2008-04-10, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suliot
Jag tror att de flest trådskapare på denna forumdel borde försöka bota sin mytomani.

SPÖKEN FINNS INTE!

Om spöken fanns i lika stor utsträckning som man hör talas om dem så borde youtube krylla av spökvideon med riktiga spöken.

Jävla purjo. Gå och häng dig eller något åt de hållet...
Citera
2008-04-11, 00:11
Bannlyst
Detta är sant, jag har hört och sett liknande saker med mina egna ögon.
Citera
2008-04-11, 02:28
Medlem
erkifnasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
Detta är sant, jag har hört och sett liknande saker med mina egna ögon.

Men vafan.
Hur kan du fastslå det?
För att spöken ska kunna finnas måste hela den vetenskapliga världen redigeras och förkastas. (Ett spöke som objektivt kan betraktas)
De fysiska lagarna är så vältestade att det kvävs väldigt tydliga och klara bevis för att ändra dem.
Ett videoklipp av dålig kvalitet duger inte.
En person som säger sig se sin döda tvilling duger inte heller.
Anledningarna är;

1, Hon ljuger. (den mest troliga anledningen)
2, Hon hallucinerar. (Den mänskliga hjärnan är avancerad och kan få oss att uppleva och se saker som inte är på riktigt. Under sömnen kallas det att drömma.)
Citera
2008-04-11, 03:30
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkifnask
För att spöken ska kunna finnas måste hela den vetenskapliga världen redigeras och förkastas.

Eller bara uppdateras.
Citera
2008-04-11, 12:22
Bannlyst
Citat:
Men vafan.
Hur kan du fastslå det?
För att spöken ska kunna finnas måste hela den vetenskapliga världen redigeras och förkastas. (Ett spöke som objektivt kan betraktas)
De fysiska lagarna är så vältestade att det kvävs väldigt tydliga och klara bevis för att ändra dem.
Anledningarna är;

2, Hon hallucinerar. (Den mänskliga hjärnan är avancerad och kan få oss att uppleva och se saker som inte är på riktigt. Under sömnen kallas det att drömma.)
Jag vet vad jag snackar om och du har ingen erfarenhet alls.
Vetenskapen har mycket kvar att lära, vi vet inte ens vad som händer efter döden eller vad liv egentligen är.

Det är du som ljuger, vänta bara tills du får se något med egna ögon, då är du inte så uppkäftig längre.
Citera
2008-04-11, 14:09
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Men vafan.
Hur kan du fastslå det?
Anledningarna är;

Hur fasiken vet du hur hela systemet fungerar? Ingen här på jorden har en endaste aning om det, vi kan bara chansa och föreställa det som är mest logiskt enligt oss. Vem vet vad som döljer sig i resten av världsrymden, det är nog krafter vi aldrig kunnat ana oss. Våran hjärna är helt enkelt för oavancerad för att kunna förstå, eller så är det meningen att vi inte ska göra det.

Visst, jag chansar ju också såklart, men med tanke på vilka mysterium det finns ute i rymden och allt sånt där så är jag rätt säker på att det är något slags liv efter döden.

Och nej, hon ljuger inte. Tänk dig din absolut bästa kompis du känt i över 18 år där hela kompisrelationen alltid har varit helt ärlig, då ljuger man inte. Det är lätt för dig att säga att hon ljuger eftersom du inte har en aning om vem det är eller hur hon är.

Om hon hallucinerar, menar du då att hennes kompis också gjorde det? De var tio meter ifrån "tvillingen" vid den där dungen och båda såg henne otroligt tydligt och att hon såg precis ut som Sara.

För övrigt, kan du strunta i att skriva mer? Isånafall kan vi ta det i PM. Ska du skriva i tråden så var snäll och håll dig till frågorna och inte nåt om att det är bullshit.

Hon ska försöka snacka med henne, och försöka ta kort. Så det visar sig vad som händer, uppdaterar titt som tätt.

Håller med Nocty också, lätt att säga att allt bara är båg men när det väl kommer till skott så säger man inte så mycket.
Senast redigerad av fairyfeller 2008-04-11 kl. 14:11.
Citera
2008-04-11, 14:25
Medlem
erkifnasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
Jag vet vad jag snackar om och du har ingen erfarenhet alls.
Vetenskapen har mycket kvar att lära, vi vet inte ens vad som händer efter döden eller vad liv egentligen är.

Det är du som ljuger, vänta bara tills du får se något med egna ögon, då är du inte så uppkäftig längre.

Du ska komma ihåg att vetenskapsmän är opartiska och är bara intresserad i vad som är sant eller ej.
jag tror de flesta skulle tycka det vore väldigt intressant om spöken eller något annat paranormalt faktiskt existerade, men inga hållbara bevis har kommit fram.

Jag själv skulle tycka det vore kul att se ett något paranormalt men det har jag som sagt inte.
Du däremot verkar minst sagt partisk när du genast godkänner en text på flashback som absolut äkta.

Kan du beskriva det du sett? Det kanske kan omvända en skeptiker
Citera
2008-04-11, 14:30
Medlem
erkifnasks avatar
Fairyfellar.

Förlåt att jag inte håller med dig.
Ska bli intressant att se filmerna sen
Citera
2008-04-11, 14:52
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Vad är det för film om jag får fråga?

Tale of two sisters, om jag inte missminner mig helt

sen ontopic så låter de mer som en tjej som söker uppmärksamhet en nånting annat, en tvilling som hemsöker en, skulle jag tro endast visar sig för en den personen hon hemsöker nu i detta fallet hennes tvilling och inte stå i skogar och visa sig för första bästa jeppe som knallar förbi
Citera
2008-04-11, 21:58
Medlem
Om jag hade vart du hade jag bett "Sara" prata med sin "tvilling" om det nu e det och inte nån annan ande som vill skrämma "Sara" och säga att hon inte vill ha nåt med henne att göra pga av obehag om det inte hjälper kan det bli värre och då kan man vända sig till den katolska kyrkan om hjälp.
Citera
2008-04-25, 18:13
Bannlyst
Vad hände med detta sen nu då ?
Citera
2008-05-07, 03:04
Medlem
erkifnask, din söte. Om du nu tror på fysiken så pass mkt, hur förklarar dina "lagar" att en humla kan flyga? För så vitt jag vet så är det ett stort frågetecken för forskare. Likaså jordens skapelse, finns inga som helst bevis eller underlag för Big bang, bara teorier och gissningar.

Men åter till topic, jag har hört talas om att alla har en såkallad andetvilling. Som man ska kunna förena sig med, och få tvillingens krafter. Bara något som dök upp i huvudet när jag läste här. Denna tvilling ska framstå som ditt undermedvetna, och för att förenas med den så måste man helt släppa taget om det materiella liv vi lever här, och vara beredd att offra det.

Senaste personen som sägs ha lyckats med detta skulle vara Jesus, det kan ju förklara hans bragder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in