2008-05-07, 12:15
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderah^
erkifnask, din söte. Om du nu tror på fysiken så pass mkt, hur förklarar dina "lagar" att en humla kan flyga? För så vitt jag vet så är det ett stort frågetecken för forskare. Likaså jordens skapelse, finns inga som helst bevis eller underlag för Big bang, bara teorier och gissningar.

Men åter till topic, jag har hört talas om att alla har en såkallad andetvilling. Som man ska kunna förena sig med, och få tvillingens krafter. Bara något som dök upp i huvudet när jag läste här. Denna tvilling ska framstå som ditt undermedvetna, och för att förenas med den så måste man helt släppa taget om det materiella liv vi lever här, och vara beredd att offra det.

Senaste personen som sägs ha lyckats med detta skulle vara Jesus, det kan ju förklara hans bragder

Nej, finns ganska goda bevis för att humlor kan flyga, som inte bara baserats på observationer, varifrån myten kommer har jag ingen aning om.
Huruvida det finns bevis för big bang har jag ingen aning, är inte nog insatt i frågan.

Vad som är intressant är dock att du dissar vetenskapen men börjar flumma om saker som andetvillingar och spöken, du ser inga problem där ... ?
Citera
2008-05-07, 17:35
Medlem
erkifnasks avatar
Citat:
erkifnask, din söte. Om du nu tror på fysiken så pass mkt, hur förklarar dina "lagar" att en humla kan flyga? För så vitt jag vet så är det ett stort frågetecken för forskare. Likaså jordens skapelse, finns inga som helst bevis eller underlag för Big bang, bara teorier och gissningar.

Nej det är självklart spöken som lyfter humlan från marken, det är den mest logiska slutsatsen.

Angående big bang finns det flera böcker och artiklar du kan läsa för att öka din förståelse.
Verkligen är inte alltid lika tråkig som du kanske tror, men jag förstår att det paranormala kan vara mer tilltalande.
Citera
2008-05-07, 23:31
Medlem
mästernilsess avatar
Citat:
erkifnask, din söte. Om du nu tror på fysiken så pass mkt, hur förklarar dina "lagar" att en humla kan flyga? För så vitt jag vet så är det ett stort frågetecken för forskare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bumblebee#Flight

Man ska inte tro på alla moderna myter man hör.

Citat:
Likaså jordens skapelse, finns inga som helst bevis eller underlag för Big bang, bara teorier och gissningar.

Hade du varit lite mer beläst och gjort efterforskningar inom ämnet så skulle nog t o m du förstå att det inte bara är gissningar som forskarna kommit med.
Citera
2008-05-18, 15:26
Medlem
felpost
Citera
2008-05-18, 16:39
Medlem
Diktaturs avatar
Lustigt nog dyker spöken bara upp på nätterna. Det är knappast okänt att magnetfältet på jordens skuggsida utvidgas och kan påverka hjärnan.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia.org
Stimulation of the angular gyrus in one experiment caused a woman to perceive a phantom existence behind her. Another such experiment gave the test subject the sensation of being on the ceiling. This is attributed to a discrepancy in the actual position of the body, and the mind's perceived location of the body.

Men givetvis är inte detta fallet, det är hennes döda tvilling - hon har själv sett det ju!
Citera
2008-05-18, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Lustigt nog dyker spöken bara upp på nätterna.
Hur vet du det?

TILL TS:

Jag har hört att även systrar / bröder har varit med om detta som du beskriver. Jag önskar att jag kunde vidarebefordra en kontakt men det vågar jag inte. Men sök runt på nätet lite. Det finns många berättelser.
Bl a en tjej som är så van att hennes döda syster hälsar på att hon inte blivit rädd längre, på flera år.

Lycka till!
Citera
2008-05-18, 18:09
Medlem
HC47s avatar
Ung tjej... Mörkt hår... Brukar le, kanske ev. skratta...

Det måste vara Alma Wade!
Citera
2008-05-18, 18:29
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Hur vet du det?

Semantik.

Hur ofta är det egentligen man hör om att folk ser spöken på dagarna? Geologisk magnetism kan också ha inverkan. Vissa är känsligare än andra.
Citera
2008-05-19, 03:50
Medlem
Celerons avatar
Mycket intressant tråd. Om allt som fairyteller påstår är sant så är detta mycket spännande. Hoppas han kommer tillbaka i tråden och ger oss det "senaste" kring det här fallet. Gärna med foto eller likn.
Citera
2008-05-19, 13:25
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Semantik.

Hur ofta är det egentligen man hör om att folk ser spöken på dagarna? Geologisk magnetism kan också ha inverkan. Vissa är känsligare än andra.

Vilket inte alls är sant. Finns mängder med fall om spöken även om dagarna. Däremot är saker och ting tystare om kvällen/natten vilket gör att man uppfattar det mycket lättare.
Citera
2008-05-19, 13:30
Medlem
Antar att hon var enäggstvilling. Annars faller ju allt. Inte ens enäggstvillingar behöver ju likna varandra.
Citera
2008-05-19, 16:12
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Vilket inte alls är sant. Finns mängder med fall om spöken även om dagarna. Däremot är saker och ting tystare om kvällen/natten vilket gör att man uppfattar det mycket lättare.

Naturligtvis, jag påstår inte att de inte skulle vara aktiva på dagarna. Dock vidhåller jag att omständigheterna gör att man ser spöken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in