2008-05-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Men JO....från killarnas håll provocerar hon dem, eftersom DE uppfattar att hon vill ha sex genom att följa med till hotellrummet.
Okej, så killar förutsätter att man vill ha sex för att man följer med på något som de antagligen kallar för efterfest.
Om man inte vill det så har man provocerat fram våldtäkten?

Citat:
Varför argumenterar du egentligen? Är ditt argument att man som tjej inte behöver sunt förnuft eller intelligens för att slippa råka ut för saker? Är ditt argument att du ska få göra vad du vill utan att riskera bli våldtagen?.

För JA du ska få göra vad du vill utan att riskera våldtäkt. Och JA du ska kunna följa med vem du vill till ett hotellrum utan att råka ut för hemska saker. Och NEJ du ska inte BEHÖVA misstänka att något är fel om du hänger med två killar ut på en båt i två dagar.?.[/quote]

Jag villa bara säga att ditt tidigare exempel var ett dåligt exempel. Det där med skylten.

Citat:
Jag som kille riskerar att bli nedslagen på stan i mycket högre utsträckning än exempelvis dig. Om jag ser ett killgäng araber stå nere i en mörk gränd en lördagnatt, så TAR JAG INTE DEN VÄGEN, eftersom jag riskerar att bli nedslagen bara genom att gå igenom "deras" gränd. Det är inte provokation av mig att göra det, men DE uppfattar det som en provokation om jag ska försöka hålla på min rätt att vistas i gränden lika mycket som dem.

Då går jag hellre en annan väg. Det kallas sunt förnuft, och är en lektion i hur man undviker våld med hjälp av att inse att världen inte fungerar som den borde..

Jag, som tjej, skulle inte heller gå i den mörka gränden, för att jag inser att det finns en viss risk med det.
Men jag menar bara att man kan hamna i situationer där man har två dåliga val att välja mellan t.ex. svarttaxi eller gå hem i mörkret. De kan då låta korkat för andra som inte ser hela situationen. Som jag skrev tidigare har jag själv varit med om att ha och välja mellan svarttaxi i London alt. gå hem en lördagnatt. Då kanske svarttaxin ändå känns som ett bättre alt.
Citera
2008-05-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Okej, så killar förutsätter att man vill ha sex för att man följer med på något som de antagligen kallar för efterfest.

Om jag vore tjej och skulle vilja följa med några okända på efterfest så skulle jag nog ha lite porr i åtanke, ja.

Citat:
Jag, som tjej, skulle inte heller gå i den mörka gränden, för att jag inser att det finns en viss risk med det.
Men jag menar bara att man kan hamna i situationer där man har två dåliga val att välja mellan t.ex. svarttaxi eller gå hem i mörkret. De kan då låta korkat för andra som inte ser hela situationen. Som jag skrev tidigare har jag själv varit med om att ha och välja mellan svarttaxi i London alt. gå hem en lördagnatt. Då kanske svarttaxin ändå känns som ett bättre alt.

En smart tjej skulle aldrig sätta sig i den sitsen att hon ENBART hade två DÅLIGA val att välja mellan. En smart tjej skulle ha minst 2 alternativ till: En riktig taxi eller en kompis/förälder/mm som hämtade upp en.

Eller så fixar hon ett ragg som hon följer med hem. Men då får hon ju räkna med att knulla iofs.
Skulle vilja se den grabben som får hem ett kvarti3-ragg och som sen tycker det är helt okej att hon bara vill sova på soffan.
Citera
2008-05-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Om jag vore tjej och skulle vilja följa med några okända på efterfest så skulle jag nog ha lite porr i åtanke, ja..
Om man följde hem en kille skulle man kanske ha det men inte om man hängde med på en efterfest med flera personer.

En smart tjej skulle aldrig sätta sig i den sitsen att hon ENBART hade två DÅLIGA val att välja mellan. En smart tjej skulle ha minst 2 alternativ till: En riktig taxi eller en kompis/förälder/mm som hämtade upp en.

Eller så fixar hon ett ragg som hon följer med hem. Men då får hon ju räkna med att knulla iofs.
Skulle vilja se den grabben som får hem ett kvarti3-ragg och som sen tycker det är helt okej att hon bara vill sova på soffan.[/quote]
Vi var i London och missade av någon anledning sista tunnelbanan. Vi hade hälsat på en vän och hade noll koll på var vi var. Vi hade då valet att ta svarttaxi eller gå. Vi insåg riskerna men hade inget direkt val mellan dessa två. Hade ingen telefon. Detta var några år sedan.

Nej, de kanske inte tycker det är helt okej. Men vad har de för val? det är egentligen bara att acceptera.
Jag har tillsammans med åtminstone en kompis vid några tillfällen följt med killar hem, men då har det mer varit för att ha kul.
Citera
2008-05-13, 20:29
Medlem
Citat:
Om man följde hem en kille skulle man kanske ha det men inte om man hängde med på en efterfest med flera personer.

Skulle vilja se den grabben som får hem ett kvarti3-ragg och som sen tycker det är helt okej att hon bara vill sova på soffan.
Vi var i London och missade av någon anledning sista tunnelbanan. Vi hade hälsat på en vän och hade noll koll på var vi var. Vi hade då valet att ta svarttaxi eller gå. Vi insåg riskerna men hade inget direkt val mellan dessa två. Hade ingen telefon. Detta var några år sedan.

Nej, de kanske inte tycker det är helt okej. Men vad har de för val? det är egentligen bara att acceptera.
Jag har tillsammans med åtminstone en kompis vid några tillfällen följt med killar hem, men då har det mer varit för att ha kul.[/quote]

Jag och en kompis har också följt med några killar på efterfest vid ett par tillfällen men det har varit för att festa vidare och ha kul. Det har inte per automatik inneburit att jag och min kompis haft sex med killarna eller att vi blivit våldtagna.

När blev efterfest synonymt med sex? Jag förstår verkligen inte hur man kan skuldbelägga tjejen vid en våldtäkt.
Citera
2008-05-13, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ur en våldtäktsmans synvinkel: ja.

Citat:
Jag villa bara säga att ditt tidigare exempel var ett dåligt exempel. Det där med skylten.
Och nu har du fått ett annat exempel. Dessutom finns det fler exempel i tråden som innebär exakt samma ratio mellan risk och vinst.

Citat:
Jaha, så varför finns det en risk med det, och inte i att följa med fyra araber till ett hotellrum en lördagnatt?

Citat:
Det finns aldrig bara två val att välja mellan här i livet. Ni kunde tagit en normal taxi. Om ni festat bort tunnelbanetiderna eller inte tagit med er tillräckligt med pengar för en riktig taxi så har ni bara dåligt omdöme, men det dåliga omdömet har ju inget med en potentiell våldtäkt att göra.

Om det inte fanns fler än två alternativ kan man ju heller inte säga att ni inte använde sunt förnuft, även om det kanske fattades i början av kvällen istället.

Det finns extremt många exempel där tjejen inte kan klandras alls, många fler än det finns exempel där tjejen borde varit smartare.
Citera
2008-05-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My Secret
När blev efterfest synonymt med sex? Jag förstår verkligen inte hur man kan skuldbelägga tjejen vid en våldtäkt.

Nu är det några som har det jobbigt med att förstå hur en QUOTE fungerar ser jag.

Om man går på en efterfest där dom enda medverkande är ens tjejpolare och fyra negrer så är iaf den efterfesten synonymt med sex.
Och hade tjejerna ingen aning om det så blev den efterfesten synonymt med våldtäkt istället.
Citera
2008-05-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ur en våldtäktsmans synvinkel: ja.

Och nu har du fått ett annat exempel. Dessutom finns det fler exempel i tråden som innebär exakt samma ratio mellan risk och vinst.

Jaha, så varför finns det en risk med det, och inte i att följa med fyra araber till ett hotellrum en lördagnatt?.
'
Jag skulle aldrig våga göra det, så jag vet inte.

Citat:
Det finns aldrig bara två val att välja mellan här i livet. Ni kunde tagit en normal taxi. Om ni festat bort tunnelbanetiderna eller inte tagit med er tillräckligt med pengar för en riktig taxi så har ni bara dåligt omdöme, men det dåliga omdömet har ju inget med en potentiell våldtäkt att göra.

Om det inte fanns fler än två alternativ kan man ju heller inte säga att ni inte använde sunt förnuft, även om det kanske fattades i början av kvällen istället.

Det finns extremt många exempel där tjejen inte kan klandras alls, många fler än det finns exempel där tjejen borde varit smartare.

I det fallet fanns det inget annat val eftersom vi inte hade någon telefon, när vi sedan gick och tillslut hittade en taxikö med taxitelefon var det på ett sådant ställe med sådana människor att man inte ville stanna.
Citera
2008-05-13, 22:18
Medlem
Citat:
Nu är det några som har det jobbigt med att förstå hur en QUOTE fungerar ser jag.

Om man går på en efterfest där dom enda medverkande är ens tjejpolare och fyra negrer så är iaf den efterfesten synonymt med sex.
Och hade tjejerna ingen aning om det så blev den efterfesten synonymt med våldtäkt istället.

Det är ju inte så att man får se det som korkat att tjejer inte förutsätter att en efterfest är lika med sex och om man inte vill det är det lika med våldtäkt.
Citera
2008-05-13, 22:20
Medlem
Citat:
Vi var i London och missade av någon anledning sista tunnelbanan. Vi hade hälsat på en vän och hade noll koll på var vi var. Vi hade då valet att ta svarttaxi eller gå. Vi insåg riskerna men hade inget direkt val mellan dessa två. Hade ingen telefon. Detta var några år sedan..

Som sagt, en smart tjej skulle aldrig sätta sig i den sitsen. Dessutom verkade ni ju vara i minst sagt skumma kvarter om det enbart fanns svarttaxi och mörka gator.

Citat:
Jag har tillsammans med åtminstone en kompis vid några tillfällen följt med killar hem, men då har det mer varit för att ha kul. Det har inte per automatik inneburit att jag och min kompis haft sex med killarna eller att vi blivit våldtagna.

Och ni är svenskar och dom ni följt med har varit för er okända negrer?
Citera
2008-05-13, 22:23
Medlem
Citat:
Det är ju inte så att man får se det som korkat att tjejer inte förutsätter att en efterfest är lika med sex och om man inte vill det är det lika med våldtäkt.

Jo det får man om man inte fattar att efterfest+negrer+svenska tjejer oftast betyder "kuken i fittan oavsett om man vill eller inte".

Man ska inte behöva tänka så. Men nu ser Sverige ut så idag och folk måste börja lära sig. Synd bara att ni är så irriterande tröga. Trots massor av liknande händelser så sitter ni och argumenterar emot just nu i tråden.
Citera
2008-05-13, 22:25
Medlem
Citat:
Som sagt, en smart tjej skulle aldrig sätta sig i den sitsen. Dessutom verkade ni ju vara i minst sagt skumma kvarter om det enbart fanns svarttaxi och mörka gator.?
Vi missade sista tunnelbanan eller fall det var något fel, minns inte. Vi var bara på en weekend i London.
Hur som helst så tror jag de flesta tjejer både en och två ggr gjort saker som du skulle säga att man är medskyldig och att det är korkat.

Och ni är svenskar och dom ni följt med har varit för er okända negrer?[/quote]

Jag hade aldrig följt med dem alls. Jag är uppvuxen i ett område med bara svenska så får mig känns det säkert mer främmande. Men umgås man är van vid och uppvuxen i mångkulturella delar är det väl inte jättekonstigt.
Citera
2008-05-13, 22:26
Medlem
Citat:
Jo det får man om man inte fattar att efterfest+negrer+svenska tjejer betyder "kuken i fittan oavsett om man vill eller inte".:
Okej, har inget mer att säga om just det.
Tur att svenska killar inte tänker så då.
De flesta våldtäkter sker av sådana man känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in