Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-05, 21:21
Medlem
Benzo_Manns avatar
hittade på deras hemsida.. White och vanlig innehåller lika mycket nikotin, sedan kanske man inte får i sig lika mycket??
Citera
2009-09-05, 21:36
Medlem
knickedickens avatar
Inte ett dugg mindre nikotin i en White. Även Grov Svart med 12 mg nikotin är en "white", trots att den heter svart.

Det är därför jag gillar Grov Svart: Mycket smak och nikotin, men den rinner långsammare. Det blir helt enkelt en snus man kan ha kvar under läppen mycket längre.
Citera
2009-09-05, 22:04
Medlem
Kronoparks hunds avatar
vad äre som gör white så jävla vidrigt?
Citera
2009-09-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronoparks hund
vad äre som gör white så jävla vidrigt?

Föredrar white, men tack vare min tobaksaffärs dåliga sortiment har jag fått silver av misstag. Det verkar vara någon blandning mellan white och brun. Säkert utgången för flera år sen.
Citera
2009-09-05, 22:40
Medlem
white är har en krafigare påse vilket gör att mindre saliv kommer in i påsen och därför rinner mindre...
Citera
2009-09-05, 23:00
Medlem
Psykotons avatar
Tycker att det skiljer sig mellan sorter och märken, en catch lakrits white börjar rinna nästan direkt, medan Röda Lacket white inte rinner lika snabbt. Den portionssnusen som rinner minst är Romeo y Julieta tycker jag, och den är ju "vanlig" brun portion...
Citera
2009-09-05, 23:50
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetmaryjane
white är har en krafigare påse vilket gör att mindre saliv kommer in i påsen och därför rinner mindre...

Då borde man få i sig mindre nikotin?
Citera
2009-09-06, 00:36
Medlem
Vanliga portioner är sprayade med en slags tobaks eller snussaft, och är därför "saftigare". Vita portioner är inte det.
Citera
2009-09-06, 00:42
Medlem
Allan Akbars avatar
Den enda skillnaden mellan "original" och "white" portion är att som sista led i tillverkningen så sprayas "original" med vatten vilket efter att under ett par dagars lagring haft kontakt med tobaken inne i påsen blir till tobakssaft, vilket i sin tur färgar påsen brun.

"White" har alltså exakt samma tobaksinnehåll och samma nikotininnehåll men en torr påse.

Den torra påsen gör sedan att "white" rinner mindre och smakar mer, men samtidigt irriterar den från början torra påsen slemhinnorna i munnen mer än vad den blöta mjuka "original"-påsen gör.

Och det är det riktiga svaret på frågan. Så glöm allt okunnigt trams som skrivits tidigare i den här tråden...
Citera
2009-09-06, 07:28
Medlem
Psykotons avatar
Men det faktum att vissa vanliga portioner rinner mindre än en del white, måste isåfall bero på andra faktorer, som fuktigheten i tobaken, hur den är skuren/mald, tillsatsämnen osv?
Citera
2009-09-06, 13:57
Medlem
Benzo_Manns avatar
Är det någon som delar min teori om att white då skulle ge mig mindre nikotin?

Funderar på att trappa ned snusandet och efter som man vill ha en prilla under läppen så ofta man kan så skulle jag vilja ha ett snus som är svagare..

Känns inte som om det finns olika starka portionssnus?

Vore ju kanon om det fanns 3-4 olika svagare än det som finns idag..
Citera
2009-09-06, 14:35
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Är det någon som delar min teori om att white då skulle ge mig mindre nikotin?

Funderar på att trappa ned snusandet och efter som man vill ha en prilla under läppen så ofta man kan så skulle jag vilja ha ett snus som är svagare..

Känns inte som om det finns olika starka portionssnus?

Vore ju kanon om det fanns 3-4 olika svagare än det som finns idag..
White ger dig INTE mindre nikotin...

Och jo, det finns olika starka portionssnus, med portioner i normalstorlek liggande mellan 8 och ungefär 15 mg nikotin per portion med alla de vanliga som General, Ettan Gbg Rapé, Röda Lacket, Grov med flera på 8 mg nikotin per portion, för både original och white.

Men det finns miniportion som ligger på cirka 4 mg nikotin per portion så om du vill ha ett nikotinsvagare snus så går du med andra ord över till miniportion.

Eller Onico...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in