Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-14, 21:20
  #1
Medlem
Sister Nancys avatar
Jag är en, enligt andra, "konstig" person. Det är framförallt tjejer i min egen ålder (runt 20) som bara inte förstår sig på mig, det värsta är att jag inte kan klandra dem. Det finns ju någon slags "ram" för hur man ska vara, se ut och bete sig och jag KAN bara inte passa in i den! Jag kan inte vara flamsig, politiskt korrekt och oärlig. Har nästan bara killkompisar och trivs egentligen bäst med det.

Nu till själva kärnan i problemet - Det finns ett gäng tjejer som jag gått i skolan med. Vi var ytliga vänner. Jag har efter skolans slut försökt bryta men man ses ju alltid ute på krogen ändå. När vi ses så kan jag inte sluta och provocera dem! Jag vet att de har snackat skit om mig att jag är "konstig" och så vidare, så när vi ses BLIR jag precis så. Dagen/veckan efter får jag brutal ångest och känner mig verkligen som den skummaste personen i världen. Andra jämnåriga tjejer är inte så här, jag har aldrig passat in och verkar aldrig kunna göra det då jag hela tiden (nästan medvetet) sabbar det.

De måste inte gilla mig, jag är bara trött på att sprida en bild av mig själv som jag inte riktigt kan stå för. Den sidan är inte jag....

För det första, varför bryr jag mig? Och för det andra hur slutar man bry sig? Hur ska jag ta mig ur detta?

Förstår att detta måste låta löjligt men det är i alla fall alltid skönt och skriva av sig och kanske är det någon där ute som kan relatera och känna igen sig..
Citera
2008-04-15, 00:25
  #2
Medlem
Pseud0nyms avatar
Är du tråkig och otrevlig? Om inte, försök bara jobba på att acceptera dig själv som du är så ska du se att du slutar spela en roll i sociala sammanhang. Klyschigt, jag vet, men det är sanningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback