• 1
  • 2
2008-04-09, 23:47
Medlem
Raschoels avatar
Varför är denna gudagåva förbjuden här?
Det är jävligt frustrerande, för några år sen sålde ett par bensinmackar snus "under disken" här men sen så blev det nån jävla stor polissak utav det och dessutom kostade dosan 5 e (ca 50 kr) styck.

Är det inte indirekt mord att förbjuda försäljning av snus men tillåta försäljning av tobak?

Jag röker för att stilla mitt nikotinbegär men snus är tusen gånger bättre på alla möjliga vis. Löjliga lagar
Citera
2008-04-09, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raschoel
Varför är denna gudagåva förbjuden här?
Det är jävligt frustrerande, för några år sen sålde ett par bensinmackar snus "under disken" här men sen så blev det nån jävla stor polissak utav det och dessutom kostade dosan 5 e (ca 50 kr) styck.

Är det inte indirekt mord att förbjuda försäljning av snus men tillåta försäljning av tobak?

Jag röker för att stilla mitt nikotinbegär men snus är tusen gånger bättre på alla möjliga vis. Löjliga lagar

Brukar det inte komma illegala lastbilar rätt ofta till Finland och sälja? Annars så kan väl en kryssning och lasta på sig massa stockar där vara ett alternativ (en kryssningsbiljett kostar väl 15 euro till Åland)?
Citera
2008-04-09, 23:55
Medlem
Raschoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Brukar det inte komma illegala lastbilar rätt ofta till Finland och sälja? Annars så kan väl en kryssning och lasta på sig massa stockar där vara ett alternativ (en kryssningsbiljett kostar väl 15 euro till Åland)?

Har jag uppfattat det rätt så sälger de inte snus mera mellan Finland - Åland.
Det var just lastbilen/lastbilarna som "blev fast" med väldiga mängder snus och bensinmackarna som sålde blev väl inblandade också.
Det som är lite ironiskt är att flera poliser (här i stan i alla fall) snusar, och jag har till och med sett de köpa snus vid bensinmacken.
Citera
2008-04-10, 00:34
Medlem
nazipoliss avatar
hörde om en fd. jobbarkompis känning om en kille som var tredje månad åkte över till Sverige och köppte snus för mellan 15-20 000 kr varje gång, för att sedan sälja i finland. så snusare finns det säkerligen där och myndigheterna ser nog mellan fingrarna lite där också!

tror inte att det är så svårt att få det skickat heller om saken skulle vara ett större behov...
Citera
2008-04-10, 00:40
Medlem
Är det vanligt med länder som förbjuder snus? Jag vet om att många svenskar tar med sig snus för att sälja det utomlands, flera av mina "reseledare" har gjort det vid olika destinationer men är det på grund av lagarna eller bara att det inte finns återförsäljare?
Citera
2008-04-10, 00:48
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dövörat
Är det vanligt med länder som förbjuder snus? Jag vet om att många svenskar tar med sig snus för att sälja det utomlands, flera av mina "reseledare" har gjort det vid olika destinationer men är det på grund av lagarna eller bara att det inte finns återförsäljare?

varför legalisera något som inte är bra, dvs beroendeframkallande och kanske till och med cancerframkallande?
finns det inget större behov utav det i dessa länder i dagsläget så behövs ingen legalisering heller.

hade tobaken uppfunnits och brukats som den gör idag så skulle det ha blivit klassat som narkotika och dvs olagligt...
Citera
2008-04-10, 00:51
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
varför legalisera något som inte är bra, dvs beroendeframkallande och kanske till och med cancerframkallande?
finns det inget större behov utav det i dessa länder i dagsläget så behövs ingen legalisering heller.

hade tobaken uppfunnits och brukats som den gör idag så skulle det ha blivit klassat som narkotika och dvs olagligt...

Det är väl bättre att folk snusar än röker? Finns en anledning till att vi har så låg andel som röker i sverige.
Citera
2008-04-10, 00:51
Medlem
Citat:

Du har väl rätt men det är ju ändå tobak som tobak tycker jag. Vill man som rökare i ett sånt land egentligen snusa borde man få göra't.
Citera
2008-04-10, 00:56
Medlem
master_bs avatar
Citat:

Jag tror inte tobaken är uppfunnen hörrudu!

När gud hade skapat världen på sina 6 dagar, vilade han den sjunde och kopplade av med en rejäl prilla.

Snus är Guds svar på Djävulens sallad!
Citera
2008-04-10, 01:15
Medlem
nazipoliss avatar
Snus är guds gåva, självklart!
men samtidigt ett beroende som staten inte vill ha!
Citera
2008-04-10, 02:23
Medlem
jokers avatar
Jag trodde det tillhörde normal svensk och finsk allmänbildning att snus är förbjudet att sälja i hela EU, men Sverige och Danmark har undantag från förbudet. Det danska undantaget gäller dock endast lössnus. Portionssnus är således förbjudet att sälja även i Danmark.
Citera
2008-04-10, 09:16
Medlem
Raschoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Jag trodde det tillhörde normal svensk och finsk allmänbildning att snus är förbjudet att sälja i hela EU, men Sverige och Danmark har undantag från förbudet. Det danska undantaget gäller dock endast lössnus. Portionssnus är således förbjudet att sälja även i Danmark.

Varför just portionssnus?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in