• 1
  • 2
2008-04-07, 23:27
Medlem
Hej!

Jag har en polare som blev tagen av polisen efter bråk, som sedan var tvungen att lämna saliv prov.

Han hade rökt för första gången ca 10 blås brunt i lördags sen efter ca 40 timmar tog de salivprov runt tänderna och under tungan.

Var det ett drog test?
behöver han vara oroligt?
Citera
2008-04-07, 23:31
Medlem
Jepp, det var ett drogtest. Dock vet jag ej hur länge man kan spåra i salivet. Trodde dock inte att salivprov användes särskilt mycket. Känns ju som att det vore lättare att ta ett urinprov, men vad vet jag.
Citera
2008-04-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoonlightDriver
Jepp, det var ett drogtest. Dock vet jag ej hur länge man kan spåra i salivet. Trodde dock inte att salivprov användes särskilt mycket. Känns ju som att det vore lättare att ta ett urinprov, men vad vet jag.

Tycker jag med, piss prov är lättare.
Har googlat lite och det sägs ca 24 timmar. För hans del är det 40 timmar och dessutom första gången i hans liv.
Citera
2008-04-07, 23:34
Medlem
FISKISCHs avatar
Det var något nytt! Har faktiskt aldrig hört talas om det innan. bra att man lärt sig något nytt idag.

btw, borde inte tråden ligga i drogakuten?
Citera
2008-04-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Det var något nytt! Har faktiskt aldrig hört talas om det innan. bra att man lärt sig något nytt idag.

btw, borde inte tråden ligga i drogakuten?

Såg inte att det fanns forum del för drogtester, helt rätt någon måste flytta den ditt
Citera
2008-04-07, 23:43
Medlem
finkelansvarigs avatar
är inte det ett dna prov.? som dom sparar i nån jävla bank sen man kan ju bli ombedd att lämna det om man blir arresterad, är dock ens rätt att neka till det om jag inte missminner mig,

känns onödigt att göra ett salivprov när man ändå måstes skicka det på analys som med pisset. särskilt om CB går ur saliven på 24h som nån sa innan i tråden

jag tror inte det var ett drogtest
Citera
2008-04-07, 23:46
Medlem
Jag är också rätt säker på att det var ett dna prov dom gjorde!
Citera
2008-04-07, 23:47
Bannlyst
Finkelansvarig har med all säkerhet rätt!
Citera
2008-04-07, 23:47
Bannlyst
Salivprov har börjat dyka upp mer och mer.. Vet inte hur länge du kan spåra THC i salivet men gällde det bara 40minuter så skulle jag tyvärr lägga slantarna på att han åker dit.
Citera
2008-04-07, 23:50
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen.
40minuter
Minuter... Timmar... Vad är det för skillnad?
Citera
2008-04-07, 23:50
Bannlyst
Citat:
Salivprov har börjat dyka upp mer och mer.. Vet inte hur länge du kan spåra THC i salivet men gällde det bara 40minuter så skulle jag tyvärr lägga slantarna på att han åker dit.

Fungerande salivtest (angående just thc) är helt nytt, tror inte polisen har dem redan? dessutom så gällde det ett våldsbrott = kan leda till frihetsberövande straff = dnaregistret nästa.
Citera
2008-04-07, 23:51
Medlem
Citat:

40 timmar, så synd om kille han är inte den typen rökte för första gången och blev tagen för första gången

Ju tänkte också på DNA-register men man vet ju aldrig.

http://www.snpf.org/Artiklar/drogtest_i_saliv.htm

Där står det att metoden är ny och att det inte används av polisen
Senast redigerad av master_dx 2008-04-07 kl. 23:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in