• 1
  • 2
2008-04-11, 12:51
Medlem
Hej är sugen på en bärbar dator och har fastnat lite för Acer Aspire 5315-202G12Mi

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=105991

är det nått att satsa på eller finns nått bättre alternativ för dom pengarna ?

skall inte spela nått på den endas kolla på filmer (ej hd), musik, surfa.
skall gå att koppla in till tv'n ochså

tackar för alla tips som ni har
Citera
2008-04-11, 13:48
Medlem
Hejsan1s avatar
Kan inte mycket om bärbara men den där processorn känns vek jämfört med minnet, men spelar inte så stor roll om du ska kolla på film bara.
Vista på 2GB minne är väl lite klent också.
Citera
2008-04-11, 14:03
Medlem
Jag hade lagt till ~ 1000 :- och køpt ASUS F5RL-AP037C
https://www.datorbutiken.com/se/Navi...=ASF5RL-AP037C
Citera
2008-04-11, 18:18
Medlem
vad är det som gör asusen så ? bra är det att den har duel core elleR ?
Citera
2008-04-11, 18:47
Medlem
Acer har dålig service och dualcore är definitivs att satsa på.
Citera
2008-04-12, 15:50
Medlem
har den där ASUS F5RL-AP037C tv ut ?

varit inne i massa olika butiker i malmö men inte híttat nån som har dom så man kan känna på den först, nån som vet en butik i malmö/lund området ?

dualcore 1,6 motsvara det t.ex en gammal p4 3,2 ?

fan man blir bara mer förvirrad ju mer man kollar på dom

hur är Toshiba ? HP ?Lenovo ? eller sony vaio men klart sån hittar man ej för dom pengarna ...
Citera
2008-04-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harm123
har den där ASUS F5RL-AP037C tv ut ?

varit inne i massa olika butiker i malmö men inte híttat nån som har dom så man kan känna på den först, nån som vet en butik i malmö/lund området ?

dualcore 1,6 motsvara det t.ex en gammal p4 3,2 ?

fan man blir bara mer förvirrad ju mer man kollar på dom

hur är Toshiba ? HP ?Lenovo ? eller sony vaio men klart sån hittar man ej för dom pengarna ...
Ghz säger inte mkt, en Core2Duo med frekvensen 1,6GHz presterar bättre än en P4 3,2GHz.
Citera
2008-04-22, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harm123
Hej är sugen på en bärbar dator och har fastnat lite för Acer Aspire 5315-202G12Mi

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=105991

är det nått att satsa på eller finns nått bättre alternativ för dom pengarna ?

skall inte spela nått på den endas kolla på filmer (ej hd), musik, surfa.
skall gå att koppla in till tv'n ochså

tackar för alla tips som ni har

Ska du inte spela spel duger den självklart utmärkt!
Jag har en stationär dator med XP och 512 MB ramminne som går utmärkt snabbt att köra såväl office2007 och spela upp film och musik och surfa med - så varför skulle inte en bärbar med den processorn och minnet räcka? Fan, folk verkar överdriva det där med hur stark en dator ska vara idag. Spelar man inte spel behövs de facto inte särskilt mycket minne eller styrka
Citera
2008-04-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Fan, folk verkar överdriva det där med hur stark en dator ska vara idag. Spelar man inte spel behövs de facto inte särskilt mycket minne eller styrka

Gissar på att datorn leveras med Vista, inte så kul att sitta på en kærna då. Dra in någon linuxdist. så funkar det sækert fint men ser ingen anledning att inte køpa en dubbelkærnad processor idag med tanke på priserna. Min flickvæn køpte en Toshiba med dubbla Intel T2330 processorer før 3999 :- nok iof, men på frakt och allt blev det runt 4880 sek.
Citera
2008-04-22, 12:22
Bannlyst
Har själv funderat på en bärbar, men dom här acerdatorerna känns misstänkt billiga

Är det inte så med billigare datorer att dom blir varma + låter mycket?

Jag vill ha en dator som inte behöver någon stor kraft, skall EJ spela spel, bara surfa, ladda ner filmer, använda office.

Men.. den skall kännas "hård" och stabil, inte plastig, den skall vara tyst och den ska inte bli överhettad så lätt.

Finns det såna bärbara datorer som inte är svindyra?
Citera
2008-04-22, 17:17
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Har själv funderat på en bärbar, men dom här acerdatorerna känns misstänkt billiga

Är det inte så med billigare datorer att dom blir varma + låter mycket?

Jag vill ha en dator som inte behöver någon stor kraft, skall EJ spela spel, bara surfa, ladda ner filmer, använda office.

Men.. den skall kännas "hård" och stabil, inte plastig, den skall vara tyst och den ska inte bli överhettad så lätt.

Finns det såna bärbara datorer som inte är svindyra?

Jag tror inte du behöver oroa dig för ljud och värme på en bärbar dator utanför prestanda-segmentet direkt. Inte precis så att det äns finns nåt i såna datorer som utvecklar värme i princip Finns ju knappt nå fläktar heller så kan inte tänka mig att det blir mycket oljud men som sagt vet knappt nånting om bärbara datorer det här är mestadels en common-sense-gissning så att säga.
Citera
2008-04-22, 17:34
Medlem
Så länge du inte ligger i en säng och täcker för luftuttaget så den kräks så är det lugnt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in