• 1
  • 2
2008-04-08, 22:42
Medlem
En ganska intressant artikel om några böcker och alternativ syn på historien. Det är inte förintelsegranskande, men ändå. Att ifrågasätta en del saker som den franska revolutionen och nödvändigheten av andra världskriget är ändå ganska stort i mainstreammedia och "respektabla" sammanhang.

http://www.independent.co.uk/opinion...th-800230.html

Citat:
Outbreaks of revisionist history are currently questioning the deepest beliefs about the past of countless citizens in France, Britain and the US.

In France, a compendium of essays entitled The Black Book of the French Revolution has triggered a media avalanche of dismay and disgust with its indictment, not only of the violence of the Terror and the ruinous wars that wracked Europe from 1792 to 1815, but of the revolutionary ideal itself.France, of course, does maintain a state faith: in the Republican virtues of 1789, lauded automatically by left and right alike. To challenge them can feel like a form of blasphemy.

Meanwhile, the maverick American author Nicholson Baker has just published Human Smoke. This documentary-style collage of the events that led up to the Second World War makes the pacifist's – some might say the appeaser's case – against the conflict. It presents Franklin D Roosevelt and, above all, Winston Churchill as racist warmongers, aggressive conspirators, and blood-soaked war criminals. The book suggests that a negotiated peace with Nazi Germany would have prevented more misery than it caused, and comes close to implying that reckless Allied force pushed Hitler towards genocide. Expect a carnival of excoriation when Baker's bombshell reaches these Winston-worshippping shores in May.
Senast redigerad av Varnagel 2008-04-08 kl. 22:48.
Citera
2008-04-08, 23:50
Medlem
EliasAlucards avatar
Ja, det tror jag. Jag är även ganska säker på att sedan Iran höll "Förintelseförnekarkonferensen" så har revisionism definitivt fått något av ett genombrott som trots all moralpanik, sakta men säkert kommer att slå igenom tack vare Ahmadinejads stöd till revisionister.
Citera
2008-04-09, 09:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Det OP beskriver är legitim historieforskning och alltså inte i närheten av t.ex. Faurissons litteraturvetenskapliga analyser av dagböcker.
Citera
2008-04-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, det tror jag. Jag är även ganska säker på att sedan Iran höll "Förintelseförnekarkonferensen" så har revisionism definitivt fått något av ett genombrott som trots all moralpanik, sakta men säkert kommer att slå igenom tack vare Ahmadinejads stöd till revisionister.
Ja, vem vet, kanske med de kärnvapen han tycks hålla på att utveckla?!?
Citera
2008-04-09, 10:58
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Det är endast med vapen man kan få 1+1=3. ^_^

Vad gäller rasismen hos de allierade länderna så är det liksom ingen kvartersbomb, verkligen inte. Men bara för att i stort sett alla av dåtidens människor var något av rasister så betyder det inte att de allierade i stort sett hade fel och att en separatfred med Tyskland 1940 hade sparat en massa människoliv.
Citera
2008-04-09, 13:04
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det OP beskriver är legitim historieforskning och alltså inte i närheten av t.ex. Faurissons litteraturvetenskapliga analyser av dagböcker.
Lindholm, har du läst Faurissons studie (eller ens Anne Franks dagbok)? Eljest kan du hålla käften.
Citera
2008-04-09, 13:15
Medlem
feldgraus avatar
OT raderat. /MOD

/feldgrau
Citera
2008-04-09, 13:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Vad fan har Irans—enligt superparanoia staten Israel—påstådda kärnvapen med saken att göra? Håller du dig inte uppdaterad, pöjk? CIA gick ju nyligen ut med uppgifter om att Iran inte tillverkar kärnvapen, till krigshetsarna Netanyahus och super retard Bushs förtret.

Med eller utan kärnvapen, ett relativt inflytelsefullt land som Iran i världspolitiken, ger stöd åt revisionister, har med stor sannolikhet väckt en debatt, och denna debatt kan ju inte leda till något annat än ett ökat intresse för folk att börja ägna sig åt revisionism och sluta suga av Shoah-myten. Var det inte så att David Irving släpptes efter att Iran höll konferensen? Skyndade antagligen på hans release.

Detta påminner mig, för övrigt, om att jag blev bannad på Jihad Watch för ett tag sedan efter att ha hållit med Ahmadinejad om att "Förintelsen" behöver mer research. Det var då jag på allvar "vaknade" till och började fatta hur judarna (David Horowitz är i maskopi med Jihad Watch) styr bakom kulisserna och motverkar revisionister så gott det går.

Här är tråden, förresten:

http://www.jihadwatch.org/archives/018250.php

Notera att jag fortfarande citeras av olika debattörer i kommentarerna, men att alla mina inlägg genast raderades, och i stort sett hela min historik på Jihad Watch försvann bara så där. Vad skrev jag? Jo:

“I'm fairly convinced that there was a Holocaust, but I also must admit that I haven't done enough research myself on the subject to have an opinion about it.” — EliasAlucard

Så här motarbetas "förnekare" på nätet, och av kommentarerna jag fick i den tråden att döma, så kommer det dröja ett tag till innan revisionismen på allvar slår igenom, med tanke på moralpaniken som blossar upp så fort vi "förnekare" försöker diskutera förintelsen på offentliga ställen eller ha en av mainstream judemedia förbjuden åsikt om en historisk händelse.

Det ska dock bli intressant att följa utvecklingen. Ha i åtanke att jag är relativt ny på den här fronten, och kan inte göra en säker bedömning om revisionismens popularitet sedan 80-talet och ifall revisionismen sedan dess har börjat öka i genomslagskraft. Men av mina personliga erfarenheter på nätet så har judarna och andra förespråkare av den i dagsläget officiella Holocaust-teologin fortfarande ett järngrepp och de styr med järnhand.
Citera
2008-04-09, 15:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Vad skrev jag? Jo:

“I'm fairly convinced that there was a Holocaust, but I also must admit that I haven't done enough research myself on the subject to have an opinion about it.” — EliasAlucard

Kan du skriva ut på svenska vad du menar?
Jag uppfattar det som att du 'tror att Förintelsen förekommit'.
Eller iallafall en förintelse (a Holocaust).
Är det så och vad menar du specifikt?

/VV
Citera
2008-04-09, 15:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kan du skriva ut på svenska vad du menar?
Jag uppfattar det som att du 'tror att Förintelsen förekommit'.
Eller iallafall en förintelse (a Holocaust).
Är det så och vad menar du specifikt?

/VV
Svårt med engelskan, eller? Vad jag menade just då (har ändrat uppfattning en aning sedan dess efter att ha läst Finkelsteins Holocaustindustri), är att jag var övertygad om att det hade förekommit ett folkmord på judarna under WW2. Jag hade dock knappast fördjupat mig inom all plethora litteratur som berör ämnet, vilket självklart betyder för en förnuftig människa att jag inte bör ha en dogmatisk inställning om Förintelsen och Förintelseteologi.

Idag är jag fortfarande övertygad om att judar dödades av nazisterna, men jag anser att det är mycket "mysko" runt själva händelsen, och att det helt klart finns och förekommer en etnisk agenda från olika håll—inte minst från judarna själva—bland annat från de allierade som vann kriget.

På så sätt är jag övertygad om att isen har börjat lossna för Förintelsen sedan Ahmadinejads framfart:

Iran's Ahmadinejad on Holocaust:

http://www.youtube.com/watch?v=ykd-syzZ4ZY

Ahmadinejad on re-researching the facts around the Holocaust:

http://www.youtube.com/watch?v=pNyI8dDKytE

Tror inte du, VV, att ett sådant framträdande inför hela USA, har fått många amerikaner att börja ifrågasätta Holycaust? Kom även ihåg Mel Gibsons av ADL påtvingade skandal i samband med hans Passion of the Christ film, där judarna försökte smutskasta Gibsons far för att ha "förnekat" Holycaust.

Det är väldigt många amerikaner som inte köper den här skiten men vågar inte säga något eftersom de är skraja för ADL:s smutskastning och andra regim-neocon judar:

http://www.jewishvirtuallibrary.org/.../bushjews.html

Hade judarna inte haft något politiskt inflytande i USA så kan jag garantera dig att majoriteten av alla amerikaner hade pissat på Holycaust.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-04-09 kl. 15:31.
Citera
2008-04-09, 15:33
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Svårt med engelskan, eller? Vad jag menade just då

Njaa. Jag missar förvisso ibland, men sällan lika fatalt som Ezzelino och Överliggaren precis gjorde i en andra tråden.
Men jag blev så förvånad när du skrev att du trodde på Förintelsen.
Men nu lägger du ju till 'vad jag menade' vilket väl ganska väl förklarar min fråga och vad du trodde var ett problem med min engelska.

/VV
Citera
2008-04-09, 15:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Njaa. Jag missar förvisso ibland, men sällan lika fatalt som Ezzelino och Överliggaren precis gjorde i en andra tråden.
Men jag blev så förvånad när du skrev att du trodde på Förintelsen.
Men nu lägger du ju till 'vad jag menade' vilket väl ganska väl förklarar min fråga och vad du trodde var ett problem med min engelska.

/VV
Spela inte dum nu, VV; jag har tidigare förklarat för dig och andra Shoah-nostalgiker i en annan tråd att jag är ganska likgiltig inför om Shoah är myt eller sanning. Mitt personliga motstånd mot Shoah sammanfattas kort och gott:

1) Judar blockerar resolutioner i USA som erkänner Armeniska folkmordet (jag har armeniskt påbrå, vilket gör mig jävligt irriterad).
2) Judar bannar mig från Jihad Watch och Wikipedia för att jag vågar ifrågasätta den officiella versionen av Förintelsen (censur, och kvävning av yttrandefriheten, något som får mig att gå upp i taket av ilska då yttrandefrihet är paramount i min värld).
3) David Irving, Germar Rudolf et al. fängslas för att de inte håller med de officiella (judiska) historieböckernas syn på Förintelsen.
4) Finkelsteins bok, Förintelseindustrin, kastar ett nytt ljus på hela Holycaust as we know it, då det avslöjas att de som varit drivande med hela skiten suger ut miljarder på att ha "deras version" dogmatiserad.

Vad tror du själv, förresten? Har revisionism börjat slå igenom? På sikt tror jag att det är omöjligt att hålla tillbaka revisionismens genombrott tack vare två faktorer:

1) Internet (do not underestimate the power of the Internet)
2) Människans nyfikenhet.

Det är alltså en tidsfråga innan Shoah-troende krymper till en minoritet.

Se förresten även det här klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=7xwr8rt_tOM

Ahmadinejad diskuterar hur judarna har förnedrat Tyskland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in