2008-04-12, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Järverup
Kan nog vara så att grafikkortet har gjort sitt. Har du en plats över i burken, så prova att låna ett kort från en annan dator och sätt dit. kolla bara så att det är samma "anslutning" på korten. (pci, pci-e, agp och allt vad fan det heter).
Om den fungerar då så är det nog ditt kort som gett upp.

Grafikkortet ska det inte vara något fel på eftersom det fungerade tills jag gjorde en ominstallation, och sedan krånglade det, sedan tryckte jag på avinstallera något gällande bildskärmen och det blev svart.

Annat grafikkort fungerar ej, skärmen är svart. Så tja...Tydligen är tekniken så "fantastisk" att man kan göra en feltryckning så att man måste kasta alltihopa.

Tack ändå.
Citera
2008-04-12, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Du kan ju prova att ta ur batteriet ur datorn och sen sätta i det igen. Har för mig att datorn på nåt vis återställer sig ett par dagar bakåt eller nåt sånt. Rätta mig om jag har fel.

Den går tyvärr inte skruva upp.
Citera
2008-04-12, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Traskarn
Grafikkortet ska det inte vara något fel på eftersom det fungerade tills jag gjorde en ominstallation, och sedan krånglade det, sedan tryckte jag på avinstallera något gällande bildskärmen och det blev svart.

Annat grafikkort fungerar ej, skärmen är svart. Så tja...Tydligen är tekniken så "fantastisk" att man kan göra en feltryckning så att man måste kasta alltihopa.

Tack ändå.

är du hundra på att skärmen är helt ok åxå?
Citera
2008-04-12, 20:03
Bannlyst
Hold yuor horses nu litegrann....
är det en laptop vi diskuterar här? isåfall kan även de små kablarna vid gångjärnen jävlas....
Citera
2008-04-12, 20:07
Bannlyst
Citat:
är du hundra på att skärmen är helt ok åxå?

Jajamensan, allt fungerade tills jag kom åt någonting i bildskrämsinställningar och avinstallera, sedan blev allt svart.
Citera
Bannlyst
Citat:
Hold yuor horses nu litegrann....
är det en laptop vi diskuterar här? isåfall kan även de små kablarna vid gångjärnen jävlas....

Nej då, det är en stationär dator.
Citera
Medlem
TripPels avatar
Normalt bör i alla fall BIOS-informationen synas under uppstarten. Gör den inte det så är antagligen grafikkortet kaputt.

Det kan inte vara så att du av misstag valt fel bildingång på skärmen? Det kan förklara om skärmen är helt svart.
Citera
2008-04-12, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
Det kan inte vara så att du av misstag valt fel bildingång på skärmen? Det kan förklara om skärmen är helt svart.

Normalt bör i alla fall BIOS-informationen synas under uppstarten. Gör den inte det så är antagligen grafikkortet kaputt.

Men hur kan det ha blivit kaputt precis efter att jag var och pillade med några inställningar? Det var ju efter det som det blev fel. Jag ska aldrig mer ominstallera en dator.
Citera
2008-04-12, 20:13
Bannlyst
Ja, läs "trippel"s inlägg...
om du har t.ex. tv-ut, och har valt att visa eländet på skärm 2, eller vad man vill kalla den, utan att anv. skärm 1 så blir skärmen svart... kolla isåfall om du har bild på "tvåan"...
Citera
2008-04-12, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ja, läs "trippel"s inlägg...
om du har t.ex. tv-ut, och har valt att visa eländet på skärm 2, eller vad man vill kalla den, utan att anv. skärm 1 så blir skärmen svart... kolla isåfall om du har bild på "tvåan"...

Fast jag har inte valt det. Det var bara efter en installation...Och nu är datorn paj.
Citera
2008-04-12, 21:00
Medlem
Vart automatsparar Windows?
Citera
2008-04-12, 21:25
Medlem
känns som det kan vara precis vad-som-helst

Men du får väl försöka att pilla på din skärm lite som du pillade på och tydligen avinstallerade ngt .... en regel kan ju vara att aldrig avinst ngt man inte vet vad det är

en fråga är ju har du tryckt på ON knappen på skärmen kanske kom åt den när du pillade på adjust och allt du gjorde vilket jag inte förstår skärmar brukar ju vara rätt inställda och det är ju väldigt sällan man pillar på dom inställningarna...

lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in