2008-04-14, 12:00
Moderator
vfs avatar
Balten i IFE då? Han med hockeyfrillan, det var ingen höjdare direkt.
Någon som kommer ihåg vad han hette?
Citera
2008-04-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Jurica Siljanovski. Var okej i debuten och sedan helt under isen.

Edit:
Blandar alltid ihop Baltikum med Ljugoländerna. Kommer inte ihåg vad balten hette då jag knappt gick på fotboll då.
Citera
2008-04-14, 12:15
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Ronnie
Tarmo Neemelo är den senaste. Hade gjort 42 mål på en säsong i Estland och var Europas vassaste målskytt när HIF lade upp ett antal miljoner för honom. Fansen fantiserade om ett anfallspar bestående av honom och Henke som öste in mål i allsvenskan, och Aftonbladet fotograferade honom iförd guldskor.
Bautabalten (alternativt Tjock-Tarmo) fick knappt spela en handfull matcher innan HIF beslöt sig för att låna ut honom. Han provtränade även med ett antal finska lag, utan att få kontrakt...
Viss upprättelse för Tarmo; han lånades ut till GIF Sundsvall och startade många matcher när laget flyttades upp ifjol. Gjorde inte bort sig där men fick inget nytt kontrakt heller.

Fast oftast agerade han vägröjare under den första timmen och körde över motståndarbackarna. Sedan bytte man in snabbare killar på topp sista halvtimmen...
Citera
2008-04-14, 13:48
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Marko Kristal?
Citera
2008-04-14, 14:47
Medlem
dtoags avatar
En spelare som fascinerade mig var Patric "Långås" Andersson som måste gjort ett hundratal allsvenska matcher och alltid varit lika dålig. Hur fan kunde han få kontrakt med både AIK och Blåvitt? Otroligt!

Minns dock hans volleykanon mot ÖIS 2003 med värme i hjärtat.
Citera
2008-04-14, 15:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Marko Kristal?

Kristal hette han ja. Han gjorde ingen succe direkt.
Citera
2008-04-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtoag
En spelare som fascinerade mig var Patric "Långås" Andersson som måste gjort ett hundratal allsvenska matcher och alltid varit lika dålig. Hur fan kunde han få kontrakt med både AIK och Blåvitt? Otroligt!

Minns dock hans volleykanon mot ÖIS 2003 med värme i hjärtat.

Han gjorde dock målet mot Hammarby 2002 så vi stannade kvar, men utöver det håller jag med dig. Det var väl Jingblad som försökte lansera Långås och Jonas Lundén som sveriges mest begåvade anfallspar. Konstigt att den gubben får sparken på löpande band...
Citera
2008-04-14, 16:41
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Han gjorde dock målet mot Hammarby 2002 så vi stannade kvar, men utöver det håller jag med dig. Det var väl Jingblad som försökte lansera Långås och Jonas Lundén som sveriges mest begåvade anfallspar. Konstigt att den gubben får sparken på löpande band...

Är inte Junas Lundén han som har varit en "lovande talang" i ett halvt decenium nu?
Citera
2008-04-14, 17:32
Medlem
Dan Corneliusson till MFF 1990 har jag för mig, Malmö slog på stort och värvade Dan. Praktflopp som dock räddade kvar Malmö med ett av sina få mål. Glad i kröken sägs han också ha varit.

Var bara 10 år då men minns ännu hur dålig han var och hur far svor varje gång han hörde hans namn nämnas (och gör så fortfarande)
Citera
2008-04-14, 18:37
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Är inte Junas Lundén han som har varit en "lovande talang" i ett halvt decenium nu?

Han var väl lovande som anfallare, kanske. Nu är han en okej allsvensk högerback i GAIS. Var i Borås före det.
Citera
2008-04-15, 13:11
Medlem
Meanmachines avatar
Bojan.
Citera
2008-04-15, 13:36
Medlem
Raouls avatar
Min första tanke var Jocke Persson kom från Atalanta till IFK Göteborg och kostade väl en del sköna slantar i sjön. Han verkar fortfarande känna sig orättvist behandlad av IFK:
IFK Göteborg, 1998-99.
"Här fick jag reda på att jag levde. Här gällde det att kunna ta emot skit utan att rasa samman. Fansen var väl okey, men klubben stod inte upp och när framgångarna uteblev var det lätt för tidningarna att ge sig på oss nya spelare i stället för de gamla trogna. När sedan Stefan Lundin tog över som tränare och fick för sig att jag skulle spela högerytter vara det bara att packa och tacka för sig. Jag tror dock jag gjorde en match som högerytter innan jag opererade knäet och drog".
http://www.svenskfotboll.se/t2sup.aspx?p=348011&x=1&a=911231
http://sydsvenskan.se/sport/article214713.ece
http://ifkgoteborg.blogspot.com/2007/01/torsdagskrnikan-dvmft.html (i en av kommentarerna)

- - -
Och Jenny Rödlund är fortfarande lovande...
"Talangen som aldrig blommade", tror dock inte att han någon gång kostade speciellt mycket för de stackars klubbar som tog emot honom.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jonny_R%C3%B6dlund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in