2008-04-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carstain
Dan Corneliusson till MFF 1990 har jag för mig, Malmö slog på stort och värvade Dan. Praktflopp som dock räddade kvar Malmö med ett av sina få mål. Glad i kröken sägs han också ha varit.

Var bara 10 år då men minns ännu hur dålig han var och hur far svor varje gång han hörde hans namn nämnas (och gör så fortfarande)

Dan Corneliusson kan man väl knappast kalla en sopa? Ok att han säkert var usel när han kom till malmö men han har väl 3 Sm-guld och ett Uefa-cup guld från sin tid i blåvitt. Sen hade han en okej karriär i Como efter det.

Att han är törstig råder inget tvivel om, och det var säkert det som gjorde att det inte funka i MFF. Men det är ju lite som Glen hyséns tid i Gais. Då var han usel. Men ingen kan på allvar räkna honom som den största sopan i allsvenskans historia.
Citera
2008-04-15, 14:17
Medlem
funerals avatar
Vi (blåvitt) har haft en hel del flopp värvningar.Tänker främst på christian Karlsson, Robert Andersson, Långås
Citera
2008-04-15, 15:11
Medlem
Satan i gatans avatar
Marino Rahmberg i Blåvitt. Sablar vilken sopa!
Citera
2008-04-15, 15:33
Medlem
Falcãos avatar
Nu kanske han inte kostade MFF så mycket men Kouakou känns ju som en riktig jävla felsatsning. Satt på Stadion och kunde inte ens bli förbannad utan tyckte bara riktigt synd om honom i den hemska matchen där han både lyckades med att allvarligt skada Järdler och göra självmål.
Citera
2008-04-15, 15:51
Medlem
Rackartusss avatar
Toni "boxarn" Nhleko.
Citera
2008-04-16, 03:38
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackartuss
Toni "boxarn" Nhleko.

Vill också lägga till Aluspah Brewah som bajen värvade för några år sedan. Vad han gjorde minns jag inte men det pratades mycket om hur snabb han var. Det var väl i samband med att bajen behövde en anfallare som han kom, men inte fan lyckades han särskilt bra inte.

Även Niclas Hindsberg vill jag lägga till, kom väl från FCK nån gång i början av 2000-talet, och antingen skadade han sig direkt eller så var han reda skadad då de köpte honom, för inte fan fick han spela något, han gick skadad hela säsongen (iaf vad jag kan minnas). Men på jägarn kunde man trots det höras det viskas om hur bra han var... något som än idag varken är bevisat eller motbevisat.

Elvis var ju en annan stjärna som kom till bajen någon gång för länge länge sen, inte fan gjorde han något vettigt öht.
Senast redigerad av KillLovelyPony 2008-04-16 kl. 03:54.
Citera
2008-05-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtoag
En spelare som fascinerade mig var Patric "Långås" Andersson som måste gjort ett hundratal allsvenska matcher och alltid varit lika dålig. Hur fan kunde han få kontrakt med både AIK och Blåvitt? Otroligt!

Minns dock hans volleykanon mot ÖIS 2003 med värme i hjärtat.

Även om "Långås" inte var en höjdarspelare rent tekniskt, så tycker jag inte han var så jävla sopig som folk vill få han till.

Han gjorde trots allt som det nämndes det viktiga målet 2002 på söderstadion, fyfan vad gött det var. Men han vann den interna skytteligan i blåvitt 2003 med 8 mål. Absolut ingen världsspelare, men ingen allsvensk sopa.
Citera
2008-05-01, 02:17
Medlem
Mollgans avatar
Blåvitts "Big Mama" är den första jag kommer att tänka på, men han har väl säkert nämnts i tråden.
Citera
2008-05-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Polacken i MFF... vad hette han? Sypnievski? Katastrof...

Igor Sypniewski? Han var bra i Halmstad, värvades till Malmö och var allmänt usel. "Real Malmö" har väl gjort bättre värvningarna.

Men om det fanns en tråd som hette "Allsvenska spelare som gick från toppen till botten" så skulle Igor vara med
Citera
2008-05-01, 20:59
Medlem
Tråden heter Allsvenska sopor. Sypniewski var grym i Halmstad, således ingen Allsvensk sopa, dock en sopa i MFF.
Citera
2008-05-01, 22:09
Bannlyst
Alla som spelar i Allsvenskan är sopor, konstig tråd det här.
Citera
2008-05-01, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Alla som spelar i Allsvenskan är sopor, konstig tråd det här.

Kul att du dissar Henrik Larsson, han som din gud Fergie prisade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in