• 2
  • 3
2008-04-12, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
känns som det kan vara precis vad-som-helst

Men du får väl försöka att pilla på din skärm lite som du pillade på och tydligen avinstallerade ngt .... en regel kan ju vara att aldrig avinst ngt man inte vet vad det är

en fråga är ju har du tryckt på ON knappen på skärmen kanske kom åt den när du pillade på adjust och allt du gjorde vilket jag inte förstår skärmar brukar ju vara rätt inställda och det är ju väldigt sällan man pillar på dom inställningarna...

lycka till

Tack, men jag kan inte alls komma in på datorn längre som förklarats, eftersom skärmen är svart, därmed kan jag inte kolla några inställningar och pilla med de längre.

Allt annat som går, det lilla som går att göra, är kollat. Blir väl soprummet om jag inte får ordning på den. Dåligt att små misstag kan leda till sådant.
Citera
2008-04-13, 04:52
Medlem
Jag är inte säker men bilden borde väll inte bli svart om man tar bort nått? man kan ju köra en dator utan grafikkort men det blir väll bara konstig bild då?

För mig hände oxå nåt förut med skärmen så att det vart svart men när jag bytte skärm så funkade det och sen började det funka med den gammla skärmen igen är du säker på att det inte är skärmen?
Citera
2008-04-13, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
Jag är inte säker men bilden borde väll inte bli svart om man tar bort nått? man kan ju köra en dator utan grafikkort men det blir väll bara konstig bild då?

För mig hände oxå nåt förut med skärmen så att det vart svart men när jag bytte skärm så funkade det och sen började det funka med den gammla skärmen igen är du säker på att det inte är skärmen?

Helt säker, skärmen är relativt ny och den slutade fungera precis efter jag gjort någon inställning, så det var nog ingen slump. Inget fungerar i alla fall. Hur fan kan man tillverka sådant som slutar fungera efter ett enda litet misstag.
Citera
2008-04-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traskarn
Helt säker, skärmen är relativt ny och den slutade fungera precis efter jag gjort någon inställning, så det var nog ingen slump. Inget fungerar i alla fall. Hur fan kan man tillverka sådant som slutar fungera efter ett enda litet misstag.
hmm tror inte det ska gå man kan ju köra en dator utan grafikkort. så då måste det vara nått som gått sönder i hårdvaran tror jag iallafall men jag vet inte. låter inte trolit att man kan släcka ner en dator på en inställning...

(men om det skulle gå tänk va lätt det skulle va att förtöra en dator om man fick tillgång till nån .)
Senast redigerad av timpan8 2008-04-13 kl. 20:24.
Citera
2008-04-13, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
hmm tror inte det ska gå man kan ju köra en dator utan grafikkort. så då måste det vara nått som gått sönder i hårdvaran tror jag iallafall men jag vet inte. låter inte trolit att man kan släcka ner en dator på en inställning...

(men om det skulle gå tänk va lätt det skulle va att förtöra en dator om man fick tillgång till nån .)

Nej hårdvaran fungerar, det är för mycket slump att den skulle ha rykt precis efter att jag grejat med inställningarna. Imorgon ska jag ringa support.
Citera
2008-04-13, 20:37
Medlem
Oldermazes avatar
Har du ens testat att koppla in en annan skärm?
Citera
2008-04-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traskarn
Nej hårdvaran fungerar, det är för mycket slump att den skulle ha rykt precis efter att jag grejat med inställningarna. Imorgon ska jag ringa support.
har du fått till det och om du har det vad var felet?
Citera
2008-04-15, 20:40
Moderator
Protons avatar
Koppla in skärmen i en annan dator och kolla om den funkar först och främst. Nästa steg är ju att prova med ett annat grafikkort.

Syns det nåt när datorn startar upp från början? Nån pratade om BIOS-meddelanden och där håller jag med. Syns inte dom är det ju helt klart nåt hårdvarufel skulle jag vilja påstå, antingen med skärmen eller grafikortet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in