2008-04-09, 22:59
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekyu
nu får du ge dig, slå upp vad särskola är och kolla igenom LPo94 + särskoleplanen...
Vad menar du att jag skulle läsa om i Lpo94?
Jag har skummat igenom den och det står ju i stort sett att skolan är skyldiga att se till att eleverna uppnår vissa mål tills det att de går klart grundskolan/särskolan/den utbildningen de nu genomgår.
Det här är inte menat som något försök att överbevisa dig, jag är uppriktigt intresserad av att veta vilken del av Lpo94 det är du syftar på.
Citat:
Ursprungligen postat av tekyu
det du menar med särklasser är små specialuformade klasser som är få elever och mycket resurser MEN eleverna grå FORTFARANDE efter grundskolans plan LPo94 och dess kriterier i ämnena!
Det var nog det jag menade, ja.
Jag ber om ursäkt för missförståndet men jag är känner inte till alla termer som används.
Citera
2008-04-09, 23:02
Medlem
Har inte läst hela tråden pga det känns som väldigt mycket skitsnack.
Finns det i dagsläget en särskild undervisningsgrupp i kommunen för barn med autism?
Citera
2008-04-09, 23:04
Medlem
Sudbinas avatar
Nu lägger jag ner..

Inser att detta forum var det mest idiotiska val jag kunde ha gjort varpå jag flyttar min fråga till en mer lämplig sajt.

Tackar för de seriösa kommentarer jag trots allt fått, såväl de som är för och emot särskola för ICKE-utvecklingsstörda.
Tackar också för de nyttiga länkar och nya kunskaper jag fått!
Och Snömos..tack för ditt pm!

Och till dem som ser det som sin enda uppgift att reta upp mig..lycka till. Jag har allvarligare saker att tänka på än att irritera mig på idiotiska och provocerande kommentarer. De rinner av mig som vatten på oljig hud. Men tack för att ni så öppet visar er intellektuella kapacitet. Hoppas dock innerligt att ni aldrig får ett barn med en funktionsnedsättning..kan undras om era kommentarer skulle se annorlunda ut efter det?

Over and out.
Citera
2008-04-09, 23:07
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudbina
Inser att detta forum var det mest idiotiska val jag kunde ha gjort varpå jag flyttar min fråga till en mer lämplig sajt.

Tackar för de seriösa kommentarer jag trots allt fått, såväl de som är för och emot särskola för ICKE-utvecklingsstörda.
Tackar också för de nyttiga länkar och nya kunskaper jag fått!
Och Snömos..tack för ditt pm!

Och till dem som ser det som sin enda uppgift att reta upp mig..lycka till. Jag har allvarligare saker att tänka på än att irritera mig på idiotiska och provocerande kommentarer. De rinner av mig som vatten på oljig hud. Men tack för att ni så öppet visar er intellektuella kapacitet. Hoppas dock innerligt att ni aldrig får ett barn med en funktionsnedsättning..kan undras om era kommentarer skulle se annorlunda ut efter det?

Over and out.

Du tittar väl in ibland ändå, vill inte förlora kontakten med dig!!!!!!
Citera
2008-04-09, 23:15
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Så är det inte i detta fallet, det kan jag lova dig. Jag har kämpat mig blå för att sonen ska få elevassistent, stödundervisning osv. Det känns ofta som att pinka i motvind. I början av sonens skolgång sade skolan att han var JÄTTEDUKTIG och inte behövde någon assistent. De menade att jag helt var ute också cyklade. När jag så tog hjälp av barnhab gav de motvilligt med sig och tillsatte en elevassistent. Nu, bara ett och ett halvt år senare, menar de att han platsar i särskolan. Jag blir bara så trött...

Vill också tillägga att det säkert är föräldrarnas fel ibland, men många gånger är det faktiskt skolans fel som vägrar sätta in insatser i tid!

Elevassistent är skitbra om man ser att det funkar dock så gör det inte det i de flesta fall. Har de dock varit så att elevassistenten funkat tillfredställande för både eleven och klassen så bör det funka dock kan det vara så att kommunen tycker att det är för dyrt att ha elevassistenter och hellre sätter eleven på särskola. Skulle det vara så håller jag med dig att det är dumt att sätta ditt barn i särskola dock är det ju jäkligt svårt att bedöma via internet. Dock tycker jag inte att du skall hetsa upp dig över särskolan den är väl anpassad för de flesta handikapp numera.

I vår kommun finns det en speciell skolgrupp för autistiska barn och det vore ju optimalt om det fanns i alla kommuner.
Citera
2008-04-09, 23:16
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby
Du tittar väl in ibland ändå, vill inte förlora kontakten med dig!!!!!!

Åh, jag finns i andra trådar här. Menade just bara den här fråga. Vi hörs igen"
Citera
2008-04-09, 23:18
Bannlyst
EFtersom han verkar ha massa problem så kommer han att hamna i särklass om du inte fixar privat undervisning.
Om killen hamnar i särklass så kommer han att hamna med massa efterblivna nötter och om han inte redan är totalt efterbliven och mobbad så kommer han att bli det då.
Citera
2008-04-09, 23:38
Medlem
Svampfests avatar
Haha hela tråden känns som att en vilsen FL-medlem strövandrat ut i den vildmark som FB utgör och nu inte alls förstår varför hon är omringad av vargar..
Citera
2008-04-09, 23:42
Medlem
Tack för tröjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Haha hela tråden känns som att en vilsen FL-medlem strövandrat ut i den vildmark som FB utgör och nu inte alls förstår varför hon är omringad av vargar..

Word!

Fattar inte varför hon ställde en fråga när hon ändå inte ville höra svaren.
Det enda hon svarade var att: -Ni kan inte uttala er om min son för ni känner inte honom! ....ehh, ok fine men kom inte hit med dina skitfrågor då!!
Tillbaka till FL med dig ditt troll där folk stryker varandra medhårs.
Citera
2008-04-09, 23:47
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tack för tröjan
Word!

Fattar inte varför hon ställde en fråga när hon ändå inte ville höra svaren.
Det enda hon svarade var att: -Ni kan inte uttala er om min son för ni känner inte honom! ....ehh, ok fine men kom inte hit med dina skitfrågor då!!
Tillbaka till FL med dig ditt troll där folk stryker varandra medhårs.

Intelligensmaffian spekulerar!
Citera
2008-04-09, 23:55
Medlem
Tack för tröjans avatar
Citat:
Intelligensmaffian spekulerar!

Njae, snarare konstaterar

Du har redan bestämt dig för att din son inte ska till någon särskola så vad hade du trott att FB skulle bidra med?
Om berörda myndigheter slutligen beslutar sig för att flytta din son från skolan han går i nu så har du inte mycket att sätta emot.

P.s. Trodde du skrivit färdigt i tråden.
Citera
2008-04-09, 23:58
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tack för tröjan
Njae, snarare konstaterar

Du har redan bestämt dig för att din son inte ska till någon särskola så vad hade du trott att FB skulle bidra med?
Om berörda myndigheter slutligen beslutar sig för att flytta din son från skolan han går i nu så har du inte mycket att sätta emot.

P.s. Trodde du skrivit färdigt i tråden.

Du har helt rätt. Jag har slutat skriva i tråden. Feel free att konstatera vidare, snillet, "mr erfaren FB:are reggad nov 2007 som får våta fläckar vid gylfsömmen av att driva med okunniga nykomlingar".
Senast redigerad av Sudbina 2008-04-10 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in