2008-04-17, 17:53
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Jag borde ha skrivit "väldigt sexuellt orienterad". Nej, om man är sexuellt orienterad genom normala men så gör det ingen till våldtäktsman.

Tjejerna har inget svar för själva våldtäkten med det där innan som lede upp till den, alltså: Att dom inte sa nej till efterfesten, att dom inte gick hemåt om dom nu var så påverkade att deras omdöme var påverkat osv.

Men jag själv anser att man ska straffa dessa personer hårt för det dom gjorde mot tjejerna. Sen så är det skitsamma om det är tjejernas fel att det blev en våldtäkt eller ej.

Kan du förklara vad du menar med "väldigt sexuellt orienterad"?

Vad som leder fram till en våldtäkt är att våldtäktsmannen ignorerar att offret inte samtycker till sex. Simple as that. Eller skulle du själv våldta någon med motiveringen att hon inte sa nej till en efterfest?

Det är inte tjejernas fel. Våldtäkt är och förblir våldtäktsmäns fel.
Citera
2008-04-17, 17:59
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De som påstår att tjejer har ett ansvar om de bli våldtagna är dumma i huvudet. Eller så tänker de bara fel. Inte heller har någon tjej förtjänat att bli våldtagen. Men att ha som kategorisk levnadsregel att utgå från att en man inte våldtar är om inte vansinnigt så faktiskt helt urbota korkat.

Det tror jag inte att dessa tjejer hade. Det vår säkert omständigheter víngen här vet något om som spelade in. Händelsen är helt och hållet tragisk.

Även om jag ska utgå ifrån att Pelle kan vara våldtäktsman och att jag ska "lära känna" Pelle för att utröna om han är det eller inte, har ingen ännu lyckats förklara för mig hur det rent praktiskt ska gå till, utan att samtidigt försätta mig i situationen där jag blir beskylld för att ha blivit våldtagen.

Ett alternativ är förstås att erkänna att det alltid är våldtäktsmannens hela ansvar för att ha våldtagit.
Citera
2008-04-17, 20:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Även om jag ska utgå ifrån att Pelle kan vara våldtäktsman och att jag ska "lära känna" Pelle för att utröna om han är det eller inte, har ingen ännu lyckats förklara för mig hur det rent praktiskt ska gå till, utan att samtidigt försätta mig i situationen där jag blir beskylld för att ha blivit våldtagen.

Ett alternativ är förstås att erkänna att det alltid är våldtäktsmannens hela ansvar för att ha våldtagit.

Jag tror att man alltid kan hitta idioter som tycker att tjejen får skylla sig själv. Vill du undvika att försätta dig i en situation där du blir utsatt för sådanna beskyllningar får du sluta umgås med efterblivna och puckon.
Sådär - då var det förklarat.

Klart det är våldtäktsmannens fel. Män är inga handikappade nollor. Vi beslutar själva vad vi ska och inte ska göra.

edit: Låt mig ställa dig en fråga - anser du att kvinnor kan förebygga våldtäkt genom att vara lite försiktigare? Finns det typer man inte borde lita på?
Senast redigerad av Japhy 2008-04-17 kl. 20:05.
Citera
2008-04-17, 20:03
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror att man alltid kan hitta idioter som tycker att tjejen får skylla sig själv. Vill du undvika att försätta dig i en situation där du inte blir utsatt för sådanna beskyllningar får du sluta umgås med efterblivna och puckon.
Sådär - då var det förklarat.

Klart det är våldtäktsmannens fel. Män är inga handikappade nollor. Vi beslutar själva vad vi ska och inte ska göra.

Tack för att du i den här frågan bekräftar min uppfattning om att svenska män är härliga. Det behövdes.
Citera
2008-04-17, 20:05
Bannlyst
Citat:
Med andra ord: Män är djur.
Alternativt: Alla män omvandlas under vissa omständigheter till våldtäktsmän.

Jag håller inte med om det. Jag anser att män är intelligenta varelser med normal mänsklig fattningsförmåga.

De män av den rasen som dessa männen förmodligen tillhörde är djur. JA.
Citera
2008-04-17, 20:08
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
De män av den rasen som dessa männen förmodligen tillhörde är djur. JA.

Och våldtäktsmän i andra "raser"..?
Citera
2008-04-17, 21:04
Bannlyst
Citat:
Och våldtäktsmän i andra "raser"..?

Han syftade nog på att icke-västerländska män inte är civiliserade och beter sig som djur.

Citat:
Det är inte tjejernas fel. Våldtäkt är och förblir våldtäktsmäns fel.

Ja, det är klart, men det är väl själve fan att det hade gått att undvikas i detta fallet om man har något inom pannbenet? Hade jag varit av det kvinnliga könet hade jag då aldrig fått för mig att följa med fyra Ahmeds till ett motell.
Citera
2008-04-17, 21:23
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Han syftade nog på att icke-västerländska män inte är civiliserade och beter sig som djur.

Medan västerländska män som våldtar inte är djur..?

Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Ja, det är klart, men det är väl själve fan att det hade gått att undvikas i detta fallet om man har något inom pannbenet? Hade jag varit av det kvinnliga könet hade jag då aldrig fått för mig att följa med fyra Ahmeds till ett motell.

Och stöld av min bil hade gått att undvika genom att jag inte ägde bilen. Tycker du att jag ska rätta mig efter biltjuvarna och inte ha någon bil?

Den springande punkten är att de är våldtäktsmän. Det normala för "Ahmeds" är att de inte våldtar. Det är våldtäktsmän som våldtar.

Kan du månne svara på hur man rent praktiskt ska gå till väga för att lära känna en kille som man ska förmoda kan vara våldtäktsman, utan att bli beskylld för att ha blivit våldtagen?
Citera
2008-04-17, 21:28
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Medan västerländska män som våldtar inte är djur..?

Och stöld av min bil hade gått att undvika genom att jag inte ägde bilen. Tycker du att jag ska rätta mig efter biltjuvarna och inte ha någon bil?

Den springande punkten är att de är våldtäktsmän. Det normala för "Ahmeds" är att de inte våldtar. Det är våldtäktsmän som våldtar.

Kan du månne svara på hur man rent praktiskt ska gå till väga för att lära känna en kille som man ska förmoda kan vara våldtäktsman, utan att bli beskylld för att ha blivit våldtagen?
Vi försöker ju förklara för dig att inte beblanda dig med blattar så löper du ingen risk att bli våldtagen.
Nu är du förmodligen gift med en bananskalare(om du nu inte är lesbisk) med tanke på ditt giftiga sätt mot oss som faktiskt inte blundar för sanningen om blattars beteende.
Citera
2008-04-17, 21:35
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jo visst, kvinnor är säkert hemma med barnen mindre. Men var ska denna jämställdhet sluta? Ska man inte få gifta sig/umgås med folk som inte är i samma löneklass som en själv? Löneklyftor måste finnas i ett samhälle. Dessutom tjänar kvinnor i dagens Sverige inte mycket mindre än männen.

Sedan hurvida ett barn blir lidande pga att fadern inte är hemma på dagarna vet jag inte. Det handlar ju trots allt bara om ett år innan ungen ska in på dags/dagmamma och därigenom blir väl relationen lidande iaf? (inte för att jag tror att den blir lidande alls.)
Med tanke på att vi inte kan amma så har vi inte något att göra hemma de första 6 månaderna. Ersättning? Ja, men det är för sådana som INTE klarar att amma.
Kvinnor är skapta att ta hand om små barn för fan. Det är ju bara så.
Citera
2008-04-17, 21:35
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Vi försöker ju förklara för dig att inte beblanda dig med blattar så löper du ingen risk att bli våldtagen.
Nu är du förmodligen gift med en bananskalare(om du nu inte är lesbisk) med tanke på ditt giftiga sätt mot oss som faktiskt inte blundar för sanningen om blattars beteende.

Ok. Och vad säger jag till de 9 tjejer i min bekantskapskrets som våldtagits av svenskar?
Att de inte blev våldtagna, eftersom de var svenskar?
Citera
2008-04-17, 21:40
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ok. Och vad säger jag till de 9 tjejer i min bekantskapskrets som våldtagits av svenskar?
Att de inte blev våldtagna, eftersom de var svenskar?

Du får hälsa mollgan och dina andra vänner så gott.
Om du har 9 "riktiga" vänner som våldtagits så undrar man vad det är för kretsar du rör dig i.
Särskilt om det nu är svenskar. Är de horor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in