2008-04-08, 00:18
Medlem
fairyfellers avatar
Hej.

Min flickväns kompis (vi kan kalla henne Sara) var den överlevande tvillingen vid födseln, tvillingen hade dött efter några månader i magen.
Och sedan oktober förra året så har hon börja sett henne, eller vad det nu är.
Hon har sitt rum i källaren och ibland när hon ska gå ner ser hon sin tvilling sittandes i sin soffa, omsvept av en filt.
Hon sitter bara där i soffan och ler, och stirrar när hon ska sova.

Sara har inte vågat försöka snacka med henne, men hon ska försöka har hon sagt. Hon vågar inte titta hela tiden då hon givetvis blir jävligt rädd efter ett tag. Tvillingen liknar henne väldigt mycket i ansiktet, men har annorlunda hårfärg och kläder etc..

Hon mådde inte dåligt psykiskt alls innan hon började se henne, så det lär ju inte bero på något sådant. Givetvis är hon konfunderad nu, och till viss del deprimerad då och då men det beror ju på att hon började se tvillingen.

Värt att nämna är att Sara var ute med en bekant en gång på en promenad, vi kallar henne för Sandra. Sandra tittade upp mot en liten dunge, och då tittade Sara också dit. Hon frågade vad Sandra såg eftersom hon kunde se sin tvilling där, och hon svarade "en tjej klädd i svart kjol och bruna tights som är väldigt lik dig". Precis samma som Sara såg, och hon såg TYDLIGT att det var samma person, råder ingen tvekan om den saken. Så det kan ju inte enbart vara Saras psyke som spökar.

Nu undrar jag om ni har hört om något liknande fall någon gång? Är det förekommande när endast en av tvillingarna överlever att den andre "hemsöker" den överlevande? Har ni varit med om något sådant här?
Citera
2008-04-08, 11:51
Bannlyst
Finns en japansk skräckfilm med precis detta tema, om du frågar mig verkar det som den där Sara gillar att skämta och hämtat ideér från filmen, det är allt jag har att komma med
Citera
2008-04-08, 11:52
Bannlyst
Speglar. Jag hoppas hon ser sin tvilling i speglar.

Annars låter det där läskigt som fan!
Citera
2008-04-08, 11:53
Bannlyst
Det finns liknande historier. Be din flickvän att spela in spöket nästa gång.
Citera
2008-04-08, 11:56
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Hej.

Min flickväns kompis (vi kan kalla henne Sara) var den överlevande tvillingen vid födseln, tvillingen hade dött efter några månader i magen.
Och sedan oktober förra året så har hon börja sett henne, eller vad det nu är.
Hon har sitt rum i källaren och ibland när hon ska gå ner ser hon sin tvilling sittandes i sin soffa, omsvept av en filt.
Hon sitter bara där i soffan och ler, och stirrar när hon ska sova.

Sara har inte vågat försöka snacka med henne, men hon ska försöka har hon sagt. Hon vågar inte titta hela tiden då hon givetvis blir jävligt rädd efter ett tag. Tvillingen liknar henne väldigt mycket i ansiktet, men har annorlunda hårfärg och kläder etc..

Hon mådde inte dåligt psykiskt alls innan hon började se henne, så det lär ju inte bero på något sådant. Givetvis är hon konfunderad nu, och till viss del deprimerad då och då men det beror ju på att hon började se tvillingen.

Värt att nämna är att Sara var ute med en bekant en gång på en promenad, vi kallar henne för Sandra. Sandra tittade upp mot en liten dunge, och då tittade Sara också dit. Hon frågade vad Sandra såg eftersom hon kunde se sin tvilling där, och hon svarade "en tjej klädd i svart kjol och bruna tights som är väldigt lik dig". Precis samma som Sara såg, och hon såg TYDLIGT att det var samma person, råder ingen tvekan om den saken. Så det kan ju inte enbart vara Saras psyke som spökar.

Nu undrar jag om ni har hört om något liknande fall någon gång? Är det förekommande när endast en av tvillingarna överlever att den andre "hemsöker" den överlevande? Har ni varit med om något sådant här?

Fy fan! Jag hatar sånt här! Jag får tårar i ögonen av skräck! Har hela mitt liv försökt att intala mig om att "spöken", men egna händelser och historier som denna tar upp allt igen!...
Citera
2008-04-08, 12:13
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
... Hon mådde inte dåligt psykiskt alls innan hon började se henne, så det lär ju inte bero på något sådant. Givetvis är hon konfunderad nu, och till viss del deprimerad då och då men det beror ju på att hon började se tvillingen...

Eller så är det snarare så att hon ser tvillingen pga av att hon är deprimerad och konfunderad? Är man ensam och ledsen så behöver man en låtsaskompis
Citera
2008-04-08, 12:17
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Eller så är det snarare så att hon ser tvillingen pga av att hon är deprimerad och konfunderad? Är man ensam och ledsen så behöver man en låtsaskompis

Men hennes vännina hade också sett "tvillingen"!
Citera
2008-04-08, 12:36
Medlem
Citat:
Hej.
... och hon svarade "en tjej klädd i svart kjol och bruna tights som är väldigt lik dig". ...
När jag ser sådana konversationer så är det något i mig som säger att det du påstår är lögn. Ingen pratar på det sättet annat än i Amerikanska filmer
Citera
2008-04-08, 13:26
Medlem
Cryxs avatar
Jo, jag har hört talas om fenomenet förut. Tycker det är konstigt egentligen. Jag menar, om hennes tvilling dog bara några månader gammal (i magen tillomed) så borde den väl stannat som ett bebisspöke? Inte växa upp och bli lika gammal som henne? Fan vad skumt.
Citera
2008-04-08, 13:29
Medlem
flowss avatar
Trådstarten hade kanske fungerat bättre i psykolgi.

Hur som helst, be henne gå fram och klappa på tvillingen. Finns tvillingen kvar även då, ja, återkom då istället.
Citera
2008-04-08, 20:52
Medlem
fairyfellers avatar
BurgerDude:
Frågade om hon hade sett någon japansk film, men det hade hon då inte alls.
Skämtar gör hon inte heller, hon är verkligen seriös. Tänk dig själv en väldigt väldigt nära vän, inte skulle den ljuga om detta i över ett halvår och börja grina av chocken ibland? Jag vet att det stämmer, hon skulle aldrig ljuga för min flickvän.

Proclaimer:
Nu var det så att hon blev det efter hon började se tvillingen, hon tänkte aldrig ens på detta innan.

Han där borta:
Hon forumulerade sig förmodligen annorlunda, jag skrev det bara simpelt.
Citera
2008-04-10, 05:24
Medlem
final_cuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgerDude
Finns en japansk skräckfilm med precis detta tema, om du frågar mig verkar det som den där Sara gillar att skämta och hämtat ideér från filmen, det är allt jag har att komma med
Vad är det för film om jag får fråga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in