• 4
  • 5
2008-05-14, 23:33
Medlem
WalkItOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_dx
Tycker jag med, piss prov är lättare.
Har googlat lite och det sägs ca 24 timmar. För hans del är det 40 timmar och dessutom första gången i hans liv.
Fett synd att han får testa sig efter första gången, hoppas att han inte blir avskräckt?
Citera
2008-05-15, 02:08
Medlem
zodsters avatar
På ett sätt ser jag nästan salivtesten som positiva. Om det nu är så att THC bara syns 24 timmar bakåt, så man inte åker dit på pisseprov 20 dar efter man rökt(det syns väl inte heller om man inte är påverkad för tillfället, det blir väl bara positivt helt enkelt?)

Men kanske bara var DNA då som folk skrev tidigare.
Citera
2008-05-15, 11:37
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har en polare som blev tagen av polisen efter bråk, som sedan var tvungen att lämna saliv prov.

Han hade rökt för första gången ca 10 blås brunt i lördags sen efter ca 40 timmar tog de salivprov runt tänderna och under tungan.

Var det ett drog test?
behöver han vara oroligt?

Det är inget drogtest, det är ett DNA-prov, så kartlägger dem eventuella uppkomlingar i den kriminella delen av Köping.
Citera
2008-05-15, 13:34
Medlem
Japp det var DNA prov och det görs numera på alla, alltså inte drogtest . Synd om snubben skulle torska första gången.
Citera
2008-05-15, 14:02
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
ursäkta att jag kommer lite off-topic men tänkte det var onödigt att starta en ny tråd baraför en liten fråga. iaf i listan på länken så står det att tramadol kan spåras upp till 2 dygn i urinen, tramadol är väl fortfarande bara läkemedelsklassat i sverige och det är alltså inget brott att köra bil när man har det i sig?
Narkotikaklassat sedan 1 februari 2008. Klass III.
Citera
2008-05-15, 20:46
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Narkotikaklassat sedan 1 februari 2008. Klass III.

Ja, men med undantag för bl.a. alla former av Tramadol som finns på Apoteket (Tradolan, Nobligan, Tiparol etc). Det är bara om man skulle komma över tabletter på > 400 mg/st eller tramadolpulver som det räknas som narkotika.
Citera
2008-05-16, 08:38
Bannlyst
Citat:
Hej!

Jag har en polare som blev tagen av polisen efter bråk, som sedan var tvungen att lämna saliv prov.

Han hade rökt för första gången ca 10 blås brunt i lördags sen efter ca 40 timmar tog de salivprov runt tänderna och under tungan.

Var det ett drog test?
behöver han vara oroligt?

Låter ju lite annorlunda.. Har blivit drogtestad måånga gånger men har aldrig fått lämna saliv prov i annat fall än då när jag lämnat dna och då är det ju inte bara saliv jag lämnat.
Citera
2008-05-16, 09:36
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Ja, men med undantag för bl.a. alla former av Tramadol som finns på Apoteket (Tradolan, Nobligan, Tiparol etc). Det är bara om man skulle komma över tabletter på > 400 mg/st eller tramadolpulver som det räknas som narkotika.
Jahaaa, det hade jag ingen aning om. Tack för upplysningen!

Gäller det även om man tar med sig tramadol från utlandet och för in i Sverige? Det blir inte narkotikasmuggling utan [säkerligen existerande lag mot införsel av läkemedel]?
Citera
2009-02-17, 10:42
Bannlyst
12-24 timmar ... han klara sej lätt om det var salivprov
Citera
2010-05-25, 15:10
Medlem
Rockoos avatar
Blev stoppad igår när jag var ute å körde.. å då fick jag blåsa och fick en topps runt vevad i munnen..var grön och frågade hur långt bak man kan se om man har rökt då sa polisen runt 7h men vem vet...
Citera
2010-05-25, 16:35
Medlem
schittlers avatar
Jag har varit med om bekanta som har varit in på salivprov. Vet dock inte drogbakgrund. Men om detta gjordes efter 40 sekunder så tror jag att han torskar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in