2008-04-09, 15:43
Medlem
StarLits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Det är ingen chock då det inte är sant. Majoriteten av Islam 'kritikerna' är kristna.

Säger vem?

Tycker Islam är indelat i 2(nåja) läger, ena sida är ganska vettiga medan andra sidan är djur, ser ut som djur och beter sig som djur. Sen att muslimförvarare och kebebingenjörerna absolut iiinnnttee kan förstå varför så många föraktar dem är för mig en stor gåta. Ska det va så jävla svårt att se sina egna fel och bristen på moral? Tydligen, bara man hänvisar till Islam så har man ju ryggen fri!
Senast redigerad av StarLit 2008-04-09 kl. 15:50.
Citera
2008-04-09, 16:07
Medlem
ninohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Men vi gör inte det längre för vi lever på 2000-talet. Medan ni gör det och lever på 1500-talet..

Uttala dig inte om om "oss" och "ni". Du vet bara det du ser på tv och det är knappast sanningen.

Jag kan säga så här: om jag inte hade flyttat till sverige, och bara gått efter informationen som tv hade gett mig så hade jag trott att hela svenska befolkningen är horor. För det är så svenska kvinnor utmålas i tv.

Min poäng - tala inte om du inte har kunskap om.
Citera
2008-04-09, 16:18
Medlem
StarLits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninoh
Uttala dig inte om om "oss" och "ni". Du vet bara det du ser på tv och det är knappast sanningen.

Jag kan säga så här: om jag inte hade flyttat till sverige, och bara gått efter informationen som tv hade gett mig så hade jag trott att hela svenska befolkningen är horor. För det är så svenska kvinnor utmålas i tv.

Jo det har man ju hört att yttrandefrihet och ocensurerad media är stöttepelarna i den muslimska samhället.
Du kastar inte sten i glashus, närmare bautastenar i Lustiga Husets spegelavdelning på Grönan.
Sen består svenska befolkningen inte bara av kvinnor, vi har några män oxå.
Senast redigerad av StarLit 2008-04-09 kl. 16:20.
Citera
2008-04-09, 16:21
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Bismillah

Det är ingen chock då det inte är sant. Majoriteten av Islam 'kritikerna' är kristna.
Bara för att man föds i ett kristet land och räknas som kristen i demografiska mätningar behöver man inte vara troende. Det är sant.
Citera
2008-04-09, 16:33
Medlem
Citat:
DinMammah

Min ni är såna äckliga fundamentalister. Ifall det står i bibeln att man ska döda alla icke kristna så gör vi det ändå inte. Medan ni gör det. Även fast det står i bibeln att man får gifta sig med flera så betyder det inte att vi gör det.
Bismillah

Oj vilken respons! Vad gullig du är.

Jag har inte dödat en enda människa så passa dig lite vad du påstår att jag gör.

Nej alla kristna vänder alltid kinden till - har jag märkt....

... När det gäller ockupation, protestanter/katoliker, mot abortkliniker mm listan är rätt lång på hur en del kristna värnar om 'livet' - verkligen.

I krig så är muslimer tillåtna att döda fienden. Om du tycker det är rätt att bara vända kinden till och låta fienden våldta, döda dina nära och kära och grannar och ockupera ditt land - be my guest. Men kom inte och snacka skit sen heller.
Citera
2008-04-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarLit
Säger vem?

Tycker Islam är indelat i 2(nåja) läger, ena sida är ganska vettiga medan andra sidan är djur, ser ut som djur och beter sig som djur. Sen att muslimförvarare och kebebingenjörerna absolut iiinnnttee kan förstå varför så många föraktar dem är för mig en stor gåta. Ska det va så jävla svårt att se sina egna fel och bristen på moral? Tydligen, bara man hänvisar till Islam så har man ju ryggen fri!
Bismillah

Säger jag - talar utifrån en rätt bred erfarenhet. Har mött många, känt många på pulsen, debatterat med många och JA de flesta ÄR kristna vare sig du gillar det eller inte. Aldrig hört talas om evangelism och hur den används i 'kampen för att omvända muslimer till Kristendomen?' Det är en realitet.

Visst finns det många som beter sig fruktansvärt illa. Inte dessvärre något som muslimer har ensamrätt på.

Jag har massor med fel, men varför ska jag ge Islam skulden när det är mina egna fel? Det skulle vara fegt och att agera så, dvs skylla ifrån sig är patetiskt.
Citera
2008-04-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Bara för att man föds i ett kristet land och räknas som kristen i demografiska mätningar behöver man inte vara troende. Det är sant.
Bismillah

Det är helt sant. Men jag bedömer inte folk efter var de är födda utan vad de har för åsikter och vilken värdegrund de lutar sig emot.

Så de flesta Islam 'kritiker' är kristna. Inte ateister eller sekulära.
Citera
2008-04-09, 16:52
Medlem
StarLits avatar
Citat:
Visst finns det många som beter sig fruktansvärt illa. Inte dessvärre något som muslimer har ensamrätt på.

Jag har massor med fel, men varför ska jag ge Islam skulden när det är mina egna fel? Det skulle vara fegt och att agera så, dvs skylla ifrån sig är patetiskt.

Givetvis är inte alla rötägg muslimer men muslimer leder den "ligan" med några tusen procent, nä inte riktigt men du fattar min poäng.

MEN muslimer skyller ju på sin jävla religion i vått å torrt! Kom inte och säg att troende muslimer lever likadant som tex svenskar i många avseende! Det daltas alltid MYCKET mer med muslimer än kristna.
Citera
2008-04-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarLit
Givetvis är inte alla rötägg muslimer men muslimer leder den "ligan" med några tusen procent, nä inte riktigt men du fattar min poäng.

MEN muslimer skyller ju på sin jävla religion i vått å torrt! Kom inte och säg att troende muslimer lever likadant som tex svenskar i många avseende! Det daltas alltid MYCKET mer med muslimer än kristna.
Bismillah

Jag vet vad du menar, samtidigt är det ju rätt bra att även ha med i tanken att det fokuseras på muslimer. Inte lika intressant när andra gör något att religionsbenämna dem. DÅ blir det helt plötsligt ointressant av någon anledning....

En del skyller på religion andra på annat. Människor har en underlig förmåga att alltid skylla ifrån sig istället för att räta på ryggen och stå upp för att man hittar på både det ena och det andra rätt bra själv många gånger.

Vad menar du med 'kom inte och säg att troende muslimer lever likadant som tex svenskar...'?

Jag har inte känt att någon daltar med mig i alla fall. Tvärtom faktiskt.
Citera
2008-04-09, 17:14
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninoh

Jorå jag vet sanningen.

Hela min farföräldrar och morföräldrars familj och släktingar har blivit slaktade av muslimska djur, de blev våldtagna och sedan mördade blodigt. Muslimers attacker mot kristna i Irak är även ett levande bevis om hur ni är.
Jag har även åkt till några muslimska länder och sett det med egna ögon vilka äcklen muslimer är. Och då är ändå muslimer i Syrien någerlunda sekulariserade men ändå långt ifrån normala.
Citera
2008-04-09, 17:24
Medlem
Citat:
Jorå jag vet sanningen.

Hela min farföräldrar och morföräldrars familj och släktingar har blivit slaktade av muslimska djur, de blev våldtagna och sedan mördade blodigt. Muslimers attacker mot kristna i Irak är även ett levande bevis om hur ni är.
Jag har även åkt till några muslimska länder och sett det med egna ögon vilka äcklen muslimer är. Och då är ändå muslimer i Syrien någerlunda sekulariserade men ändå långt ifrån normala.
Bismillah

Jag beklagar att du har så svåra upplevelser att bära med dig iom vad dina far och morföräldrar har upplevt.

Det finns dessvärre många människor i olika läger som bär med sig fruktansvärda sår och ärr.

Men det betyder inte att man kan dra alla över en kam. Det mår man inte bra av själv att göra så. Det kommer att ge dig sår i din själ. Och du låter så ung så jag hoppas du kan vända det till en erfarenhet som du kan lära dig att leva med och som inte kommer att gräma dig så till den grad så du tar skada av det.
Citera
2008-04-09, 18:22
Medlem
Grumbledocks avatar
Islam som religion och muslimerna generellt är inte onda/elaka. Felet är återigen att de som skriker högst syns mest. Problemet med att gifta bort barn tror jag inte skulle minska nämnvärt om man kristnade hela området eller Buddhismen blev huvudreligionen. Problemet ligger i de värderingar som finns i området och som sedan förs med när de flyttar, så jag skulle inte neskylla religionen utan istället samhället i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in