Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-12, 00:01
  #1
Medlem
kivalovskis avatar
Jag fick mitt truckkort genom manpower som ordnade det hela till mig. Jobbar nu via dom på ett företag som truckförare men vill sluta. Ska åka till Norge oc börja jobba där istället.


Hursomhels så tog jag truckkortet i januari i år men inte sett röken av det....

Vi utbildades av en person som jobbade åt manpower med att utbilda truckförare till dom, så det hela gick väldigt simpelt till. A och B behörighet på två dagar, utan att ens kört en hölyftare så har jag dess behörighet.
Han som utbildade oss sa att det var via eller åt Atlet som han utbildade oss. Minns inte riktigt men vi använde oss av derar material vid teori.
Efter godkännd utbildning (omöjligt att misslyckas) så sa han att truckkortet levereras till manpower som skickar ut det till oss.


Inte sett röken av kortet ännu trots att jag ringt och sagt till min handledare... hon säger bara att maskinen som tillverkar/skriver ut kortet är sönder eller liknande och att de väntar på den. Samma skit varje gång och nu behöver jag verkligen kortet.

Jag behöver kortet inför arbetsintervjuer i Norge under vecka 17, så vilka är min rättigheter att kräva kortet från manpower?
Citera
2008-04-12, 00:14
  #2
Moderator
tobess avatar
Om de nu verkligen har problem med att skriva ut korten bör du ju åtminstone kunna gå in och be dom skriva ett intyg på att du verkligen har truckkort..

Dock ska du ju givetvis få ett kort om det har utlovats, så glöm inte att gnälla på det tills du får det
Citera
2008-04-12, 00:21
  #3
Medlem
kivalovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Om de nu verkligen har problem med att skriva ut korten bör du ju åtminstone kunna gå in och be dom skriva ett intyg på att du verkligen har truckkort..

Dock ska du ju givetvis få ett kort om det har utlovats, så glöm inte att gnälla på det tills du får det


Jo men jag har tröttnat på deras skitsnack, vilka rättigheter har jag att kräva kortet från dom? Om jag ens har några, det var trots allt de som betalade det hela...
Citera
2008-04-12, 00:35
  #4
Moderator
tobess avatar
Ptja, skulle de vägra att skriva ut kortet så är det väl antagligen ett avtalsbrott. Även om ni inte har skrivit något skriftligt avtal på det så har ni ju ingått ett muntligt avtal på att du ska ta kortet och få ett.

Däremot tror jag inte det ska behöva gå så långt att det ska bli en juridisk sak av det hela. Om den du frågat inte går med på att skriva ut det eller sinkar det hela, ring upp hans chef. Om hans chef har samma inställning - ring hans chef osv. osv.

Fungerar alltid bara man kommer tillräckligt högt upp när de gäller så liten sak som det ändå handlar om.
Citera
2008-04-12, 00:42
  #5
Medlem
kivalovskis avatar
A tack för svaren, blir till att på måndag ringa och säga till min handledare att nu är det sista gången jag frågar innan jag vidtar andra åtgärder... fan vad det lät nice
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback