2008-04-19, 12:14
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Om jag inte minns fel är "vita" västerländska män överrepresenterade vad gäller pedofili, incest och överlag sexuella övergrepp mot barn. Det betyder givetvis inte att det är normalt eller vanligt att "vita" västerländska män är pedofiler...

Källa på det?

Vad jag vet gifts inga åttaåringar bort i Sverige...
Citera
2008-04-19, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu blir det väl dubbelpost men det här är för dumt för att inte svaras på.

Känner du till begreppet överrepresentation? Du "missade" att svenskarna är en aning fler va? Det är dessutom synnerligen tveksamt om svenskarna ens begår majoriteten av sexbrotten. Jag förutsätter att du har källa på det.

Lika benägna? Du kan inte förvänta att bli tagen på allvar när du ljuger.

Jag känner till begreppet överrepresentation. Det är ett välkänt begrepp som används flitigt i media. Tyvärr kan jag inte ange källa till mitt påstående eftersom kvinnojourernas statistik inte är offentliga i den mening att den hamnar i offentliga register.

Jag var dum som gick i fällan och borde ha insett att jag skulle hamna i en återvändsgränd när jag gick förövarens ärende genom att ta fokus från själva brottet. Oavsett vem som begår ett övergrepp handlar brottet om att gärningsdmannen vill visa och utöva makt. Det är ett globalt problem och kan inte begränsas till Sverige.

Man skulle ju kunna säga att kvinnor är sjukligt korkade som föds till kvinnor...
Citera
2008-04-19, 12:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Nähä, tycker du att vi ska skita i antalet våldtäktsmän kanske du även tycker att vi ska skita i hur många utav dina kompisar som blivit våldtagna eller? 9 st, det är ju ingenting så skit i dom. Eller vi kanske ska sluta räkna antalet våldtäker helt då antalet inte spelar nån roll?

Själv vill man få stopp på fenomenet, inte bara rena antal. Fenomenet angripper man bäst genom att inte låta babianer från bananländer tillträda innanför våra gränser då dom är riskgrupper, vilket inte är samma sak som att dom garanterat komemr våldta dig, men helt säker kan man aldrig vara.

Jag kan sätta min vänsterarm att du löper större risk att bli våldtagen om du går igenom harlem än genom beverly hills, vilket inte såkalrt inte betyder att du med 100 % säkerhet kommer bli våldtagen i harlem, men att tänka smart inse riskerna hjälper dig att intebli våldtagen alls.

Om jag tyckte att vi skulle skita i våldtäktsmän hade jag inte ägnat så mycket tid åt att fokusera på dem istället för deras offer.

Jag har bott i Vancouver och närmast dagligen jobbat i Downtown Eastside, ett av nordamerikas värsta områden. Det har gått alldeles utmärkt. Däremot har jag dragit mig för att vistas på The Roxy, som i stort sett alla hockeyspelare som skiter i om en tjej samtycker eller inte, frekventerar.
Citera
2008-04-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten

Dels är kvinnor inte i en sådan maktposition att vi ensamma kan ta ansvar för hela invandringspolitiken och dels är vita svenska män dem som begår flest övergrepp gentemot kvinnor. Tro det eller ej. Men det är sant.

Det är fler män än kvinnor som röstar på SD, enda rimliga alternativet till att vilja stoppa den faktorn som gör att ni löper större risk för våldtäkt. ni röstar i större utsrtöcknig på vänster som talar med kluvna tungor om hur hemska män är som slår er och inte ger er vd-jobb men hur fint det är med muslimer som som har en bättre kultur och familjesammanhållning(hatade inte ni familjeidealet?) än svenskar.
Citat:
De kvinnor som söker skydd på kvinnojourer för att de blivit misshandlade eller våldtagna eller utsatta för incest visar att svenska män är lika benägna att utöva makt gentemot kvinnor som utländska.

Källa tack. Jag har för mig att invandrarkvinnor på såna där jourer var överrepresenterade enligt nått jag läste på detta forum. Sen att svenska kvinnor har lättare att ta till utomstående hjälp än muslimkvinnor förvansakr bilden. De ställena visar nog knappast hur det ser ut i verkligheten. En invandrarman kan behandla sin fru illa mycket öppnare än en svensk man kan då det är mer tillåtet.

Citat:
Du menar väl inte att våld mot kvinnor inte fanns innan invandrare kom hit?

Nej, då skulle jag låta desperat, tyävr är det nu du som antagit den rollen genom att fråga mig något så dumt. Klart det fanns, men 5 myror är fler än 4 elefanter. Antalet misshandlade och våldtagna kvinnor har skjutit i höjden sen sverige var blattefritt.
Citera
2008-04-19, 12:19
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Källa på det?

Vad jag vet gifts inga åttaåringar bort i Sverige...

Någon källa på det har jag inte att länka till. Samma mönster har dock noterats i flertalet kartläggningar av sexualbrott. Du kan säkert googla.

Vad jag vet behöver man inte gifta sig för att begå sexuella övergrepp.
Citera
2008-04-19, 12:21
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jaha?

Då kanske det inte är så farligt med våldtäkter då? Jag menar, gärningsmännen blir ju utvisade...

Det är uppenbart vad ditt beteende i den här och andra trådar går ut på. Kvinnor ska inte behöva ta ansvar för sitt eget beteende. Att det innebär att du argumenterar för att kvinnor är korkade och inte förstår att ta vara på sig självt inser du naturligtvis inte.

Vilken spännande kopplingsförmåga du har.
Om gärningsmännen blir utvisade eller inte har ingenting att göra med huruvida det är farligt med våldtäkt eller inte.

Du tycks inte inse att din argumentation att tjejer är ansvariga för om de blir våldtagna eller inte, medför att du samtidigt säger att alla män under vissa omständigheter omvandlas till våldtäktsmän.
Citera
2008-04-19, 12:22
Bannlyst
Citat:
Om jag inte minns fel är "vita" västerländska män överrepresenterade vad gäller pedofili, incest och överlag sexuella övergrepp mot barn. Det betyder givetvis inte att det är normalt eller vanligt att "vita" västerländska män är pedofiler...

Jag var dum som ens gav mig in i den här diskussionen eftersom det inte finns någon offentlig statistik från den erfarenhet vi har från kvinnojourerna.

Men låt oss inte fastna i den diskussionen som helt enkelt frikänner vissa av dem som begår övergrepp oavsett hudfärg eller kultur elle nationalitet.
Senast redigerad av Ascendenten 2008-04-19 kl. 12:28.
Citera
2008-04-19, 12:22
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Någon källa på det har jag inte att länka till. Samma mönster har dock noterats i flertalet kartläggningar av sexualbrott. Du kan säkert googla.

Vad jag vet behöver man inte gifta sig för att begå sexuella övergrepp.

Du "missförstår" som vanligt. Självklart har du ingen källa eftersom det inte finns någonting som stödjer din slutsats.

Nej,

man behöver inte gifta sig för att begå sexuella övergrepp men du borde förstå att en kultur som sanktionerar sexuella övergrepp ganska självklart leder till fler förövare från den kulturen. Tror du att det är vanligare med sexuella övergrepp mot barn i Sverige eller Jemen? Jag vet vad jag tror även om bristande statistik från Jemen gör att vi aldrig kommer att övertyga folk som du.
Citera
2008-04-19, 12:24
Bannlyst
Citat:
Påståendet är för det första sant. Det handlar, som du borde förstå, om just de som blev våldtagna.

För det andra handlar det om hur man argumenterar. Nu är det iofs svårt att argumentera mot trådskaparens påstående eftersom det är så uppenbart sant men en vinkel kan vara att vissa invandrargrupper inte ska få uppehålla sig i Sverige.

Självklart fattar jag att det handlar om de som blivit våldtagna. Jag vill att diskussionen skall handla om dem som våldtar oavsett hudfärg!

Eller menar du att vita svenska män har fribiljett till en kvinnas kropp?
Citera
2008-04-19, 12:25
Bannlyst
Citat:
Gäller det alla brottsoffer eller bara kvinnor? Kan ni inte bara erkänna att ni inte vill ta ansvar för ert eget beteende.

Jag tar gärna ansvar för mitt beteende men inte för en brottslings...
Citera
2008-04-19, 12:26
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Vilken spännande kopplingsförmåga du har.
Om gärningsmännen blir utvisade eller inte har ingenting att göra med huruvida det är farligt med våldtäkt eller inte.

Du tycks inte inse att din argumentation att tjejer är ansvariga för om de blir våldtagna eller inte, medför att du samtidigt säger att alla män under vissa omständigheter omvandlas till våldtäktsmän.

Det där är redan avklarat. Ingen säger att alla män kan bli våldtäktsmän. Det är ditt fula debattknep för att vrida bort fokus från våldtäktsoffrens sjukliga dumhet.

Du vägrar erkänna att kriminella och kriminalitet existerar. Det innebär att vissa beteenden är synnerligen osmarta om man vill undvika att bli ett brottsoffer. Män är den grupp som är i särklass mest utsatt men jag ser aldrig sådana som du försvara de manliga brottsoffren.

Däremot ser jag såna som du försvara att kvinnor ska kunna bortse från verkligheten och tro att de ska kunna komma undan konsekvenserna av sitt beteende.
Citera
2008-04-19, 12:26
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Nej, då skulle jag låta desperat, tyävr är det nu du som antagit den rollen genom att fråga mig något så dumt. Klart det fanns, men 5 myror är fler än 4 elefanter. Antalet misshandlade och våldtagna kvinnor har skjutit i höjden sen sverige var blattefritt.

Stämmer verkligen det?
Jag har för mig att jag läst en del rapporter som inte lyckades hitta någon korrelation mellan invandrarvågor och våldtäktsvågor. Jag minns inte namnet på dem, men jag minns att en av dem tog upp att invandringsvågen på 90-talet inte hade medfört någon ökning av våldtäkter, vilket man skulle kunna tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in