• 1
  • 2
2008-04-09, 20:44
Medlem
Smokings avatar
Nu på sista tiden så börjar man märka runt omkring i världen att lagarna börjar lättas och medecinsk marijana blir allt populärare. När tror ni att det blir lagligt med cannabis i Sverige? Kommer det att blir lagligt i Sverige?
Citera
2008-04-09, 20:45
Medlem
psi807s avatar
Vi kan ju hoppas... Men det lär dröja om det mot all förmodan skulle vara aktuellt.
Citera
2008-04-09, 20:48
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoking
Nu på sista tiden så börjar man märka runt omkring i världen att lagarna börjar lättas och medecinsk marijana blir allt populärare. När tror ni att det blir lagligt med cannabis i Sverige? Kommer det att blir lagligt i Sverige?

Troligtvis inte på en bra lång tid, men man kan ju hoppas att något parti tar upp ett förslag på lagförändring i nästa val.

*Önsketänkande*

Tror dock det skulle bli ganska svårt eftersom att såpass många redan har blivit hjärntvättade och tror på allt som skrivs.
Citera
2008-04-09, 20:50
Medlem
nazipoliss avatar
Personligen så har jag svårt att tro att det änns kommer legaliseras för medicinskt bruk här i Sverige p.g.a dess beroende.
det har aldrig varit direkt axepterat i Sverige på samma sätt som tex England där välldigt många röker några bloss innan dem går ut o festar loss...
Citera
2008-04-09, 20:50
Medlem
välkommenti bups avatar
OM det blir lagligt så kommer vi vara ett av dom sista tror jag.
Citera
2008-04-09, 21:00
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
OM det blir lagligt så kommer vi vara ett av dom sista tror jag.
Låter rimligt.
Citera
2008-04-09, 21:14
Medlem
CuldeSacs avatar
Jag tror inte cannabis kommer legaliseras i Sverige någonsin och diskutera hurvida detta är fel eller inte kan vi (och kommer förmodligen) diskutera i oändlighet.

I allmänhet tror jag till och med att regleringen kring cannabis kommer skärpas runt om i världen. (då menar jag länder som har en "lätt" syn på det kommer praktiskt taget "tvingas" följa strömmen)

Självklart en helt vild spekulation så inga anfall tack.
MVH
Citera
2008-04-09, 21:18
Medlem
Saftblandares avatar
Den dagen Amerika legaliserar cannabis kommer även Sverige göra det.
Citera
2008-04-09, 21:20
Medlem
666Hates avatar
Aldrig förhoppningsvis.

Det finns alldeles för många korkade pundare redan idag...
Citera
2008-04-09, 21:35
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Aldrig förhoppningsvis.

Det finns alldeles för många korkade pundare redan idag...
Det var det dummaste jag hört. Det är väl hela grejen med det, att reducera missbruk osv. Tycker jag i alla fall.

Det är inte drogerna det är fel på, snarare människorna. Därför ska vi informera och skapa ett riktigt samhälle. Inga halvdana lösningar som lagar mot droger osv.

Det handlar inte bara om droger egentligen, utan om sann frihet och visdom. Vi kan ha ett bra samhälle utan all denna skit, men det är upp till oss alla.

Vad gör en alkoholbrukare till en "festare" och en Cbbrukare till "pundare"? Jo, dina fördommar.

Dags att vakna och se sanningen.
Citera
2008-04-09, 21:38
Bannlyst
När grisar kan flyga och jag kan injicera framför en snut.
Citera
2008-04-09, 22:36
Medlem
gr0gg0s avatar
När all media har en liberal syn på droger, så kanske det börjar hända grejjer. Men det gäller att det är personer från en generation som är uppväxta med en liberal syn på det hela.. och ser vilket jävla problem vissa droglagar orsakar. När media börjar håna dessa så kommer resten säkert också hänga på. Men det skulle möjligtvis hända om ett bra tag.. inte under min livstid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in