2008-04-19, 17:33
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Och det har du naturligtvis en källa på?

Man har olika skäl att diskutera på ett forum. Jag har sedan länge uppgett att jag sitter här för nöjes skull och inte för att plocka fram rapport efter rapport för att kartlägga läget. Därför skrev jag också att jag "har för mig". Mig veterligen har ingen här presenterat någon källa på att det faktiskt förhåller sig så att det råder korrelation mellan invandring och våldtäktsfrekvens. Det tycks inte störa någon, och inte mig heller. Det är inte därför jag är på Flashback.
Citera
2008-04-19, 17:37
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du ska sluta ljuga. Så enkelt är det. Du har inget som helst stöd för din uppfattning och den går mot all känd information om övriga sexbrott. Syftet med dina uttalanden om detta är att smutskasta svenska män.

Jag älskar svenska män. Inte alla, men rent allmänt.

Citat:
Öh?

Ja, det kan vara tämligen stönigt att ibland vara tvungen att vara övertydlig.

Citat:
Det är faktiskt inte så konstigt att det blir personangrepp på dig eftersom du trollar. Det är möjligen så att du inte förstår vad överrepresentation betyder, och en del tyder på det, men det ursäktar dig inte. Du har fått reda på vad det betyder men om du vägrar ta till dig det får du ta konsekvenserna.

Du vägrar också erkänna blattarnas och negrernas roll i våldtäktsstatistiken.

Inte underligt att folk ledsnar på dig.

Du tycker inte att män som ignorerar om kvinnor samtycker till sex eller inte är överrepresenterade bland våldtäktsmän?

Spännande.
Citera
2008-04-19, 17:44
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Det är en helt annan sak att gång på gång feltolka andras inlägg och göra liknelser som skulle få högstadieelever att rynka på näsan.

Jag feltolkar inte. Jag gör en annan bedömning av innebörden i inlägg än du. Förenklat: Du köper vad som skrivs, utan närmare eftertanke kring vad konsekvenserna av vad som skrivs innebär eller vilka värderingar som ligger bakom. Jag går längre. Ungefär till problemets kärna.
Citera
2008-04-19, 17:53
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag feltolkar inte. Jag gör en annan bedömning av innebörden i inlägg än du. Förenklat: Du köper vad som skrivs, utan närmare eftertanke kring vad konsekvenserna av vad som skrivs innebär eller vilka värderingar som ligger bakom. Jag går längre. Ungefär till problemets kärna.

Du menar att du inte gillar tanken på att "invandrare" eller i klartext muslimer kan vara ett större problem än vanliga svenska män? Därför måste du försöka vrida historien på ett sätt som inte pekar ut någon etnisk eller religiös grupp?
Citera
2008-04-19, 17:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Du tycker inte att män som ignorerar om kvinnor samtycker till sex eller inte är överrepresenterade bland våldtäktsmän?

Spännande.

Som sagt, det är inte så märkligt om det blir personangrepp på dig eftersom du trollar. Du kan väl vara hederlig när du debatterar åtminstone? Hittills har du inte lyckats så bra.
Citera
2008-04-19, 18:03
Medlem
Dancerboys avatar
Varför kan svenska (och utländska) kvinnor inte bara inse att de som bär det yttersta ansvaret för deras säkerhet är de själva ?

man kan ju liksom inte tro att andra skall skydda hela tiden.

Jag håller inte med om att dessa "sjukligt korkade brudar" har gjort fel på något sätt. MEN de är faktiskt korkade som följer med någon var avsikt uppenbart är att ha sex.
Och även om avsikten inte var det, så skulle jag ta det säkra före det osäkra i alla lägen.

Uttrycket "skyll er själva" känns som en passande kommentar till dessa kvinnor.
Citera
2008-04-19, 18:08
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Du menar att du inte gillar tanken på att "invandrare" eller i klartext muslimer kan vara ett större problem än vanliga svenska män? Därför måste du försöka vrida historien på ett sätt som inte pekar ut någon etnisk eller religiös grupp?

Nej, jag syftade på att i samma ögonblick som man avkräver tjejer ansvar för att inte bli våldtagna, så säger man samtidigt att tjejer ska vara tvungna att utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Och det menar jag som bekant att män inte är.
Citera
2008-04-19, 18:12
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Som sagt, det är inte så märkligt om det blir personangrepp på dig eftersom du trollar. Du kan väl vara hederlig när du debatterar åtminstone? Hittills har du inte lyckats så bra.

Jag är inte förvånad över att du resonerar så. På något sätt verkar du väldigt benägen att ursäkta eller åtminstone förmildra människors dåliga beteende.

Det hjälper inte att du fortsätter att gnälla om att jag skulle vara utsatt för personangrepp. Jag har inte gnällt över det. Det finns folk till allt.
Citera
2008-04-19, 18:18
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Du hade också kunnat fetmarkera socialt oordnade förhållanden eller låg social status eller psykiskt sjuka eller störda.

.

Ja det kunde jag ha gjort, det är också faktorer att ha med i riskbedömningen. Men de parametrarna är det ju ingen som bestrider.

Citat:
Sedan kan det ju vara spännande att fundera över varför just de blivit dömda till skillnad från andra våldtäktsmän
.

Menar du att en större procent av våldtäktsanklagade invandrare döms än av våldtäktsanklagade Svenskar?
Senast redigerad av Egalmannen 2008-04-19 kl. 18:22.
Citera
2008-04-19, 18:55
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Ja det kunde jag ha gjort, det är också faktorer att ha med i riskbedömningen. Men de parametrarna är det ju ingen som bestrider.

Då kan man ju fundera på vad som leder till vad. Om det t ex är socialt oordnade förhållanden så ger det ju en liten annan bild. Har för mig (om jag får ha för mig utan att behöva länka till någon sida) att Sarnecki forskat på den där saken och kommit fram till att brottsfrekvensen är lika hög bland "vita" svenskar som lever under dåliga sociala förhållanden som bland "invandrare" (jag säger invandrare, men jag förmodar att när man använder invandrare här så syftar man inte på finländare). Poängen var i alla fall att den springande punkten var de sociala förhållandena. Vill du googla, så får du göra det. Jag gör som bekant inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Menar du att en större procent av våldtäktsanklagade invandrare döms än av våldtäktsanklagade Svenskar?

Om jag får yttra mig utan att bli avkrävd någon länk som bekräftar det, så tror jag att benägenheten att döma våldtäktsmän är högre när de har "fel" hudfärg och "fel" kultur.
Citera
2008-04-19, 18:56
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Okej, känner du dig ensammen där inne vid dina "kärna"? Har du hört den där historian om norrmannen som åker på Autobahn?

Ibland kan det vara bra att fundera över om man inte står lite väl ensammen i blåsten. Inte för att man då nödvändigtvis har fel, utan för att man kanske bör fundera över hur man förhåller sig till andras åsikter och hur man lägger fram sina.

Citat:
Jag har för mig att jag läst en del rapporter som inte lyckades hitta någon korrelation mellan invandrarvågor och våldtäktsvågor. Jag minns inte namnet på dem, men jag minns att en av dem tog upp att invandringsvågen på 90-talet inte hade medfört någon ökning av våldtäkter, vilket man skulle kunna tro.
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Och det har du naturligtvis en källa på?
Citat:
Man har olika skäl att diskutera på ett forum. Jag har sedan länge uppgett att jag sitter här för nöjes skull och inte för att plocka fram rapport efter rapport för att kartlägga läget. Därför skrev jag också att jag "har för mig". Mig veterligen har ingen här presenterat någon källa på att det faktiskt förhåller sig så att det råder korrelation mellan invandring och våldtäktsfrekvens. Det tycks inte störa någon, och inte mig heller. Det är inte därför jag är på Flashback.
Här har jag lite godis åt dig:

Att du inte bryr dig om fakta från verkligheten förvånar mig inte. Det vore dock bra för oss andra att veta om du "har för dig" eller om du har något slags belägg för vad du bubblar om.
Citera
2008-04-19, 19:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Okej, känner du dig ensammen där inne vid dina "kärna"? Har du hört den där historian om norrmannen som åker på Autobahn?

Ibland kan det vara bra att fundera över om man inte står lite väl ensammen i blåsten. Inte för att man då nödvändigtvis har fel, utan för att man kanske bör fundera över hur man förhåller sig till andras åsikter och hur man lägger fram sina.

Nej, inte särskilt. Har du hört den här: "Även om 50 miljoner säger något idiotiskt, är det fortfarande idiotiskt."

Annars är det ju lite märkligt att du ger dig på mig vad gäller förhållningssätt till andras åsikter, men inte bryr dig nämnvärt om massan som vräker ur sig både det ena och det andra om sina meningsmotståndare. Man kan nästan tro att du influeras av de 50 miljoner som säger något idiotiskt.

Citat:
Det finns mkt annat att lära sig där också. T.ex. att faktorer som att någon i familjen gått på socialbidrag är en viktigt faktor. Ungefär lika stor som vart man är född.
Det skulle ju kanske kunna grunda för en lite mer nyanserad diskussion kring vad som egentligen kan förklara invandrarnas överrepresentation. Att du inte bryr dig om fakta från verkligheten förvånar mig inte. Det vore dock bra för oss andra att veta om du "har för dig" eller om du har något slags belägg för vad du bubblar om.

De sociala förhållandena är ingen nyhet direkt. Visst är det intressant. Däremot har det inte varit särskilt mycket utrymme för en diskussion kring det i den här tråden. Om du är uppmärksam har jag dock redan varit inne på den biten.

Du ska nog skilja mellan ett diskussionsforum på internet och verkligheten. Jag är inte på Flashback för att jobba. Det är rent nöje. Jag har klargjort från ungefär dag ett på Flashback att jag inte ämnar sitta och googla och skicka länkar fram och tillbaka. Oavsett om diskussionerna handlar om våldtäkt, sexliv, träning, relationer eller whatever. Det finns säkert människor som känner att Flashback är deras verklighet, som känner sig upplyfta av att kunna googla - jag gör inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in