2008-04-09, 22:40
Medlem
CBSativas avatar
Som tidigare nämt kommer det antagligen dröja ett bra tag men tänk vad skönt om det blev lagligt på det viset att man kunde gå in på ICA och köpa en spliff
Citera
2008-04-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoking
Nu på sista tiden så börjar man märka runt omkring i världen att lagarna börjar lättas och medecinsk marijana blir allt populärare. När tror ni att det blir lagligt med cannabis i Sverige? Kommer det att blir lagligt i Sverige?

"på sista tiden" Inte så att jag hört om legalisering nu senaste tiden direkt.
Antagligen aldrig, vi i Sverige är så måna om miljön. Skulle väl aldrig falla dom in att legalisera rök som ska andas in och blåsas ut för att sedan ut i den friska luften OJOJ.

Nä, lär nog aldrig hända om det inte skulle komma någon riktigt duktig människa som argumenterar ner hela politiker skalan om att de skulle vara nyttigt att röka cannabis och att ah staten skulle få in nödvändiga pengar!!

KANSKE KANSKE INTE LÄR VI MÄRKA :P
Citera
2008-04-09, 22:54
Medlem
JerkZs avatar
Frågan som vi borde ställa oss är; vilket riksdagsparti skulle kunna tänka mig en liberalisering? Det har snackats från fp och c men det är fakktiskt vp som har drivit frågan "hårdast".
Citera
2008-04-09, 23:22
Medlem
SunshineBlinds avatar
(v) har väl också föreslagit en avkriminalisering av droger vad jag vet?
Citera
2008-04-09, 23:27
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saftblandare
Den dagen Amerika legaliserar cannabis kommer även Sverige göra det.
Ungefär, ja.
Citera
2008-04-09, 23:30
Medlem
CBSativas avatar
Har hört från olika vänner (kan vara skitsnack) att vänsterpartiet vill legalisera.
Citera
2008-04-09, 23:33
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Har hört från olika vänner (kan vara skitsnack) att vänsterpartiet vill legalisera.

Avkriminalisera menar du? Att legalisera cannabis är lättare sagt än gjort med tanke på att det finns en FN resolution emot det. Inte ens Holland har "legaliserat" cannabis. Om jag inte minns fel så var det folk i vänsterns ungdomsförbund som var inne på det spåret.
Citera
2008-04-09, 23:47
Medlem
Uppigens avatar
står fortfarande på deras hemsida

"Innehav, men inte bruk av narkotika, ska vara förbjudet."

http://www.vansterpartiet.se/compone...,1/Itemid,303/
Citera
2008-04-10, 01:04
Bannlyst
Den dagen, den domedagen.
Citera
2008-04-10, 07:42
Medlem
Danneehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Den dagen, den domedagen.

Exakt vad är det du har emot cannabis så jävla mycket egentligen?
Citera
2008-04-10, 07:44
Medlem
Hmm .. Tror att cannabisen på senaste har fått lite tryck i rumpan, Om det blir lagligt det vet jag inte .. Men dagens yngre generation verkar ha en något sådär ovinklad syn
Citera
2008-04-10, 08:56
Medlem
Drainbamages avatar
Klart det skulle vara härligt för mitt personliga bruk om det var lagligt. Dock tror jag det skulle få lite för mycket negativa effekter om alla myndiga helt plötsligt har fri tillgång till gräs. Det krävs nog en långsammare legaliseringsprocess om det inte ska bli kaos.

Jag skulle vara rätt nöjd om ett första steg kunde vara att det inte var olagligt att ha spårämnen av THC i blodet - ett steg jag inte ser som helt omöjligt om en seriös debatt kring CB kan väckas inför nästa val. Skulle ju vara lysnade om en verbalt kompetent FB-medlem började skriva lite info-insändare till DN/SvD etc där man håller allt propagerande långt borta, för det är väl de propagerande texterna som får folk att förbise all fakta... aka vi försöker inte få folk att börja röka, vi vill bara få dem att förstå att vi röker och det inte är en big deal.

Drain
Senast redigerad av Drainbamage 2008-04-10 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in