2008-04-14, 10:22
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Det ansågs inte vara pedofili på den tiden. Han var gift med 'Aisha, ra och han var gift med äldre änkor också.

Om någon anser sig har rätt att göra detsamma så bör de handla som han gjorde dvs gifta sig med både en ung kvinna och samtidigt med en äldre änka, för det är vad profeten saaw gjorde. Alltså vara konsekvent och inte selektiv, Annars är man inte seriös.

Jag rekommenderar det dock inte. Det kan vara bra att vänta tills man är lite äldre och känner att man är redo att gifta sig.

Så, en gång för alla: Det är alltså OK att ha sex med en nioåring?
Citera
2008-04-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Bismillah

Nej.

(För att förtydliga. Ha sex betyder 'inte vara gift' det är förbjudet enligt Islam att ha sex utanför äktenskapet.)

Och som jag har skrivit många gånger tidigare (skulle underlätta om inläggen LÄSES så jag slipper upprepa mig så många gånger) jag är inte för äktenskap vid 9 års ålder då det inte går att åldersbestämma när man kan eller bör eller ska gifta sig). Jag tycker således det är rimligare att vänta tills man känner sig redo.
Citera
2008-04-14, 10:37
Bannlyst
Citat:
(För att förtydliga. Ha sex betyder 'inte vara gift' det är förbjudet enligt Islam att ha sex utanför äktenskapet.)

Nej det är det inte, en slavägare får ha sex med sin slavinna, en konkubin ... right?
Citera
2008-04-14, 10:50
Medlem
Citat:
Bismillah

Nej.

Och som jag har skrivit många gånger tidigare (skulle underlätta om inläggen LÄSES så jag slipper upprepa mig så många gånger) jag är inte för äktenskap vid 9 års ålder då det inte går att åldersbestämma när man kan eller bör eller ska gifta sig). Jag tycker således det är rimligare att vänta tills man känner sig redo.

Inte för gubbarna de får ju pippa sina slavinnor. Nu ör du bortgjord igen. Men för kvinnor som är gifta så är det stening som gäller.
Citera
2008-04-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Självklart var det tillåtet och lagligt i det samhälle som Muhammed levde i. Det är nog ingen här i tråden som har uppfattat det annorlunda.

Det var också tillåtet att ha slavar, att ha sex med slavar, att döda slavar.
Det var tillåtet att överfalla, mörda och plundra. Det var kort sagt ett extremt mansdominerat samhälle där den man som var starkast kunde göra vad han ville. Och en hänsynslös person som Muhammed, typ MC-gängspresident, kunde konsten att få vad han ville ha, vare sig det var ägodelar, kvinnor eller små barn.

Muhammed plundrade, mördade och våldtog. Inget konstigt med det i hans samhälle. Det konstiga är att någon människa kan se denne person som idol eller föredöme. Och alldeles särskilt konstigt att en västerländsk kvinna kan bli så fanatisk att hon försvarar en sådan skurks agerande.

ja det är konstigt. Kanske är många konvertiter ensamma?
Citera
2008-04-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder

JA!!! Just nu försöker en 8-åring i jemen få skilsmässa från sin man. Hon vill inte vara gift och ha sex, men islam ger tillåtelse för barnäktenskap.
Citera
2008-04-14, 10:54
Medlem
Citat:
Bismillah

Hej Winston Smith!

Ser att du var snabb att gå vidare till andra frågor utan att besvara de ställda till dig. Nu är vi på ett debattforum där man ställer frågor, får svar och sen går vidare. Så du får först svara på det som du bara förbisåg i mitt inlägg till dig så går vi vidare sen.

Alltså,

Winston:
Koranen säger att Muhammed såg Aisha när hon var sex år.

nutid:
Var i Koranen står det?

Winston:
Muhammed hade sexuellt unmgänge = inte fullbordat samlag den första tiden, men han förde in penis mellan sexåriga Aishas lår och fick utlösning = en pedofil handling.

nutid:
Var står det?

Muhammed drömde om barnet. Var väl rena sexdrömmar.
Citera
2008-04-14, 10:55
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
jag är inte för äktenskap vid 9 års ålder då det inte går att åldersbestämma när man kan eller bör eller ska gifta sig). Jag tycker således det är rimligare att vänta tills man känner sig redo.

Ok du stödjer inte barnäktenskap, men hur är det med ISLAM?
Deras största profet var ju pedofil.

Mvh
Citera
2008-04-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Ok du stödjer inte barnäktenskap, men hur är det med ISLAM?
Deras största profet var ju pedofil.

Mvh

barnäktenskap är ok enligt islam. Allt som muhammed gjorde ska människan försöka efterlikna. pedofiliäktenskap är ganska vanliga i jemen, Afganistan och andra skitländer.
Citera
2008-04-14, 11:13
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Citat:
Det ansågs inte vara pedofili på den tiden. Han var gift med 'Aisha, ra och han var gift med äldre änkor också.

"det ansågs inte vara pedofili på den tiden"!?

Ok den enda skillnaden är att vi nu har ett ord på den sexuella handlingen
med små barn. Idag VET vi att han var en pedofil, då på den tiden visste man
att han hade samlag med barn.

Jag förstår ärligt talat inte skillnaden? Kan du förklarra den?

Frågar igen vad är skillnaden?
Citera
2008-04-14, 11:16
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Citat:
Bismillah

Men herregud det är ju vad jag har skrivit flera gånger. Idag kan det se ut som pedofili för vi dömer retroaktivt.
Men jag frågar som jag redan gjort - vem säger vi har trumf på hand? Vad kommer 10 generationer framöver att säga om oss?
Och vi tyckte vi handlade rätt.

Kan inte tänka mig att de kommer att avsky saker som görs med GODA
gärningar och med STOR respekt för andra människor, speciellt små barn.

Onda saker som är Ego fixerade kan jag nog tänka mig att de kommer att
störa sig på om 10 generationer framåt. Precis som vi gör med Pedofili IDAG!

Nutid! Vad tror du?
Citera
2008-04-14, 11:19
Medlem
Citat:
Nutid! Vad tror du?

Jag svarar ju på din fråga!!!! JA!!! Flickor kan gifta sig från 9 års ålder enligt islam!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in