Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Nu blir jag riktigt orolig. Har nyligen fått diagnos ADHD och Aspergers på min 10-årige son. Han är väldigt smal och väger för lite så läkaren vill inte ge honom någon ordentlig ADHD medicin förrän han gått upp i vikt. Däremot vill hon ge Strattera, men jag har fått så dålig information så jag har sagt nej. När jag frågar läkaren om den medicinen får jag bara till svar att den är precis lika bra som någon annan ADHD medicin och den har dessutom inga biverkningar. Efter att ha läst här kommer jag defintivt att säga nej till den.
Jo, dom sa 'inga biverkningar' till mig också, och ville inte ge mig concerta (det vill dom fortfarande inte) pga låg vikt. (ÄS-UNS)
Du gör helt rätt i att säga nej till det, speciellt om han är underviktig då den dominerande biverkningen jag fick var konstant illamående och kräkningar, vilket ju knappast får en att gå upp.
Försök få din son att gå upp i vikt (lättare sagt än gjort, förmodar jag) och satsa på en riktig medicin istället för rävgift som ändå inte fungerar.
Kanske lite onödigt inlägg, men känner bara för dig och din son och vill hjälpa, även om jag inte riktigt kan..