Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jo. Nu har jag förstått det.
Men jag trodde, innan denna lilla serie, att du likt de andra inte trodde att Förintelsen ägt rum.
Men nu har vi ju fått veta att du inte likt de andra tvivlar på att den ägt rum, utan att du har andra politiska skäl till att stöda revisionister.
Får man fråga en fråga till?
Politiska skäl?
Ja, jag vet att det ofta påstås en massa och att det ofta blir politik av saker och ting. Men är det inte historia som det handlar om i huvudsak i detta forum?
Eller iallafall att det borde vara så.
Att ha politiska skäl att stödja en historisk händelse (eller ickehändelse) och dess förespråkare, låter lite tokigt tycker jag.
/VV
Jag stödjer som sagt förintelserevisionister av olika politiska skäl. För mig är frågan ifall Förintelsens är genuin eller ej, en sekundär fråga. De primära skälen till att jag stödjer Förintelserevisionister, är följande:
1) Förintelsen är den judiska supremasismens centrerade maktcenter. Det är där zionist-judarna i Israel har koncentrerat all deras politiska inflytande. Kritiserar du deras krigshetsande beteende, då kommer genast Holycaust upp; judiska politiker ska genast börja med snyfthistorierna om varför de har varit så förtryckta (enligt dem) och en massa annan skit, vilket ska ursäkta deras beteende till att de själva utövar etnisk rensning. Jag har faktiskt fått stöd av vissa judar på den här punkten (nämner inga namn).
2) Judarna själva bekämpar existensen och erkännandet av alla folkmord som kan "konkurrera" med deras "unika" och "unprecedented in history" folkmord. Det bästa exemplet är väl det Armeniska folkmordet, som hade varit erkänt för längesedan i USA om det inte vore för att judarna ville vara speciella. På den här punkten, tror jag att revisionismen har fått allt mer stöd bland åtminstone armenier eller folk som sympatiserar med armenier.
3) Yttrandefriheten hotas mer än någonsin av Förintelsen. Gormande och galna muslimer som bränner ambassader i all ära, men musslorna har i alla fall inte lyckats fängsla folk som kritiserar islam (inom Europas gränser alltså; i mellanöstern fängslar de och dödar alla som säger att islam inte är sann). Judarna å andra sidan har lyckats fängsla folk som kritiserar deras Shoah-religion. Här är ännu en viktig punkt till att revisionismen kommer att få ett definitivt genombrott snart: det finns liksom en gräns för hur många historiker, akademiker och högt uppsatta män som motsäger Holycaust ortodoxin, som judarna kan spärra in bakom galler, innan bägaren rinner över.
4) Historisk rättvisa måste skippas. Tyskland förtjänar inte all skit det har fått i historieböckerna och all demonisering tyskarna har blivit utsatta för i Bonniers (egentligen judiska) svenska skolböcker.
Om det verkligen gasades judar eller inte, är mindre intressant för min del. I Pat Condells elokventa ord:
I couldn't give a shit. Vad som däremot är intressant, är de politiska konsekvenserna av Holycaust as we know it, och det är ett jävla monster jag snackar om. Just därför, tror jag att när ju fler individer (i stora portioner) börjar sätta sig in i ämnet, så kommer revisionismen definitivt att slå igenom, eftersom det kommer att bli allt hetare debatter på olika forum (mainstream forum), och det kommer inte längre gå att hålla igen locket för revisionismens genombrott och i längden politiska konsekvenser. Vem vet, Nazityskland kanske återuppstår igen den dagen?
Edit:
Ett bra exempel på punkt 1:
http://www.youtube.com/watch?v=oN3K1Wsd-I0
Kolla hur Netanyahu sitter och snackar om Förintelsen hela tiden i tid och otid, när de för en politisk diskussion om Israels förstörelse av Libanon. Netanyahus uppenbara rasism mot européer är chockerande ("collective European guilt"? Som om européer egentligen bryr sig ifall de har förföljt judar eller inte).