Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Okej, känner du dig ensammen där inne vid dina "kärna"? Har du hört den där historian om norrmannen som åker på Autobahn?
Ibland kan det vara bra att fundera över om man inte står lite väl ensammen i blåsten. Inte för att man då nödvändigtvis har fel, utan för att man kanske bör fundera över hur man förhåller sig till andras åsikter och hur man lägger fram sina.
Nej, inte särskilt. Har du hört den här: "Även om 50 miljoner säger något idiotiskt, är det fortfarande idiotiskt."
Annars är det ju lite märkligt att du ger dig på mig vad gäller förhållningssätt till andras åsikter, men inte bryr dig nämnvärt om massan som vräker ur sig både det ena och det andra om sina meningsmotståndare. Man kan nästan tro att du influeras av de 50 miljoner som säger något idiotiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Det finns mkt annat att lära sig där också. T.ex. att faktorer som att någon i familjen gått på socialbidrag är en viktigt faktor. Ungefär lika stor som vart man är född.
Det skulle ju kanske kunna grunda för en lite mer nyanserad diskussion kring vad som egentligen kan förklara invandrarnas överrepresentation. Att du inte bryr dig om fakta från verkligheten förvånar mig inte. Det vore dock bra för oss andra att veta om du "har för dig" eller om du har något slags belägg för vad du bubblar om.
De sociala förhållandena är ingen nyhet direkt. Visst är det intressant. Däremot har det inte varit särskilt mycket utrymme för en diskussion kring det i den här tråden. Om du är uppmärksam har jag dock redan varit inne på den biten.
Du ska nog skilja mellan ett diskussionsforum på internet och verkligheten. Jag är inte på Flashback för att jobba. Det är rent nöje. Jag har klargjort från ungefär dag ett på Flashback att jag inte ämnar sitta och googla och skicka länkar fram och tillbaka. Oavsett om diskussionerna handlar om våldtäkt, sexliv, träning, relationer eller whatever. Det finns säkert människor som känner att Flashback är deras verklighet, som känner sig upplyfta av att kunna googla - jag gör inte det.