• 1
  • 2
2008-04-22, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Jag tror inte du behöver oroa dig för ljud och värme på en bärbar dator utanför prestanda-segmentet direkt. Inte precis så att det äns finns nåt i såna datorer som utvecklar värme i princip Finns ju knappt nå fläktar heller så kan inte tänka mig att det blir mycket oljud men som sagt vet knappt nånting om bärbara datorer det här är mestadels en common-sense-gissning så att säga.

nu var det iofs 8 år sen, mycket har väl hänt sen dess, men för 8 år sen hade jag en toshiba satelite med 4 GB hårddisk och alldeles äkta cd-läsare.
DEN blev skitvarm efter ett tag + att den lät som en skördetröska. minst lika högt som en ljudlig stationär burk..

du menar att om jag köper en office-dator utan gaming powers idag, så är det ingen risk att den låter så in i helvete? min flickvän har en macbook, och den är tyst och sval. är moderna bärbara det också? det skulle ju va toppen!
Citera
2008-04-22, 19:23
Medlem
Jag skulle rekommendera att inte köpa ACER-datorn... köpte själv den i samma tankar som dina- behövde ingen överprestanda, den var hyfsat billig och ja, jag tänkte väl inte över valet tillräckligt...

Well, den duger till allt jag använder den till. Förvånande nog klarar den av ett visst spelande med (inte hardcore dock misstänker jag) Den låter inte speciellt mycket heller. MEN den blir ALLTID överhettad. Det spelar ingen roll vad jag gör oavsett om jag har den på ett bord, i knät eller någon annanstans. Minst en gång om dygnet så slocknar den helt enkelt av överhettning.

Kan ju säga att jag ångar att jag köpte den väldigt mycket... som tur är har jag ju en stationär som är min huvuddator, men nu väntar jag bara på att nån idiot vill köpa den av mig, så jag kan köpa en annan bärbar senare. Jag menar, jag hade inte alls höga krav på den. Ville mer ha en dator som var just bärbar att titta lite på film, msna i soffan eller liknande. Det är ju illa att inte ens kunna uppfylla mina ynka krav
Citera
2008-04-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akleja
Minst en gång om dygnet så slocknar den helt enkelt av överhettning.

Kan ju säga att jag ångar att jag köpte den väldigt mycket...

Verkar ju mer som du har en defekt dator/strømaggregat, varfør reklamerar du den inte utan ska sælja den till nån stackare som kommer bli irriterad på dig som sæljer en defekt dator?
Senast redigerad av warseven 2008-04-23 kl. 10:48.
Citera
2008-04-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Verkar ju mer som du har en defekt dator/strømaggregat, varfør reklamerar du den inte utan ska sælja den till nån stackare som kommer bli irriterad på dig som sæljer en defekt dator?

Den har varit inlämnad, och det är inga fel på den... Visst finns chansen att det är ett måndagsexemplar, men ändå. Så jag kan alltså inte reklamera den, och ärligt talat, den kostade ändå några tusen, och kan jag få igen några på en försäljning så är det klart jag säljer den. Förhoppningsvis köper någon den som kanske inte använder den så mycket så det blir ett problem, vad vet jag?
Citera
2008-04-25, 09:03
Medlem
Hur är HP Pavilion G7030 då ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=266406

riktig trevlig att ta på och värkar ha hyfsad innehåll (antar jag).

eller Sony Vaio VGN-NR21S

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=270056

dom är ju fina men är den värd en tusing mer värkar ju ha samma innehåll fast en anna cpu Intel Core 2 Duo T5450 istället för Hp's och dom flesta andra 6000:- bärbara ... Intel Pentium DC T2330 .
Citera
2008-04-25, 09:20
Medlem
Tanuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harm123
Hej är sugen på en bärbar dator och har fastnat lite för Acer Aspire 5315-202G12Mi

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=105991

är det nått att satsa på eller finns nått bättre alternativ för dom pengarna ?

skall inte spela nått på den endas kolla på filmer (ej hd), musik, surfa.
skall gå att koppla in till tv'n ochså

tackar för alla tips som ni har

Jag sitter med just en sån, surfar mest, tycker den funkar alldeles utmärkt....man kan ju inte lira några nyare avancerade spel, men som sagt för surf,film,musik ord/bildhantering tycker jag den funkar bra.....aldrig blivit så varm som någon skrev...... 2timmar batteritid, men det beror väl lite på vad man gör på datorn? när jag köpte den stog det 4xUSB, men det fick dom ändra efter att dom var tvinga at skicka ut en USB hubb......
Citera
2008-10-13, 11:39
Medlem
Tanuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanuz
Jag sitter med just en sån, surfar mest, tycker den funkar alldeles utmärkt....man kan ju inte lira några nyare avancerade spel, men som sagt för surf,film,musik ord/bildhantering tycker jag den funkar bra.....aldrig blivit så varm som någon skrev...... 2timmar batteritid, men det beror väl lite på vad man gör på datorn? när jag köpte den stog det 4xUSB, men det fick dom ändra efter att dom var tvinga at skicka ut en USB hubb......

Fast nu har den börjat strula med att starta om sig när den blir för varm(tror det är därför iaf.)

Sen har Acer så illa support så ja ska ju inte köpa nån mer acer pga. strul med supporten......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in