2008-04-13, 15:50
Medlem
Jag tänker direkt på Big Mama när jag ser tråden.
Citera
2008-04-13, 17:11
Medlem
Jag vill, efter att precis ha sett färdigt dif-HBK slå ett slag för spelgeniet Tauer. Visst besitter han ett otroligt underhållningsvärde men det är inte direkt hans bländande spel som lockar. (snarare lockarna som lockar om man ska vara lite Hegerfors)
Citera
2008-04-13, 22:02
Medlem
Lassebajskasses avatar
Gary Sundgren. Åååhåh!

Angående Tauer så är han ett ess i rockärmen, mer spring i benen på en back har aldrig existerat! Han har hjärta..

MVH
Citera
2008-04-14, 00:59
Medlem
STAEDTLERs avatar
Jari Litmanen. Kanske inte direkt en spelmässig flopp, iallafall inte när han kom. Men sen var han ju skadad (men spelade i landslaget), gör samma sak i Fulham nu.
Citera
2008-04-14, 01:09
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassebajskasse
Gary Sundgren. Åååhåh!

Angående Tauer så är han ett ess i rockärmen, mer spring i benen på en back har aldrig existerat! Han har hjärta..

MVH

Åhåjaja. Vill du ta med en spelare som kom för en spottstyver från Franke 1987, såldes för en ansenlig summa pengar till Zaragoza tio år senare och har drygt 30 landskamper bakom sig, så får du väl göra det. Jag är dock rädd för att du har missat vad som egentligen efterfrågas i tråden.
Citera
2008-04-14, 01:24
Medlem
Jag nominerar:

Svante "Kamelen" Samuelsson, minns när han värvades till Gnaget, snackades om att vi äntligen hade införskaffat oss en riktig general på mittfältet och jag kommer ihåg att flera tidningar kallade honom årets nyförvärv - herre-jävla-gud..

Edit: Killen ser f.ö. ut som ett mumintroll i ansiktet.
Citera
2008-04-14, 01:35
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Jag nominerar:

Svante "Kamelen" Samuelsson, minns när han värvades till Gnaget, snackades om att vi äntligen hade införskaffat oss en riktig general på mittfältet och jag kommer ihåg att flera tidningar kallade honom årets nyförvärv - herre-jävla-gud..

Ja, där kan vi snacka skrattretande fiaskovärvning - fy satan vad värdelös han var. Fick inte han även kaptensbindeln i samma ögonblick han skrev på?

Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Edit: Killen ser f.ö. ut som ett mumintroll i ansiktet.

Ett harmynt mumintroll.
Citera
2008-04-14, 01:56
Medlem
Lassebajskasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Åhåjaja. Vill du ta med en spelare som kom för en spottstyver från Franke 1987, såldes för en ansenlig summa pengar till Zaragoza tio år senare och har drygt 30 landskamper bakom sig, så får du väl göra det. Jag är dock rädd för att du har missat vad som egentligen efterfrågas i tråden.

Hm. Okej, ska förklara logiken för dig. Topic lyder: Allsvenska sopor vi minns, right, so far with me? Enligt MIG så var Garys visit i Gnhiet 2002-2003 inte särskilt bra överhuvudtaget, vissa kanske t.om skulle använda ordet bedrövligt..

MVH!
Citera
2008-04-14, 02:42
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassebajskasse
Hm. Okej, ska förklara logiken för dig. Topic lyder: Allsvenska sopor vi minns, right, so far with me? Enligt MIG så var Garys visit i Gnhiet 2002-2003 inte särskilt bra överhuvudtaget, vissa kanske t.om skulle använda ordet bedrövligt..

MVH!

Jag är absolut med dig i att han inte hade sin bästa period i karriären efter hemflytten, men att ha med honom på en sån här lista känns lite magstarkt. Men vad fan, det är högst subjektivt.

Thomas Höglund, tjockismålisen i Bajen var för övrigt ingen höjdare. Detsamma kan nog sägas om DIF:s makalösa målvaktsuppsättning säsongen 1999 - Lindblad/Lossman...
Citera
2008-04-14, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ibrahim Ba är ju en spelare som inte levde upp till förväntningarna...|

Ba styr ju skutan i Milan nu, han är en riktig stjärna.
Citera
2008-04-14, 10:11
Medlem
Lassebajskasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Jag är absolut med dig i att han inte hade sin bästa period i karriären efter hemflytten, men att ha med honom på en sån här lista känns lite magstarkt. Men vad fan, det är högst subjektivt.

Thomas Höglund, tjockismålisen i Bajen var för övrigt ingen höjdare. Detsamma kan nog sägas om DIF:s makalösa målvaktsuppsättning säsongen 1999 - Lindblad/Lossman...

Jag erkänner att det var lite långsökt, tyckte dock att det var lite roligt att nämna honom just pga den där perioden. "Passa Gary" skanderades ju över hela Stockholm på 2000-talet.

MVH
Citera
2008-04-14, 11:47
Medlem
Petar Puaca är givetvis den störste alla kategorier (det blir inte sämre av att mannen sedan dess varit i klammeri med rättvisan efter att ha hotat en polis), men det finns ett par andra riktiga bottennapp som varit i HIF.

Tarmo Neemelo är den senaste. Hade gjort 42 mål på en säsong i Estland och var Europas vassaste målskytt när HIF lade upp ett antal miljoner för honom. Fansen fantiserade om ett anfallspar bestående av honom och Henke som öste in mål i allsvenskan, och Aftonbladet fotograferade honom iförd guldskor.
Bautabalten (alternativt Tjock-Tarmo) fick knappt spela en handfull matcher innan HIF beslöt sig för att låna ut honom. Han provtränade även med ett antal finska lag, utan att få kontrakt...

Islänningarna Jakob Jonhardsson och Hilmar Björnsson var också bottenlöst usla, likaså en handfull av brassarna som passerat revy genom åren, typ Reinaldo och Thiago Pereira. Peter Christiansen är också ett intressant namn. Värvades som ersättare för christian järdler från FCK där han varit ordinarie och vunnit såväl danska ligan som Royal League. Några sådana kvaliteter visade han inte i HIF. Markeringsspel under all kritik, tappade bollen i offensivt läge och GICK hem och sysselsatte sig resten av tiden med att tackla allt och alla så vårdslöst som det bara gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in