2008-04-14, 23:45
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag har hört att kolsyrat vatten skall vara bra? Någon som vet ifall det stämmer?

Rök en en holk innan?
Citera
2008-04-14, 23:52
Medlem
Scanlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weilöv
Huruvida man är hungrig eller ej är väl mindre relevant om man ändå ska tvinga ner en massa mat med våld. Det jag var ute efter att föreslå var mer någon slags cocktail av mer eller mindre hälsovådliga metoder som kan tänkas ge en "laxerande effekt", fast på magsäcken istället för ändtarmen.

Jag misstänker att en sådan effekt du är ute efter skulle kunna ge litet mer laxerande effekt än du önskar, i.o.m. att det är väldigt lika det som kallas gastric dumping syndrome.
Citera
2008-04-15, 00:09
Medlem
Jag, en stekares avatar
Nu är inte jag någon expert på ämnet, men jag har följande teori:

Eftersom det inte är någon stress med att få i sig bullarna rekommenderar jag att du tuggar mycket noggrannt. Finfördelad mat borde utnyttja volymen på magsäcken maximalt, dessutom smälts maten snabbare och bör på så sätt kunna gå vidre till tarmarna och därigenom bereda plats för mer krämbullar.
Citera
2008-04-15, 00:15
Medlem
Jag, en stekares avatar
Det är nog bra att få igång förbränningen så mycket som möjligt innan tävlingen. Att fasta hela dagen innan tävlingen gör nog att magen går in i standby och är inte beredd på stora mängder mat.

ät lite till frukost och lite till lunch, samt rör på dig mycket inför tävlingen.Det är det bästa du kan göra utan att på något sätt anstränga magen.

Att försöka tänja den jättemycket dagen innan låter ju inte direkt hälsosamt, men eftersom jag inte är din mamma så önskar jag dig lycka till i tävlingen oavsett uppvärmningsmetod
Citera
2008-04-15, 12:24
Medlem
cascans avatar
Hur går uppladdningen?
Citera
2008-04-15, 13:21
Medlem
pedepoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cascan
Hur går uppladdningen?

Jodå, kör efter Jag, en stekares exempel. Till frukost blev den en liten macka med lite sallad och skinka på. Till lunch (ca 1 timme sen) blev det 1 cheese på donken.

I värsta fall så får jag väl spy upp allt innan tävlingen
Citera
2008-04-15, 15:44
Medlem
Jag har inga erfarenheter av detta men...

Torskar du om du spyr upp dem innan tiden är ute?

En tanke slog mig. Om du börjar lugnt och försiktigt och sedan successivt accelerera mot slutet, (säg fem minuter innan stopptiden) kan du nå maxhastighet på frossandet, och sedan med lättnad (kanske inte) spy upp hela laddningen efter tiden gått ut. På så sätt slipper du känna det värsta illamåendet under matchtidens gång.

Återkom gärna med resultat, oavsett hur det går.
Citera
2008-04-15, 15:52
Medlem
Såg ju inte särskilt stora ut, du bör ju kunna få i dig 25 stycken i alla fall.

Toskala
Citera
2008-04-15, 15:53
Medlem
666_s avatar
Posta ditt resultat här sen Riktigt spännande ju
Citera
2008-04-15, 16:17
Medlem
Emols avatar
måste få veta resultatet sen!!
Citera
2008-04-15, 17:01
Medlem
mmas avatar
Antar att du svullar för fulla muggar
Citera
2008-04-15, 17:06
Medlem
Förbannads avatar
Kom inte till tävlingen utsvulten i alla fall. Se även till att tugga bullarna ordentligt, så att du inte sväljer dem hela.

Uppdatera gärna med hur det har gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in