2008-10-12, 20:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Videojuggarna är ju givna..Bogic Popovic var ju en riktigt lirare så att säga. Fast inte på plan då

"Hammarby betalade stora pengar för mig och fansen frågade "Varför spelar inte Bobi?". Då hittade Sören Cratz på sagor om mig som ursäkt. "Bobi är alkoholist, Dragan är bög"

"Okej, jag var ute och söp, men jag förtjänade fler chanser"

" Jag har aldrig sett två så dåliga anfallare. Ingen teknik, ingenting. De hade inte ens platsat i albanska ligan"

Det sista sa han om Andreas Hermansson och Cesar Pacha efter att han petats till deras förmån

EDIT: hittade en annan klassiker från bogic efter en träningsmatch mot dif:

"Jag var lysande. Jag detroniserade Djurgårdens spelare; de var som luft för mig. Om en Premier League-klubb hade sett mig hade de köpt mig direkt. Sedan kom helgen – och jag fick inte ens sitta på bänken"
Senast redigerad av Fyrkantig_boll 2008-10-12 kl. 20:26.
Citera
2008-10-12, 20:23
Medlem
en kortare period på 80-talet spelade en mytomspunnen kille vid namn johannes hall i hammarby.

är själv för ung för att minnas johannes men enligt legenden så ska johannes ha varit bedrövligt usel o det omdömet säger en hel del i bajen

kanske finns nån äldre bajare här som kan fylla på om johannes?
Citera
2008-10-12, 20:28
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne1357
en kortare period på 80-talet spelade en mytomspunnen kille vid namn johannes hall i hammarby.

är själv för ung för att minnas johannes men enligt legenden så ska johannes ha varit bedrövligt usel o det omdömet säger en hel del i bajen

kanske finns nån äldre bajare här som kan fylla på om johannes?

Bra var han väl inte men inte mycket sämre än dom andra i laget..han gjorde några mål iaf. Han blev ju en legend bland oss i klacken pga hans frisyr Men det var på 90-talet han lirade vill jag minnas
Citera
2011-01-12, 02:30
Medlem
MarlKarxs avatar
Till att börja med så skulle jag gärna vilja ge lite upprättelse till först;
Glenn Hysén och hans tid i GAIS. Glenn gjorde faktiskt 2 helt okey och säsonger i Gais där han startade och i (stort sett) varje seriematch han gjorde för dom.
Vad som dock har bidragit stort till denna "nitbild" av Glenns tid i Gais är ju den klausul man (i ett ivrigt och desperat hopp om att få signa denna Premier League-stärna) lockade med för att få Hysén att ge upp Liverpool för en fallande Gårdakvarn, Nämligen att han som sign-on bonus skulle få ett Hus uppbyggt och betalt av GAIS, detta lär dock inte ha varit speciellt genomtänkt då denna bonus höll på att köra hela klubbens ekonomi i botten.

Och vad gäller Dan Corneliusson, så tycker jag att det är ganska absurt att kalla någon som vann Allsvenska skytteligan och Avgjorde UEFA cup finalen 1982, varpå han sedan drog till Stuttgart o gjorde helt okey ifrån sig där, fullt av 5 år i serie A med Como, för Sopa?

För att bidra med lite nyare namn till tråden så måste man väl ändå säga att Tom Manooja vart en sjuhelvetes flopp?
Citera
2011-02-15, 00:50
Medlem
Landskrona BoIS super värvning Fernando Aguar (stavning) sommaren 2003. En kanadensare som hade lirat i den portugisiska ligan. Han kom sommaren 2003 och vägde 20-30 kilo för mycket. Jag har fortfarande rysningar. Usch! Han var sämst.
Citera
2011-02-15, 17:20
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Vill bara säga att jag dog då någon droppade Anildo Spencer.

Henri "Sheriffen" Schweveleff i ÖIS. Det vårades då fan inte för den sheriffen...
Citera
2011-02-15, 17:24
Medlem
erikbes avatar
Anildo Spencer var ALLTID den som var närmast alla de baklängesmål som vevades på sporten minns jag
Citera
2011-02-15, 19:13
Medlem
funerals avatar
Var på stora valla runt 95-96 och såg en klassisk match. Vi gjorde mål på precis allt, har för mig det stog 0-6 i halvlek med 2-7 som slutresultat. Degerfors målvakt(Har tyvärr glömt namnet) var det absolut sämsta jag sett, minns speciellt ett mål där Micke Nilsson slog en ganska medioker frispark från långt håll och jag har för mig det säkerligen var menat som en lyftning. Målvakten var inte skymd för 5 öre, han hade ingen som störde för 5 öre. Ingen sol i ögonen. Lyran kommer in och målisen sätter upp händerna och ska ta den, problemet var bara att bollen går 1 meter(!) brevid händerna och rakt i mål. Stog rakt bakom målet och såg hela härligheten på första parkett.
Och det här var inte den enda grodan han gjorde under sin karriär, nån som minns namnet?
Citera
2011-02-15, 20:21
Medlem
FabioAugustos avatar
Alysson är ju ett namn som ploppar upp i huvudet. Eller; rent allmänt Conny Karlssons värvningar 01-02 var av väldigt blandad kompott. Bagarn Rosengren var ju en gud längst bak, medan framåt försökte man med Alysson, Pelmander och Vesa Vasara. Huvva. Jag mår lite dåligt nu. 20 mål på 26 matcher säsongen 2002, och det berodde mycket på att yttermittfältararna Mobaeck och Lindqvist tryckte in elva strutar sammanlagt, de flesta på kontringar. Helvete vad värdelös offensiv KFF hade då.
Citera
2012-07-31, 11:45
Bannlyst
Glöm inte Nick Mrdja, han är absolut en av de sämsta spelarna som sprungit in på råsunda i en AIK tröja...
Citera
2012-07-31, 12:09
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Glöm inte Nick Mrdja, han är absolut en av de sämsta spelarna som sprungit in på råsunda i en AIK tröja...

Mrdja var ju ljusår bättre än Clecio, om jag inte minns fel så var hans avtryck att han åt ostbågar på bänken och blev nästan utvisad på 5 minuter.
Citera
2012-07-31, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Mrdja var ju ljusår bättre än Clecio, om jag inte minns fel så var hans avtryck att han åt ostbågar på bänken och blev nästan utvisad på 5 minuter.

Iofs sant. Mitt kära AIK ligger nog ganska högt upp på listan över misslyckade värvningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in