2008-04-09, 11:24
Medlem
savoxovass avatar
Korkade brudar utan självbevarelsedrift? Svar ja. Deras föräldrar borde gjort ett bättre jobb med att uppfostra dem och de om någon borde känna skuld inför det inträffade. Förtjänar de att våldtas pga sin uppenbara naivitet. Svar nej. Ingen förtjänar att utsättas för övergrepp. De här tjejerna kom undan med livet i behåll och får se till att ta hela händelsen som en mycket dyrköpt läxa, ta lärdom inför framtiden och upplysa sina medsystrar om farorna med att umgås med en viss typ av individer.
Citera
2008-04-09, 15:18
Medlem
Monikas avatar
De flesta män våldtar tack och lov inte. De flesta män kan man följa med hem på efterfest fast man inte känner dem.
Folk följer med varandra hem utan att ha träffats förut hela tiden. Spontana efterfester förekommer varje kväll. I de allra flesta fallen slutar kvällar som dessa utan att brudarna blir våldtagna. Det ovanliga inslaget i just den här historien är ju att killarna våldtar tjejerna. Det är killarna som uppvisar det avvikande beteendet. Alltså är det killarna som är "korkade", och inte tjejerna.
Citera
2008-04-09, 16:08
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
De flesta män våldtar tack och lov inte. De flesta män kan man följa med hem på efterfest fast man inte känner dem.
Folk följer med varandra hem utan att ha träffats förut hela tiden. Spontana efterfester förekommer varje kväll. I de allra flesta fallen slutar kvällar som dessa utan att brudarna blir våldtagna. Det ovanliga inslaget i just den här historien är ju att killarna våldtar tjejerna. Det är killarna som uppvisar det avvikande beteendet. Alltså är det killarna som är "korkade", och inte tjejerna.

Som vanligt har offret aldrig något eget ansvar för vad som har hänt, suck stånk och stön.
Citera
2008-04-09, 16:59
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Som vanligt har offret aldrig något eget ansvar för vad som har hänt, suck stånk och stön.

Eh..? Ja, det stämmer. Offer brukar anses vara offer just och inte förövare. Man har väl, gentemot sig själv ansvar för, eller intresse av, att skydda sig själv, men hur långt sträcker sig en människans ansvar för de brott som folk kan tänkas begå mot henne? Är det ditt ansvar om du blir rånad av ett ungdomsgäng på gatan t ex? "Men ååhhh! Alla gånger folk blir rånade av ungdomsgäng på gatan är när de möter ett ungdomsgäng på en gata! Varför gick du på gatan när ungdomsgänget kom?"
Citera
2008-04-09, 17:05
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Eh..? Ja, det stämmer. Offer brukar anses vara offer just och inte förövare. Man har väl, gentemot sig själv ansvar för, eller intresse av, att skydda sig själv, men hur långt sträcker sig en människans ansvar för de brott som folk kan tänkas begå mot henne? Är det ditt ansvar om du blir rånad av ett ungdomsgäng på gatan t ex? "Men ååhhh! Alla gånger folk blir rånade av ungdomsgäng på gatan är när de möter ett ungdomsgäng på en gata! Varför gick du på gatan när ungdomsgänget kom?"

Ja man har ett ansvar mot sig själv, som jag skrivit tidigare, är man full och vinglar på gatorna genom sthlm är chansen större att man blir rånad. Blir man rånad under dessa omständigheter tycker iaf jag att man klantat sig.
Citera
2008-04-09, 17:14
Medlem
Citat:
Det är killarna som uppvisar det avvikande beteendet. Alltså är det killarna som är "korkade", och inte tjejerna.

Bland vissa folkslag är det ett ganska vanligt beteende och inte alls särskilt avvikande. Negrer, särskilt i Afrika, brukar generellt vara väldigt begivna på våldtäkt t.ex. Det är lite det tråden handlar om, att det är sjukligt korkat att hänga med negrer eller mellanösternfolk på efterfest då de flesta vettiga människor vet att negrer och mellanösternfolk ofta och gärna våldtar kvinnor.
Citera
2008-04-09, 17:15
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Ja man har ett ansvar mot sig själv, som jag skrivit tidigare, är man full och vinglar på gatorna genom sthlm är chansen större att man blir rånad. Blir man rånad under dessa omständigheter tycker iaf jag att man klantat sig.
Att ha ett ansvar gentemot sig själv är något helt annat än att ha ansvar för brottet. Det hör liksom inte riktigt till saken. Råkar jag ut för något besvärligt frågar jag mig "hur kan jag undvika att detta händer igen?" men att jag hittar ett svar på den frågan betyder inte att det var mitt fel om jag blev våldtagen.
Det som de här brudarna gjorde gör massvis med brudar och killar varje dag utan att bli våldtagna.
Citera
2008-04-09, 17:18
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Bland vissa folkslag är det ett ganska vanligt beteende och inte alls särskilt avvikande. Negrer, särskilt i Afrika, brukar generellt vara väldigt begivna på våldtäkt t.ex. Det är lite det tråden handlar om, att det är sjukligt korkat att hänga med negrer eller mellanösternfolk på efterfest då de flesta vettiga människor vet att negrer och mellanösternfolk ofta och gärna våldtar kvinnor.
Fast då ska den nog ligga i I&I och inte här. För den diskussionen har ingenting med feminism och jämställdhet att göra. Jag har fört den diskussionen förut, till leda och jag vet hur den kommer låta. Och du ska nog kolla upp dina statistikkunskaper. Även om det visade sig att 9 av 10 våldtäkter begicks av danskar så betyder det inte att 9 av 10 danska våldtar.
Citera
2008-04-09, 18:18
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Fast då ska den nog ligga i I&I och inte här. För den diskussionen har ingenting med feminism och jämställdhet att göra. Jag har fört den diskussionen förut, till leda och jag vet hur den kommer låta. Och du ska nog kolla upp dina statistikkunskaper. Även om det visade sig att 9 av 10 våldtäkter begicks av danskar så betyder det inte att 9 av 10 danska våldtar.

Var har läsförmågan och slutledningsförmågan tagit vägen i den här tråden ?
Citera
2008-04-09, 18:49
Bannlyst
Tjejer som följer med okända män hem efter krogen får skylla sig själva om dom blir våldtagna. Dom har gjort sig själva till offer och förtjänar det. Ganska patetiskt hur korkade många kvinnor är.
Citera
2008-04-09, 18:49
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Var har läsförmågan och slutledningsförmågan tagit vägen i den här tråden ?
Utveckla.
Citera
2008-04-09, 19:43
Medlem
Grumbledocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauma
Tjejer som följer med okända män hem efter krogen får skylla sig själva om dom blir våldtagna. Dom har gjort sig själva till offer och förtjänar det. Ganska patetiskt hur korkade många kvinnor är.

Finns allt för många exempel på detta och en klar majoritet av de uppmärksammade våldtäcktsfallen bygger på samma princip. Alkohol som gör männen fulla och som drar med sig en full och korkad tjej, sedan har sex med henne och hon vill dagen efter inte minnas händelsen. Skulle de tänka eller inte bli så berusade hade det gått bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in