2020-08-19, 20:12
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Kanske DN uppmärksammar Salem-mordet också senare i höst? Det var ju ett förskräckligt mord som begicks av invandrare på en ensam svensk yngling.
Haha när grisar flyger och Wolodarski blir kristen sverigedemokrat!
Citera
2020-08-23, 16:24
Medlem
Jag fick idag 23 Augusti 2020 veta att mödaren/fegisen Daniel hansson dött 2018. Vilken fantastisk nyhet! Jag har varit glad hela dagen, och kommer att fira detta.
Fick också reda på att en annan skinnbolle som var med fått en skruvmejsel i ögat och lider av detta än idag.Karma är fantastisk! Bara att hoppas att de två andra som var med får lida svårt i sina liv. Dom kom lindrigt undan alla fyra med så milda straff.
Synd att daniel inte har en grav i kode så att jag kan pissa på den.
Citera
2020-08-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
På den tiden var skinnskallarna jävliga mot alla i Kungälvs-trakten. Det var en välkänd grej så bland ungdomen som växte upp i det - dom spred våld och hot gentemot alla "vanliga" jämnåriga.
Alltid i grupp i skolkorridorerna, och flyttade man inte på sig blev dom hotfulla och ibland våldsamma, och det spelade ingen roll vilket ursprung man hade.
På den tiden var dock invandrarna på skolan räknade på en hand, både Kullenskolan såväl som Munkegärde och Thorhild.
Dom rörde dock inte tjejer.

Ja. Och skinsen när de supit och drog ut på kvällarna var obehagliga på riktigt. Kom du ivägen fick du spö, var du gay eller hade mörkt hår fick du spö. Vanligt folk gjorde nog rätt i att vara rädda för det packet. De slog oftast inte kvinnor nej men det hände också.
Citera
2020-08-24, 13:06
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Jag fick idag 23 Augusti 2020 veta att mödaren/fegisen Daniel hansson dött 2018. Vilken fantastisk nyhet! Jag har varit glad hela dagen, och kommer att fira detta.
Fick också reda på att en annan skinnbolle som var med fått en skruvmejsel i ögat och lider av detta än idag.Karma är fantastisk! Bara att hoppas att de två andra som var med får lida svårt i sina liv. Dom kom lindrigt undan alla fyra med så milda straff.
Synd att daniel inte har en grav i kode så att jag kan pissa på den.

Självmord eller?
Citera
2020-08-31, 05:50
Medlem
Man ska få straff för alla brott man blir dömd för. Dödar man 2 personer ska man avtjäna straffet för mord x 2. Om man misshandlar en person och sedan tvingar in personen i en bil, då blir det misshandel = straff för det, + kidnappning. Bara att plussa på. Så jävla enkelt är det. I john Rhon s fall skulle fegisen daniel hansson blivit dömd för, misshandel, grov misshandel, kidnappning, mord.Idioten Mikael fjällström: misshandel, grov Misshandel, kidnappning, mord. Dom andra 2 fittorna, medhjälp till: misshandel, grov misshandel, kidnappning och mord. Sverige har sjukt låg straff skala. Man kan inte skylla på att idioterna var så unga. 17 och 18 år gammla och begå ett sådant brutalt mord. Det ska vara livstid. Riktig livstid. Aldrig mer komma ut. Enkelt. Dom har förbrukat rätten att vara fria. 15 år gammal och vara med och begå detta grymma brott, lite svårare, men 15-20 år är rimligt. Så jävla mesigt i sverige, helt sjukt.
Citera
2020-09-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Man ska få straff för alla brott man blir dömd för. Dödar man 2 personer ska man avtjäna straffet för mord x 2. Om man misshandlar en person och sedan tvingar in personen i en bil, då blir det misshandel = straff för det, + kidnappning. Bara att plussa på. Så jävla enkelt är det. I john Rhon s fall skulle fegisen daniel hansson blivit dömd för, misshandel, grov misshandel, kidnappning, mord.Idioten Mikael fjällström: misshandel, grov Misshandel, kidnappning, mord. Dom andra 2 fittorna, medhjälp till: misshandel, grov misshandel, kidnappning och mord. Sverige har sjukt låg straff skala. Man kan inte skylla på att idioterna var så unga. 17 och 18 år gammla och begå ett sådant brutalt mord. Det ska vara livstid. Riktig livstid. Aldrig mer komma ut. Enkelt. Dom har förbrukat rätten att vara fria. 15 år gammal och vara med och begå detta grymma brott, lite svårare, men 15-20 år är rimligt. Så jävla mesigt i sverige, helt sjukt.
Så du menar att USA's löjliga två livstidsdomar är korrekt?
Citera
2020-09-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Så du menar att USA's löjliga två livstidsdomar är korrekt?
Ja om personen mördade två människor. Skönt för offrens familjer att mödaren blir dömd för brottet på deras anhörig.
Sedan spelar det ingen roll om man får en eller fem livstidsdomar men rätt ska vara rätt.
Citera
2020-09-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Om du slutar tramsa i tråden och istället läser den, endast någon sida bort (om du har standardvisning inställt) så finns det länk till någon lokalblaska för området han bor i som anger att han är avliden. Han finns inte heller längre på Ratsit. Dessa saker räcker antagligen inte för den som endast ser Aftonbladet och Expressen som tillförlitliga källor varför du även kan kontrollera själv, det finns även en dom länkad i tråden och där framgår hans personnummer, du kan ringa Skatteverkets folkbokföring och ange det personnumret och fråga om du nu inte litar på lokalblaskan och vad folk skriver här.

Vila i frid Daniel!
Vila inte i frid i helvetet din mödare.
Citera
2020-10-10, 03:21
Medlem
Eastmancolors avatar
När mordet ägde rum för tjugofem år sedan tyckte jag hela tiden det kändes som om något väsentligt utelämnades i rapporteringen; bland annat fann jag det märkligt att sk nynazister skulle attackera en person som var blond och blåögd. Inget framkom heller som tydde på att offret exempelvis hade engagerat sig politiskt mot gärningsmannakategorien eller på annat vis varit aktiv i samma riktning.

Efter att ha tagit del av olika resonemang här på FB förefaller dock bilden att ha klarnat något.

Otrevlig historia men på något sätt typisk för vad som kan hända i avgränsade miljöer ute på landet. Förmodligen den mest politiserade mordhistorien i landet.
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-10-10 kl. 03:25.
Citera
2020-10-23, 09:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Rosamannen har laddat upp lite ang. detta.

https://youtu.be/V3WkKwub93g
Citera
2020-12-08, 20:50
Medlem
Gzon08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
När mordet ägde rum för tjugofem år sedan tyckte jag hela tiden det kändes som om något väsentligt utelämnades i rapporteringen; bland annat fann jag det märkligt att sk nynazister skulle attackera en person som var blond och blåögd. Inget framkom heller som tydde på att offret exempelvis hade engagerat sig politiskt mot gärningsmannakategorien eller på annat vis varit aktiv i samma riktning.

Efter att ha tagit del av olika resonemang här på FB förefaller dock bilden att ha klarnat något.

Otrevlig historia men på något sätt typisk för vad som kan hända i avgränsade miljöer ute på landet. Förmodligen den mest politiserade mordhistorien i landet.

Lyssna på P3 dokumentär-avsnittet om mordet så får du reda på att ena mördaren visst hade en koppling till John då de gick i samma klass/skola så där har du fel.
Citera
2020-12-08, 21:14
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzon08
Lyssna på P3 dokumentär-avsnittet om mordet så får du reda på att ena mördaren visst hade en koppling till John då de gick i samma klass/skola så där har du fel.

Viktigt att tala om för andra att de har fel?

Jag skrev aldrig att mördaren inte skulle ha någon koppling till offret. Att det var fråga om ungdomar ur samma skola är ju inget märkvärdigt eftersom Kode bokstavligen är en liten håla.

Om du ändå tyckte att du hade något viktigt att bidra med kunde du ju förslagsvis ha länkat till dokumentären ifråga.
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-12-08 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in