida inte magsyran tar död på jästbakterierna?), men frågan är väl hur aptiten påverkas.

Sedan har man hört saker som att nikotin och koffein snabbar på metabolismen (vilket ju inte nödvändigtvis innebär att maten lämnar magsäcken snabbare, dock). Med tanke på att tävlingen är hela 45 minuter lång kanske kedjerökning, koffeintabletter, jäst och fasta hela dagen innan tävlingen vore något?

EDIT; Vad fan är en krämbulle för någonting, förresten? Är det samma sak som ett vaniljhjärta, fast formad som en bulle istället? Eller är det mer som en donut med fyllning?

En krämbulle (iaf här i östersund) är sån här : http://www.fikaguiden.se/bilder/bakverk/141.jpg dock är den en bulle och fyllningen lixom insprutad

Det är inte en sån där vanligdonut, dom är mycket mindre
Citera
2008-04-14, 22:54
Medlem
pedepoes avatar
Citat:

En krämbulle (iaf här i östersund) är sån här : http://www.fikaguiden.se/bilder/bakverk/141.jpg dock är den en bulle och fyllningen lixom insprutad

Det är inte en sån där vanligdonut, dom är mycket mindre
Citera
2008-04-14, 22:59
Medlem
kungsmeks avatar
Om jag minns korrekt från tvprogram om detta så ska man dricka väldigt, väldigt mycket vatten upp till en dag innan för att töja magsäcken så mycket som möjligt.
Citera
2008-04-14, 23:04
Medlem
buffalos avatar
Komprimera bullarna i en apelsinpress, och ät dem direkt innan de hinner svälla upp.

Risken med detta är bara att du spräcker magsäcken.
Citera
2008-04-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Komprimera bullarna i en apelsinpress, och ät dem direkt innan de hinner svälla upp.

Risken med detta är bara att du spräcker magsäcken.

Om jag uppfattat krämbullens konstruktion rätt borde den ju gå att trycka ihop/platta till lite med händerna så att onödiga luftfickor i brödet/degen inte tar dyrbar plats i kaggen.
Citera
2008-04-14, 23:17
Medlem
Scanlines avatar
Citat:

Nikotin gör väl så att socker löses ut i blodet och hungern minskar? Och koffein gör i alla fall mig mindre och inte mer hungrig.
Citera
2008-04-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scanline
Nikotin gör väl så att socker löses ut i blodet och hungern minskar? Och koffein gör i alla fall mig mindre och inte mer hungrig.

Huruvida man är hungrig eller ej är väl mindre relevant om man ändå ska tvinga ner en massa mat med våld. Det jag var ute efter att föreslå var mer någon slags cocktail av mer eller mindre hälsovådliga metoder som kan tänkas ge en "laxerande effekt", fast på magsäcken istället för ändtarmen.
Citera
2008-04-14, 23:43
Medlem
knoxahs avatar
Rök på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto