Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-10, 18:33
Medlem
Vad är det som gör att white snuset rinner mindre? Är det nån speciell påse eller är det nånting i ingredienserna? Satt och filosoferade på en bänk när jag väntade på bussen idag och kom bara på frågan när jag tog mig en ettan white.
Citera
2008-04-10, 18:40
Medlem
gustaveklunds avatar
de blötlägger snuset innan de lägger det i påsen..
Citera
2008-04-10, 18:44
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Vad är det som gör att white snuset rinner mindre? Är det nån speciell påse eller är det nånting i ingredienserna? Satt och filosoferade på en bänk när jag väntade på bussen idag och kom bara på frågan när jag tog mig en ettan white.

Din jävel! Grubblade på samma sak igår, och tänkte starta en tråd här på FB i ämnet, och det första man ser när man kollar i nya inlägg är denna tråd!
Jaja, man får ju veta iallafall
Citera
2008-04-10, 20:40
Medlem
Hahaha! xD Osis Tack för svaren!
Senast redigerad av MXZ 2008-04-10 kl. 20:43.
Citera
2008-04-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gustaveklund
de blötlägger snuset innan de lägger det i påsen..

Har inte kört White, men det ska väl vara torrare? Alltså rinna mindre än vanliga påsen.
Citera
2008-04-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Har inte kört White, men det ska väl vara torrare? Alltså rinna mindre än vanliga påsen.
Jo, men de kanske blötlägger och sedan torkar påsen så det rinner mindre. Eller nåt.
Citera
2008-04-10, 23:58
Medlem
vaszes avatar
Jag har hört att påsen är kraftigare? Alltså, tjockare - hence att det rinnner mindre.

MVH
Citera
2008-04-11, 00:33
Medlem
BrainDisorders avatar
Påsen är vit och den skall rinna mindre. Dock inte pga färgen på påsen.
Mer svar får du inte.
Citera
2008-04-11, 07:57
Medlem
TheCazes avatar
Jag tycker inte det rinner mindre, jag tycker bara det rinner lite fast under en längre tid. Medans en vanlig portion rinner som fan efter ett tag och sedan är den helt slut.

En White portion räcker längre tycker jag, så därför kör jag General White.
Citera
2008-04-16, 19:37
Medlem
Det är ingen skillnad i påsarna. Med vanlig portion går det till så att man sprutar in snuns i påsen, varefter man fuktar hela paketet. När snus och påse fuktas diffunderar en del "snunssaft" ut och missfärgar påsen.
White portion fuktas först, varefter det packas till en liten "boll" som sedan petas in i påsen. Detta gör att snussaften inte får samma möjlighet att diffundera ut i påsen eftersom det är torrt runt omkring(samt att själva snusen får typ ett torrt ska).
Jag gillar verkligen inte white.
Citera
2008-04-17, 16:24
Medlem
vet ingen nått här?
White är inte doppade i nikotin därav mindre nikotin och mindre smak och den vita färgen på påsen.
Citera
2009-09-05, 21:17
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
vet ingen nått här?
White är inte doppade i nikotin därav mindre nikotin och mindre smak och den vita färgen på påsen.

Är white alltså svagare??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in