Finns det inga turkkiosker och sånt i Helsingfors som säljer det under disk? Att stora bensinmackar inte vågar förstår jag men såna turkkiosker brukar ju ha sprit och sånt i Sverige och då borde de våga ha snus i Finland tycker jag
Finns det inga turkkiosker och sånt i Helsingfors som säljer det under disk? Att stora bensinmackar inte vågar förstår jag men såna turkkiosker brukar ju ha sprit och sånt i Sverige och då borde de våga ha snus i Finland tycker jag
en finne jag pratade med om ämnet sa att man kan få det on the husch-husch
Här har vi en Eu-kandidat som vill ta bort det i mitt tycke perfekta ersättningen till cigaretter. Samt exportera en tveksam lag till övriga Europa. Jag ska kryssa bort Ella! Vad ska ni?
Det här kanske borde vara två trådar. Dock är det ju Ella som har sikte mot Bruxelles och Eu-parlamentet. Eu-valet är snart, men vi får se vad mod. anser...
Varför är denna gudagåva förbjuden här?
Det är jävligt frustrerande, för några år sen sålde ett par bensinmackar snus "under disken" här men sen så blev det nån jävla stor polissak utav det och dessutom kostade dosan 5 e (ca 50 kr) styck.
Är det inte indirekt mord att förbjuda försäljning av snus men tillåta försäljning av tobak?
Jag röker för att stilla mitt nikotinbegär men snus är tusen gånger bättre på alla möjliga vis. Löjliga lagar
Snus är förbjudet att sälja i nästan hela Europa. De enda två länder som har undantagstillstånd är Norge och Sverige. Anledningen till detta är att snus innehåller mer tobak än cigaretter och därför antar politiker i Europa att det är farligare än cigg. Min åsikt är att politikerna i Europa är riktigt korkade och borde läsa sin hemläxa.
Hur ligger det till med att köpa snus på båten nu (Viking Line).
Åker till Finland ikväll och undrar om snusdiskarna är stängda påväg till Finland eller om det är tvärtom, alltså stängda påväg till Sverige ?
Testa onlysnus.com, dom brukar inte skriva vad paketen innehåller plus att dom packar i platta paket. Det funkade för en kompis som bodde i vasa, tullen tog inget paket för han i allafall.
När jag åkte neråt i Europa och snuset började sina så drog jag förbi Svenska kyrkan och köpte några dosor. Säljer Svenska kyrkan i Finland i snus? Vet inte om snus är förbjudet i de länder jag köpte av kyrkan, men det såldes inget i affärerna i de länderna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!