• 1
  • 2
2002-01-30, 15:54
-Nu är Uppsala kommun …så vitt jag vet? på väg att fixa till ett nytt misslyckande med att ta hand om en TERRORIST!!
-PRECIS JUST!! efter att Ni uppsaliensare har fått ERFARA att ha MISSLYCKATS med att ta hand om en annan TERRORIST!! Denna kurdiska pappan som just har dödat sin unga dotter.

-Hur dum får civiliserade människor, kommunstyrelsens ledamöter i Uppsala, vara egentligen??
Och alltså jag tycker att jag har gett Er tillräcklig grund för att förstå, att Er tillkommande kommundirektör Kenneth Holmstedt, kännetecknas som TERRORIST.

Ordet terror, kommer från latin med betydelsen skräck, mycket stark rädsla.
Terroristen gör någonting mot sin motpart som frambringar en stark rädsla hos denna. Särskilt betonat av att angreppet är mycket O-greppbart för offret.
Att den angripne har svårt att ta till något försvar, att kunna göra någonting mot angreppet.

-Här levde alltså amerikanarna, New York borna, i ett normalt, mänskligt samhällstillstånd. Till skillnad till ett hermetiskt slutet samhälle där människorna ständigt är under, flera olika kontrollapparater. Och då kunde dessa talibanerna, både få tag i flygplan och flyga mot sina respektive mål. Tillskillnad till att de i ett genom-kontrollerat samhälle, inte ens hade haft utrymme till att kunna tänka på att flyga.

Kenneth Holmstedt var högste chefstjänstemannen på olika stolar, till slut den allra högste, kommundirektör i Västerås kommun.
Där jag levde socialt utslagen. –Högst naturligt på tidigare TERRORISM mot mig innan Kenneth Holmstedt kom till Västerås.
-Men ändock, till att kunna komma ur den utslagna situationen.
..och då förstås vara ett HOT MOT allt som INTE OMFATTADE demokrati och rättsstatstänkande.
Det var därifrån som Kenneth Holmstedt drev sin TERRORISM mot mig, att förhindra hot mot O-demokrati och rättsröta.

Efter sedan jag –och vår son, som hade sin senare uppväxttid ensamt med mig efter familjens skilsmässa- hade haft djupa mänskliga problem: att jag, -vi, kände starkt för att våra två döttrar respektive systrar, som ensamvårdades av sin mamma efter familjens skilsmässa, inte for väl hos morsan.
Med att jag begärde samhällets stöd för våra känslor; alltså detta samhälle som hade tillordnat syskonplacerigen. Och uppdelningen.
Och som också …hade kommit att förstå en hel del om att beslut om vårdnaden om flickorna efter skilsmässa, var inte helt bra.
Å så hade jag förlorat saken helt. Och kollapsat.

Och så kunde socialdirektören Kenneth Holmstedt konstatera då han hade kommit till Västerås, och på direkten fått brev och kontakt med mig, som socialt död, ekonomiskt i krach, att hans olika verksamheter som förvaltningschef, helt säkert, och naturligt, hade sina luckor.

Som jag, med min intelligens och verbala förmåga, kunde komma att visa på.
-Med att kommundirektör på olika stolar under sina 9 år i Västerås, Kenneth Holmstetdt, bara lät mina problem få verka vidare. INTE!! kom till mig med sådant som samhället kom till andra människor med. Sådant som vi svenska folk har sagt oss att samhället skall fungera. …faktiskt inte ens gav mig det helt grundläggande.
-Bara stoppade ner 60% socialbistånd i min brevlåda. Å så förstås upprätthöll vår, rätt omfattande brevkorrespondens.

Och medverkad med andra olika samhällsförvaltare; för alltså min intelligens och verbala förmåga var ju känd för många andra.
Med att leta efter möjligheter att kunna sticka spjut genom min kropp. Som nämnt tidigare, bland annat att försöka få mig till Kumla, nåra månader, på helt uppenbart falska grunder.

-Allt detta som alternativ till att regelmässigt ta upp mig och situationen som ett vanligt samhällsärende. Med då möjligheter för mig att få framföra mina synpunkter.

-Alltså TERRORISM!! En liknande verksamhet som just talibanerna har sysslat med mot USAs folk. Som den kurdiska pappan i Uppsala just har slutfört mot sin dotter. Som …snudd på en hel värld, djupt fördömer.

…tänker verkligen Uppsala kommun välkomna en sådan TERRORIST, Kenneth Holmstedt, ens att närma sig Ramsta kyrka (på vägen från Västerås till Uppsala)??
Citera
2002-01-30, 16:51
Medlem
En TERRORIST till Uppsala!!!

Käre B-O!
Du har helt rätt! Man kan verkligen jämställa dina upplevelser med kriget i Afghanistan, med förtrycket i Palestina, med attackerna mot WTC, med Baader-Meinhofs bombningar i Västtyskland och så vidare.

Det är bara en detalj som jag funderar på. Du skriver: "Terroristen gör någonting mot sin motpart som frambringar en stark rädsla hos denna."

Om jag har förstått dina tidigare (mycket förvirrade) inlägg, så har du varit anmäld för olaga hot. Någon har alltså hyst stark rädsla mot dig. Och med din egen definition är du ju då själv terrorist.

Fast det tror jag inte att du är. Jag tror bara att du är en stor idiot, i ordets alla bemärkelser.

Mvh
Joker (som väljer att vara anonym för att jag tycker att du verkar vara ganska obehaglig mot folk som inte tycker som du)
Citera
2002-01-30, 18:55
Medlem

Stackars Gavne.

Det är både roande och tragisk läsning som man här erbjuds. Har sista dagarna studerat flertalet insändare du har gjort både i detta forum och på arosportalen.

Diagnosen är tvivelsutan mycket oroande. Jag misstänker svår mental ohälsa samt att tvångströjan inte är långt borta.

Gör dig själv en stor tjänst. Sluta upp med dessa förvirrade inlägg, fattar du inte att du är webbens stora driftkucku???

Att sedan blanda in sin familj i detta..stackars dom. JAg vet inte var det gick snett med dig..men du måste skärpa till dig. Lägg hatet åt sidan..gör något vettigt av din tillvaro.

* skaffa intressen! Bowling kan vara kul..särskilt om man gör det med likasinnade (pensionärsklubben kanske)

* gå på danskurs och lär dig dansa vals..bjud upp en kärring på nästa utgång. vem vet , det kanske leder någon vart.

* skaffa egen hemsida..!! html är inte svårt nuförtiden. avancerade wysiwyg-verkyg som Dreamweaver 4 mm mm gör att t o m galningar som Du kan snickra ihop en trevlig hemsida på nolltid.

kom igen nu B-O, visa mig att det finns hopp även för de hopplösa.
Citera
2002-01-30, 20:03
Medlem

En liten översättning åt Gavne:

Wysiwyg=What You See Is What You Get, dvs Vad du ser får du, dvs Hemsidersskaparprogram som funkar så enkelt att du omedelbart ser hemsidan exakt som den kommer att se ut i färdigt skick.

Dreamweaver kostar lite pengar, det finns gratisalternativ, ex Hot Dog.

Kan inte ni som vill stötta Gavne i Kampen för en Egen Hemsida, lägga upp länkar till fler gratiseditorer under rubriken "Stötta Gavne" (eller vad det nu exakt var).

/Mattias2
Citera
2002-01-31, 06:09
Medlem

Signaturen Joker här ovan. –Med skitsnackandet om mig som ”obehaglig mot folk”. –Alltså naturligtvis underförstått O-tillbörligt!! obehaglig.
Som ju uppenbart obehagligt från mig, handlar om högst TILL-börligt obehagligt. Som det ju bl.a. är rejält skitigt att meddela åsikter -”..du är en stor idiot i ordets alla bemärkelser”- under anonymitet. …men detta har säkert sina randiga skäl.

Och sen behöver Du ju inte tveka om, som Du skriver ovan, vad Du kan förstå om att jag blev anmäld för olaga hot. Som det ju bara är att sänka blicken en aning och, rent läsa av mitt inlägg här nedan: ”Är Kenneth Holmstedt psykopat”.
Och konstatera, att denna anmälan handlade om ” helt uppenbart FALSKT”. Ja, hur kan Duuu veta att denna var falsk??

Som jag kan …mjaaa, förstå Din skrivning om att mina inlägg är förvirrande. Som jag …ju inte redovisar mina redovisningar så där fullständigt fullödigt som … man kanske borde. Detta handlar om dels, att det gäller att redovisa så enkelt som möjligt, dels att …det tar emot att bara lämna ut sig. Till att jag vågar mig på att lämna ut mer och mer rakt upp och ned.

-Sen är frågan hur jag skall tolka Din skrivning om likställdheten mellan, mina upplevelser och dessa händelserna som Du radar upp?? Du har ju en gång redogjort för att Dina skrivningar, handlar om att det är ”så kul att käfta emot mig”.
-Men faktum, skit-man/kvinna/det ”Joker”, likställdheterna är inte så aviga. …kan jag nånsin få Dig att förstå det??

Krigen, attackerna i New York, sprängningarna i 70-talets Västtyskland, rev upp stora djupa sår i människokroppar. …konkreta sår. Blod rann, inälvor kom i dagen. Människornas konkreta våldsamma reaktioner -på att ha förlorat sin kära- var ruskigt att se och höra.. –Och ju fullständigt uppenbart fattbart, att man hade förlorat sin kära.

Där mina, också en gång av eländet, konkreta våldsamma reaktioner: hur jag sprang runt och skrek och gestikulerade med båda huvud, armar och ben …-vad i helvete håller Bengt på med??? som min omgivning sa.
Å så denna oförglömliga känslan, ORON!! i själen. …en JÄÄÄVULSK ORO. Till att jag MÅÅÅSTE ha mina tabletter: sobril.
Och sen efterbörden, verksam ännu idag, decennier efter början.
-Detta är idag fullständigt förståligt, för mig. Som helt naturligt!!! På vad jag var utsatt för. Blev utsatt för, av bl.a. samhällsförvaltningsdirektören Kenneth Holmstedt. Och utsätts för…..

-Och helt ofattbart för mig att, inte minst psykfolket -många många många- PÅ DIREKTEN inte förstod. Och att man idag inte förstår. Och vad var det och är detta att de inte förstod?? -Jag vet inte. -Det vore kul att fråga dem.
Och om Kenneth Holmstedt är förståndsmässigt medveten om hans uppträdanden; t.ex. att se till att jag låg vid marken under hans 9 år här i Västerås??

Och jag inser på direkten, att förhållandet att människor tar livet av sig , kan ha sin absolut mest naturliga följd; på förhållandena, någon annan människa i objektets närheten.

En människa som …i alla fall kan uppträda sjukt mot andra. Som t.ex. direktören Kenneth Holmstedt.
T.ex. att meddela mig att kommunstyrelsen (i Västerås) har tagit beslut om att använda benämningen (Västerås) ”stad”; i stället för Västerås kommun. Att skicka hit hem till mig, runt 2 centimeter pappers sidor, vari saken kunde konstateras; var ju Kenneth Holmstedts mening med att sända över pappershögen, hit hem till mig.

Med att jag …ganska snabbt kunde konstatera, att det handlade om en styck! ledamot, i en förgrupp! till kommunstyrelsens arbetsutskott! hade förslagit att kommunstyrelsen skulle ta nämnda beslut. Som inte blev mer.

Och sen skrev jag uttryckligen, med stora bokstäver, …kanske också på flera ställen, i ett brev till Kenneth Holmstedt, att JAG SKALL INTE, göra allt det våldsamma som en vanligen människa säkert skulle ta sig till för.På att bli så in i helvete kränkt; av detta Kenneth Holmstedts beteende, med 2 centimeter papper, ända hem till människan.
-Kenneth Holmstedt hade alltså ingen saklig anledning till att känna rädsla –alltså från mig!!

…däremot hade han säkert saklig grund för att känna rädsla –då för sig själv!! Inte minst för vad han kunde drabbas av, av vad han tog sig för, mot människor.
Men i händelsen med anmälan om olaga hot låg också, högst sannolikt, chansningen på att få mig till Kumla. Denna TERRORISMEN.

De´ e lite tråkigt att jag tydligen inte når kommunstyrelsens ledamöter i Uppsalas kommun med mina erfarenheter av blivande kommundirektören i Uppsala Kenneth Holmstedt. Inte minst tråkigt för de uppsaliensarna som kommer att erfara förvaltningsdirektören Kenneth Holmstedt. Med att vi, verkligen får hoppas att dessa, är lika psykiskt starka som jag är. …annars kan det bli likt som i Afghanistan, Palestina, New York och i 70-talets Västtyskland. Eller som med den kurdiska pappan som sköt sin dotter.
Citera
2002-01-31, 14:49
Medlem

Föreslår att du tar upp saken med den/dom det berör istället för att sprida din dynga överallt. Ingen här lär kunna hjälpa dig ändå. Det enda som händer är att folk blir så trötta på ditt ältande att dom börjar jävlas med dig.
Skriv ett brev till Kenneth Holmstedt och ta upp det som trycker dig.
Här gör det ingen som helst nytta.
Citera
2002-02-01, 11:15
Medlem

….jo, sannolikt en människa; eftersom hon i alla fall i inlägget ovan uttrycker en åsikt; på att ha känt något: detta som jag skriver ovan. -Men sen???

Ja, som dels INTE FÖRSTÅR att vad jag redogör för -ovan om förvaltningsdirektörn´ Kenneth Holmstedt till Uppsala kommun- ….minst -direkt- berör mig. Inte minst berör uppsaliensarna; och helt säkert en massa andra som kommer i kontakt med honom. …väl inte alldeles omöjligen signaturen själv.

Dels INTE FÖRSTÅR vilket helvete sådant kan bli; som jag har drabbats.

Dels uppfattar informationerna som något som Holmstedt och jag skall klara ut. ….det är alltså mitt jobb att ordna upp människor i vår samhällsgemenskap som är intellektuellt snea, som t.ex. psykopater.

Å så förhållandet att Kenneth Holmstedt har alltså, som vi skriver det i lagen: övat olaga tvång och hot mot mig med uppsåtet att knäcka mig för att hindra mig att påverka den allmänna åsiktsbildningen.
Vilket som brottslig gärning skall kosta uppåt 6 års fängelse (Brottet brott mot medborgerlig frihet).
Med att …så vitt jag känner till det, Uppsala kommunstyrelsen placerar honom som kommundirektörn´ hos dem.

…men visst gör mina redogörelser här på Flashback nytta. …om än kanske, möjligen inte så där väldans effektivt.
Citera
2002-02-01, 22:14
Medlem

Näpp gavne - ditt agerande här påminner mest om en dålig poet som ska läsa upp sitt senaste verk för en ytterst ovillig publik.
Jag tror personligen att det kan vara lite omtumlande för dig att möta den här typen av reaktioner som du möter här - eftersom det inte finns nån moderator som styr bort dig finns det heller ingen som skyddar dig.

Vad du måste lära dig är att begränsa dig - därför att ditt ständiga malande gör att man mer irriterar sig på dig än tar in det du menar. Jag har aldrig bott i Västerås, och har ingen lust att göra det heller - jag har aldrig träffat Kenneth, Kim, Monika och gänget, men eftersom de är emot dig måste de vara riktigt bra människor. Förstår du vad jag menar? Jag kan ju hoppas

Citera
2002-02-02, 14:19
Medlem

Det måste var att anonymitet finns; för t.ex. ovan skit-man/kvinna/det signaturen "commuter".
-Men sådant är fel!! Att vi mänsklighet har utvecklat vår mänskliga Natur, från djurstadiet till dagens att se på Så skall det låta på TV, ha kyl och frys, bo i varma hus, sova mellan lakan. Å så detta med dator och Internet. -Med att några skitar klart missbrukar denna dator-utvecklingen.

Internetleverantörerna borde i lag påbjudas att avsändaren direkt syns ända fram till mottagaren.
Citera
2002-02-02, 16:25
Medlem

Jag kan inte låta bli att fundera på vad du ska med min eventuella identitet till, men OK. Jag heter Allan Eriksson och bor i Vällingby. Blev du gladare nu?
Citera
2002-02-02, 16:27
Medlem

Dessutom, om det är så jädra viktigt för dig, ta dig in på nåt annat forum. Det finns forum där man inte får vara anonym.
Citera
2002-02-02, 20:13
Medlem

Intressant att Gavne anser att commuter missbrukar datorutvecklingen. Kasta sten i glashus torde för Gavne vara ett okänt begrepp. jag brukar i regel aldrig vara anonym för att jag står för vad jag skriver. Men man lämnar ju inte gärna ut namnet till någon som uppenabrt lider av grava mentala problem. Det vill säga du Gavne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in