• 6
  • 7
2009-11-22, 22:52
Medlem
Som det är idag kan jag köpa stockar för ca 35€ av en bekant. Han kör lastbil till och från Sverige, där han har en kontakt som lagrar upp åt honom. Ännu har han inte blivit fast. Jag är nöjd. Det motsvarar ett dyrt butikspris i Sverige enligt vad jag läst mig fram till på detta forum.

Men jag tycker helt klart att snusförsäljningsförbudet är ett mycket löjligt påfund av EG/EU/what ever.

Det är ju självklart att det inte är hälsomat eller dylikt, men låt oss säga så här: Vi får sälja röktobak obegränsat till alla över 18. Röktobak är bevisat cancerframkallande bland många saker. Är snus BEVISLIGEN relaterat till cancer? Den som med 110% säkerhet kan komma och se mig i ögonen och säga att snus är bevisligen relaterat till någon form av cancer; Han kommer att få mig att sluta.

Visst tjatar föräldrar, vänner och diverse personer på om att snuset kommer att ta kål på mig, so be it! Hellre dör jag då av det än att tvingats av EU att trycka i mig rök i flera decennier. With love from Finland.
Citera
2009-12-02, 03:42
Bannlyst
Först och främst varför vill man bo i ett sånt äckligt land som finland av alla ställen :P, sen kan man ju bara att snuset får säljast fritt i hela världen snacka om att sverige skulle käna på det men aja lycka till med rökandet kan ju inte vara speciellt gött
Citera
2009-12-16, 11:25
Bannlyst
Just därför vi alla snusare ska gå med i en förening, gör vi inte våra röster hörda så har EU en vacker dag förbjudit snuset även i vårt land,hur länge gäller det här undantaget som vi fick då vi gick med i EU??? Så länge dom inte förbjuder cigg i EU så finns det väl ingen anledning att förbjuda snus.Blir så förbannad på dessa översittarfasoner. RÖR INTE MIN PRILLA.
Citera
2009-12-17, 19:59
Medlem
Skäggbiffens avatar
Man ska inte jämföra en ohälsosam sak med en annan men vore det inte bättre för gemene finne om Alkohol blev illegalt istället? Man ger sig på snus som bevisligen inte skördar några direkta skador förutom att tandköttet trillar av medan alkoholen gör att finnen stoppar huvudet i bastun.
Citera
2009-12-24, 02:44
Medlem
unicaps avatar
Sjuka lagar. Bättre hade ju varit om dom hade förbjudit ciggaretter istället för snus. Cigg är ju mycket sämre kan jag då säga direkt.
Citera
2009-12-24, 10:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicap
Sjuka lagar. Bättre hade ju varit om dom hade förbjudit ciggaretter istället för snus. Cigg är ju mycket sämre kan jag då säga direkt.

I ett land som Finland hade det inte fungerat då genomsnittsfinsken tycks röka en del.
Citera
2010-06-10, 22:14
Medlem
http://www.ot.fi/Story/?linkID=116310
Citera
2010-06-11, 08:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleson
http://www.ot.fi/Story/?linkID=116310

Larvigt är ordet!