2002-02-03, 12:00
Medlem
En TERRORIST till Uppsala!!!

Jag har en grammatisk fråga till herr Gavne. Sen när heter det "uppsaliensarna" och inte Uppsala-bor ?

Sen undrar jag.

- Är det ett misslyckande att ta hand om en terrorist ? Vart har Gavne varit dom senaste åren ? För en man som varit nära på att bli satt i fängelse så verkar han inte hålla koll på vad svensk kriminalvårdspolitik innebär. Hur då ta hand om ? Är han fysiskt sjuk ? Är han i behov av somatisk vård ?

- Apporpå användandet av termen terrorist ? Det är en mycket allvarlig anklagelse ? USA vill förklara Sharon terrorist, och du vill förklara Kenneth Holmstedt terrorist. Vad kan vi lära os av det ?

- Enligt dig själv verkar du också vara en realtivt aktiv terrorist, iaf. i Kenneth Holmstetds ögon, men även i alla "mörkermäns" ögon som du driver en korsriddares uppdrag emot.

först skriver du: "Ordet terror, kommer från latin med betydelsen skräck, mycket stark rädsla. Terroristen gör någonting mot sin motpart som frambringar en stark rädsla hos denna. "

vidare fortsätter du: "…däremot hade han säkert saklig grund för att känna rädsla –då för sig själv!! Inte minst för vad han kunde drabbas av..."

Blir 1+1=3 i ditt fall eller hur förklarar du detta ? Logiken i din polemik går inte ihop kära vän.
Citera
2002-02-03, 12:30
Medlem

I övrigt så ska man som sagt vara väldigt restriktiv med att lämna ut några som helst uppgifter om sig själv till ovan nämnde tokstolle.
Annars får man se sitt namn omnämnt i precis varenda inlägg han skriver.
Citera
2002-02-03, 14:08
Medlem

Som här ovan, under mörkläggningen signaturen ”commuter”, bemöter mitt ämnes-inlägg.
Att saken –för inlägget- samhällsförvaltningsdirektören Kenneth Holmstedt, idag månne?? kommundirektör i Uppsala, är fullständigt ointressant.
SOM!!! detta skrivna mest påminner om en dålig utsvävande poets verk; som medför att man mer irriterar sig på mig än tar in budskapen.

-Förlåt mig kära läsare att min redogörelse förmåga har stora brister. …som jag ju heller inte har gett mig ut för att vara någon skribent. Som jag är tekniker.
-Men också, kära läsare, är Ni …SÅ IN I HELVETE DUMMA !!!
Som inte kan se över detta, ”irriterande” som Allan Eriksson i Vällingby uttrycker saken ovan.
-Till saken för mitt skrivna: en samhällstjänsteman – Kenneth Holmstedt- som har erhållit omfattande och starka nypor mot oss samhällsmedlemmar.
Med att om Kenneth Holmstedt kan kännetecknas vara psykopat kan hans terrorbeteende mot mig lätt förstås.

Annars får terrorbeteendet kännetecknas med nått annat, oaktat att JUUUU!!! terrorbeteendet ÄR FRUKTANSVÄRT; för dem som drabbas.
Vet ju inte minst jag som, HAR DRABBATS.
Och som naturligtvis är orsaken till att Ni, kära läsare, i alla fall försöker att läsa vad jag skriver; av den ofattbara mängd annat som finns att läsa här på Internet.

Jo, det så in i helvete dumma, kan ju också vara att både Allan Erikssons i Vällingby skrivna, som namnet Allan Eriksson i Vällingby, är …bara bluff. …en kul grej en tråkig dag.
-Men alltså!!! så kan det aldrig vara, alltså här in Sverige.

Sen Allan Eriksson, …förstår jag inte hur Du kan känneteckna dessa nämnda personerna i inlägget som bra, på att de är emot mig??? –Är individer som är dåliga på att uttrycka sig, som jag, värdelösa??? Har det inte nått värde med att, vi alla fall försöker att meddela ut, vad vi uppfattar vara av värde för också Er???

==========
Monica Forsbloms frågor ovan

: när sedan uppsala-bor, har kunnat benämnas ”uppsaliensare”? Får jag vänligen hänvisa till att fråga litteraturhistorien, åtskilliga hundra år tillbaka i tiden.

: är det absolut inget misslyckande att engagera sig för, ”ta hand om” som Forsblom skriver ovan, varje sne människor. –Men alltså …vad jag förstår??? avser INTE Uppsala kommun att nu ta hand om Kenneth Holmstedt i någon vård av något slag.
Men detta kanske vi bör fråga dem om, t.ex. genom kommunens informationschef Kerstin Lindgren. – e-post: kerstin.lindgren@ksk.uppsala.se

: visst kan vi beteckna förvaltningsdirektörn´ Kenneth Holmstedt som terrorist, som han terroriserade mig, under 9 (nio) ÅÅÅÅr.
Å det gläder mig att Monika Forsblom också uppfattar förhållandet som allvarligt. …vilket bland flera andra, så vitt jag förstår det här nu, inte Uppsala kommunstyrelse gör.

: vad Kenneth Holmstedt kännetecknar mig …är inte det intressanta här. Som vad jag kännetecknande kännetecknas är, som demokrati- och rättsstads kämpe.

: i ordet ”terror” ingår också underförstått, att gärningen är O-tillbörlig.
Om jag t.ex. kör bil på min högra sida och därmed skrämmer någon som kör sin bil på hennes VÄNSTRA sida. Så är det alltså inte JAG som terroriserar.

=========
Smutsig-kvinnan/mannen/det, signaturen ”Wilma” ovan, gillar alltså inte att vi uppmärksammar, hennes eventuella bara saker. …och det skall man naturligtvis respektera.

Å andra sidan, kan ovan skrivna den 31/1, 14:49, denna dyngan om mitt ämnes-inlägg. –Att förvaltningsdirektörn´ Kenneth Holmstedts TERROR mot mig, i ….9 (nio) ÅÅÅÅr, bara är något som ”trycker mig”.
Denna dyngan att inte förstå, att detta som jag har fått på mig, kan drabba vem som helst.

Kan t.o.m. drabba ”Wilma” själv!!! …ja om nu inte detta ”Wilma” är Kenneth Holmstedt själv som skriver. -Men faen, en psykopat kan nog rikta sin terror också mot sig själv!!!??? Tänker jag mig.
Citera
2002-02-03, 14:35
Medlem

Gavne. Kan du inte svara, gärna med färre än tre meningar, på följade fråga (Svara enkelt och kortfattat nu!):

1. När kommer hemsidan?

Med vänlig hälsning,
Mattias 2
Citera
2002-02-03, 14:38
Medlem

Det fattar du väl att även om han kunde så skulle han inte göra sig den ansträngningen.
Det är bättre att snika på bibblans datorer och ta upp plats på andras webbutrymme förstår du väl.*suck*
Undrar verkligen hur dom kan tillåta att han får helgpermis från den låsta avdelningen när han bara missbrukar den?
Citera
2002-02-03, 15:26
äldre konto (old)
Ej medlem

hej jag och min kompis gillar dig, hette du möjligtvis *tommyknocker* tidigare. han kunde lösa sina problem på ett bra sett.dags att ge kenneth holmstedt en läxa.
mvh marcus och mickael
Citera
2002-02-03, 16:05
Medlem

Tack Gavne för dit svar, jag högaktar den hastighet du väljer att svara på mina frågeställningar.

För det första, jag respekterar dig även för att du nu "erkänner" att dina skrivelser kan vara svårförståerliga.

Du själv säger i inlägget här ovan "En TERRORST till Uppsala !!!" att just detta, att Uppsala ska ta hand om en terrorist i Keneth Holmstedt.
" -Nu är Uppsala kommun …så vitt jag vet? på väg att fixa till ett nytt misslyckande med att ta hand om en TERRORIST!!
-PRECIS JUST!! efter att Ni uppsaliensare har fått ERFARA att ha MISSLYCKATS med att ta hand om en annan TERRORIST!! Denna kurdiska pappan som just har dödat sin unga dotter. "

Och vad som Kenneth Holmstedt kännetecknas av ditt känneteckande kan kanske kännetecknas som en väldigt vilsen själ ?

I litterära termer tillika svensk grammatik från den epoken böjer vi verb efter subjekt, se exempel här nedan.

nutida svenska: vi kommer
dåtida litterär svenska: vi komest

För detta kan uppstå stor förrvirring då man väljer att i icke litterära samanhang använda sig av "facktermer" och "fackspråk".

Vänligen
Citera
2002-02-03, 16:40
Medlem

Ett gott råd, Gavne - när du skrivit nåt går du in på muggen och läser upp det för dig själv. Om det låter obegripligt är det också obegripligt. Dina inskjutna satsförkortningar kan driva vem som helst till vansinne - skriv som du talar (och talar du som du skriver kanske dina bekymmer beror på brister i kommunikationen).
Jag ska ta ett exempel från ditt inlägg ovan:

Jo, det så in i helvete dumma, kan ju också vara att både Allan Erikssons i Vällingby skrivna, som namnet Allan Eriksson i Vällingby, är …bara bluff. …en kul grej en tråkig dag.
-Men alltså!!! så kan det aldrig vara, alltså här in Sverige.

Vaddå båda?

Och Gavne, jag heter Allan Eriksson och jag är förbannat glad att jag inte heter något ovanligare.

Citera
2002-02-03, 18:53
Medlem

-Jag har faktiskt särskilt antecknat på min dator-skärm. Alltså precis framför mitt förstånd. Skrivningen ”KOLLA! innan!”.
Som avser alltså att jag, precis som Allan Eriksson i Vällingby här ovan ber mig, skall VERKLIGEN kolla mina texter innan jag lämnar ut dem till att de är …ja, i första hand inte brottsligt klandervärda. Som jag ju är …en hel del rak i min kommunikation.

Och egentligen avser jag med detta, att jag skall både ta en kopp kaffe, hinna gå på muggen; och gärna också sova en natt.
-Men alltså jag OOOOOrkar bara inte allt.

Att jag kan vara så in i helvete trött på en text som jag just har –lyckats att- fått samman; som jag har läst igenom …åtskilliga gånger; och ändrat i, åtskilliga gånger.
Att jag helst bara vill på direkten!!! slänga ut den.
-För att bli av med den!!!
…å då blir det, även om jag både har tagit in och ut kaffet, att vissa delar, inte blev riktigt bra.

–Men OCKSÅ!!! kära alla mina MÅNGA läsare, …e´re fantastiskt bra!!! Av mig.
Att överhuvudtaget få ihop texterna; alltså PÅÅÅÅ!!! denna ENORMA skiten, denna GROVA skiten, inklusive rent, psykiskt och sociologiskt vetenskapligt!!!

-Jomenvisst!!! Som saken ju handlar om att punktera en arbetskraft, för nu här Uppsala kommun, i 100-000-kronors månadslöns nivån.
Så tacka faen för att kommunledningen i Uppsala; med bland andra Åsa Domeij. Säkert sliter med att inte nu tappa sin kommundirektör.

-Fantastiskt, av mig, att få ihop texten på denna AVANCERADE skiten. Som jag här i debatterna begåvas med. Å så då alltså, …peppar peppar, att jag har –hit intills- lyckats hålla mig innanför lagarna.

–Kolla nu också Ni kära läsare med kommunens informationschef Kerstin Lindgren. (e-post: kerstin.lindgren@ksk.uppsala.se).
Eller bara med kommuninformation@ksk.uppsala.se. Om kanske det handlar om att Uppsala kommun avser att ta hand om förvaltningstjänstemannen Kenneth Holmstedt för vård. Som Monica Forsblom funderar på ovan.

=======
Angående min skrivning i inlägget ovan ”Allan Eriksson i Vällingby. Med flera.”.

: ”Jo, det så in i helvete dumma, kan ju också vara att både Allan Erikssons i Vällingby skrivna, som namnet Allan Eriksson i Vällingby, är …bara bluff. …en kul grej en tråkig dag.”

Tar jag gärna emot förslag till vad jag menade.
Citera
2002-02-03, 19:44
Medlem

Ta dig en prozac och gå och lägg dig
Citera
2002-02-03, 19:59
Medlem

Men jag undrar fortfarande om hemsidan.

När kommer den Gavne?

/Mattias 2
Citera
2002-02-04, 03:19
Medlem

-Två ovan närstående ...på något sätt till ....något närstående till objektet här, fick kalla fötter. Med att jag ...kunde få en likt frågestorm om objektet.
...å då måste ju händelsen ...i alla fall försöka punkteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in