2008-04-10, 05:45
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Vad är det för film om jag får fråga?

Vafan hette den? Ringu! Skiten gick på tv för några dagar sen, troligtvis den sämsta skiten jag sett!
Citera
2008-04-10, 11:13
Medlem
Cybertrons avatar
Ringu handlar ju inte om något sånt.

Finns det ingen som heter Doppelganger?

hittade Dopperugengâ på imdb. Kanske var den?
Citera
2008-04-10, 11:15
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybertron
Ringu handlar ju inte om något sånt.

Finns det ingen som heter Doppelganger?

hittade Dopperugengâ på imdb. Kanske var den?

Det gör den väl? Är ju t.om japansk!
Citera
2008-04-10, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Hej.

Min flickväns kompis (vi kan kalla henne Sara) var den överlevande tvillingen vid födseln, tvillingen hade dött efter några månader i magen.
Och sedan oktober förra året så har hon börja sett henne, eller vad det nu är.
Hon har sitt rum i källaren och ibland när hon ska gå ner ser hon sin tvilling sittandes i sin soffa, omsvept av en filt.
Hon sitter bara där i soffan och ler, och stirrar när hon ska sova.

Sara har inte vågat försöka snacka med henne, men hon ska försöka har hon sagt. Hon vågar inte titta hela tiden då hon givetvis blir jävligt rädd efter ett tag. Tvillingen liknar henne väldigt mycket i ansiktet, men har annorlunda hårfärg och kläder etc..

Hon mådde inte dåligt psykiskt alls innan hon började se henne, så det lär ju inte bero på något sådant. Givetvis är hon konfunderad nu, och till viss del deprimerad då och då men det beror ju på att hon började se tvillingen.

Värt att nämna är att Sara var ute med en bekant en gång på en promenad, vi kallar henne för Sandra. Sandra tittade upp mot en liten dunge, och då tittade Sara också dit. Hon frågade vad Sandra såg eftersom hon kunde se sin tvilling där, och hon svarade "en tjej klädd i svart kjol och bruna tights som är väldigt lik dig". Precis samma som Sara såg, och hon såg TYDLIGT att det var samma person, råder ingen tvekan om den saken. Så det kan ju inte enbart vara Saras psyke som spökar.

Nu undrar jag om ni har hört om något liknande fall någon gång? Är det förekommande när endast en av tvillingarna överlever att den andre "hemsöker" den överlevande? Har ni varit med om något sådant här?

Jag tror att alla på denna forumdel borde försöka bota sin mytomani.
Citera
2008-04-10, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Hej.

Min flickväns kompis (vi kan kalla henne Sara) var den överlevande tvillingen vid födseln, tvillingen hade dött efter några månader i magen.
Och sedan oktober förra året så har hon börja sett henne, eller vad det nu är.
Hon har sitt rum i källaren och ibland när hon ska gå ner ser hon sin tvilling sittandes i sin soffa, omsvept av en filt.
Hon sitter bara där i soffan och ler, och stirrar när hon ska sova.

Sara har inte vågat försöka snacka med henne, men hon ska försöka har hon sagt. Hon vågar inte titta hela tiden då hon givetvis blir jävligt rädd efter ett tag. Tvillingen liknar henne väldigt mycket i ansiktet, men har annorlunda hårfärg och kläder etc..

Hon mådde inte dåligt psykiskt alls innan hon började se henne, så det lär ju inte bero på något sådant. Givetvis är hon konfunderad nu, och till viss del deprimerad då och då men det beror ju på att hon började se tvillingen.

Värt att nämna är att Sara var ute med en bekant en gång på en promenad, vi kallar henne för Sandra. Sandra tittade upp mot en liten dunge, och då tittade Sara också dit. Hon frågade vad Sandra såg eftersom hon kunde se sin tvilling där, och hon svarade "en tjej klädd i svart kjol och bruna tights som är väldigt lik dig". Precis samma som Sara såg, och hon såg TYDLIGT att det var samma person, råder ingen tvekan om den saken. Så det kan ju inte enbart vara Saras psyke som spökar.

Nu undrar jag om ni har hört om något liknande fall någon gång? Är det förekommande när endast en av tvillingarna överlever att den andre "hemsöker" den överlevande? Har ni varit med om något sådant här?

Jag tror att de flest trådskapare på denna forumdel borde försöka bota sin mytomani.

SPÖKEN FINNS INTE!

Om spöken fanns i lika stor utsträckning som man hör talas om dem så borde youtube krylla av spökvideon med riktiga spöken.
Citera
2008-04-10, 12:30
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suliot
Jag tror att de flest trådskapare på denna forumdel borde försöka bota sin mytomani.

SPÖKEN FINNS INTE!

Om spöken fanns i lika stor utsträckning som man hör talas om dem så borde youtube krylla av spökvideon med riktiga spöken.

Tror du alla går runt och filmar 24/7 eller? Och ärligt talat, vad är det för mening att ladda upp något på YT, även om det är äkta? Folk kommer bara skrika fejk ändå!
Citera
2008-04-10, 13:09
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Ringu handlar inte om någon som ser sin döda tvilling, nej. Möjligtvis skulle det kunna vara tredje filmen (eller "nollan"), för den har jag inte sett än, men de andra två handlar verkligen inte om döda tvillingar.
Citera
2008-04-10, 13:29
Medlem
Grumbledocks avatar
Den handlar väl snarast om två bearn, eller två i samma kropp el. nån sån skit. Såg den men blev inte så mycket smartare av det.
Oftast brukar man ju hävda att tvillingar delar ett speciellt "band" mellan varandra och att de är sammankopplade på ett sätt som kan vara lite läskigt. Om en tvilling dör brukar den andra snart göra det också, även om de bor i olika delar av världen och den andra inte ens nåtts av dödsbudet. Spöket borde ju rimligtvis vara en kopia utseendemässigt av henne för att hon ska förstå vem det är, en bebis blir mer random, det kan ju vara vem som helst?

Skulle föreslå att hon försöker tala med sin tvilling, för spöken brukar vilja något när de visar sig antingen berätta, beskydda eller trösta. En sådan enkel sak som "du är aldrig ensam, jag är alltid med dig" kan betyda mycket och det är kanske just det tvillingen vill?
Citera
2008-04-10, 16:18
Medlem
Cybertrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Ringu handlar om ett videoband och om du ser det så blir du mördad av Sadako efter en vecka.

Den handlar INTE om någon död tvilling som stalkar sin levande tviliing.

OCh ja den är japansk men det gör inte handlingen annorlunda för det

Den om två barn låter mer som The grudge, vilket inte har nåt att göra med tvillingar eller dubbelgångare heller.
Senast redigerad av Cybertron 2008-04-10 kl. 16:20.
Citera
2008-04-10, 18:15
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelo
Ringu handlar inte om någon som ser sin döda tvilling, nej. Möjligtvis skulle det kunna vara tredje filmen (eller "nollan"), för den har jag inte sett än, men de andra två handlar verkligen inte om döda tvillingar.

Hehe, ja jag vetefan alltså, kollade inte så noggrant men har för mig att det var tvillingar eller systrar.. Det var Ringu 0 tror jag iaf.
Citera
2008-04-10, 23:19
Medlem
fairyfellers avatar
Detta är INGEN någon slags mytomantråd, det har ni mitt ord på.

Snälla, håll er till topic också. Ni snackar bara om någon film som påminner om händelserna jag beskrev, kan inte ni svara på frågorna eller iallafall diskutera kring det?
Citera
2008-04-10, 23:28
Medlem
Varulvs avatar
jag skulle försöka få systern på foto eller film, alternativt försöka konfrontera spöket när man ändå har det där. Mycket intressant i vilket fall! Hör av dig till Sara och fråga om hon har några idéer vad ni kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in