2023-09-09, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Med stor styrka kommer stort ansvar, din pajas. Att diskutera är ett sätt att lära sig, genom tvåvägskommunikation. Att mekaniskt "studera" en yt film är envägskommunikation.

Med stor styrka kommer göra vad jag vill, din fjantiga pajas.

Hade lätt tagit dig.
Citera
2023-09-09, 18:05
Medlem
pn222jws avatar
Det lär vara ganska lätt att lära sig krav maga.
Citera
2023-09-09, 18:33
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Varför tror du att de situationerna är likartade?

dom kräver både att angriparen är i närheten.
Citera
2023-09-09, 18:34
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Givetvis.. men är de så små så finns ingen anledning ta förespråka våld. Välj dina att bejaka kunskap istället så öppnas en annan värld för dina käraste.

att kunna försvara sig måste väl vara en av dom viktigaste kunskaperna som finns? vad är viktigare än det? geografi? tiktok? åka elsparkcykel?
Citera
2023-09-09, 18:35
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Har tränat diverse kampsporter genom åren, bjj, mma, bujinkan och thai. De fåtal hänger jag hamnat i bråk som slutat med slagsmål har det för mig alltid varit mest effektivt med bjj för att snabbt få ett grepp och lugna ner situationen.

bjj hamnar högt på listan och nackdelarna i videon jag länkande till var att 'man blir som man tränar' och bjj ofta är för mycket mark-fokuserad (i allmänhet, kan ju skilja från olika klubbar)
Citera
2023-09-09, 18:37
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Det lär vara ganska lätt att lära sig krav maga.

Tror en av synpunkter mot krav maga var att det var väl lite för blandat, alltså att man inte blir riktigt bra på nåt.

Samma kritik inom mma, det är ju begränsad tid i detta exempel, en nybörjare och 1-2 års träning.
Citera
2023-09-09, 18:50
Medlem
TotalWars avatar
Beror på sammanhang samt miljö. I MMA mot en motståndare, rent golv och domare skulle jag säga brottning. På gatan mot en motståndare skulle jag säga grappling, mot flera motståndare boxning eftersom boxare har det bästa fotarbetet, för du vill inte hamna på marken om du slåss mot fler än en angripare. Du kanske inte vill hamna på marken överhuvudtaget eftersom det kan vara fullt av glas.

En bra jab räcker för att knocka en medelmåtta, för jag antar att det är en sådan man kan räkna med att få möta. Om du börjar sparka kan du lättare hamna på marken och man vet aldrig vem som lägger sig det hela om du ser ut att hamna i underläge. En fotbollsspark i huvudet och det är god natt, speciellt om personen har stålhetta.

https://youtu.be/Rk_oIzbD5iw?si=t9VgLg_qTncdG9hZ man mot flera motståndare. Notera fotarbetet och balansen.

https://www.youtube.com/watch?v=JbAs..._channel=ZaimM här ser vi en man hamna på marken och det berömda apbeteendet kickar igång. Nu lyckades den här mannen ta sig upp igen, men det är en farlig sitation att hamna i.
Senast redigerad av TotalWar 2023-09-09 kl. 19:05.
Citera
2023-09-09, 19:04
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
att kunna försvara sig måste väl vara en av dom viktigaste kunskaperna som finns? vad är viktigare än det? geografi? tiktok? åka elsparkcykel?

Att kunna är argumentera är viktigare… då slipper de oftast slåss.
Citera
2023-09-09, 19:20
Medlem
Har en teknik som är så farlig att det ej går att sparra eller så, är nästan garanterat vinst mot alla som ej kör med samma. Det kallas att använda sig av vapen.
Citera
2023-09-09, 19:35
Medlem
Löpning.
Citera
2023-09-09, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Har en teknik som är så farlig att det ej går att sparra eller så, är nästan garanterat vinst mot alla som ej kör med samma. Det kallas att använda sig av vapen.
Visst, men det blir garanterat fängelse då och långvariga konsekvenser. Vi har inte samma system som flera stater i usa har.
Citera
2023-09-09, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Denfriamannen
Med stor styrka kommer göra vad jag vill, din fjantiga pajas.

Hade lätt tagit dig.
Det hade du troligtvis gjort i en närkampssituation då jag inte riktigt har samma styrka och räckvidd som du så prominent skryter om i tråden på flera ställen.
Hittills ser jag bara en massa adhd snack från dig.
Hoppas du använder din styrka och storlek med förstånd framöver. Både för din egen och omgivningens skull.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2023-09-09 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in